2019-05-05, 14:40
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lilcee
Vet någon vem/vilka kom bodde med?

Står ju i länken till Ratsit ovan.
Citera
2019-05-05, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Kan du berätta mer? Var kommer din information ifrån?

Ser att hon är 26 år, adress Magneg. i Märsta. Inte långt alls från Huging. som har nämnts många gånger.
Vänners vän ....
Citera
2019-05-05, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Undanröjande av mordet? Om du menar att brännskadorna skall dölja dödsorsak så må man bränna upp kroppen, det gör man inte genom att fyra på den med ogräsbrännare eller dylikt. Det finns åtskilliga fall där man sett att personer mördats innan de bränts inne i hus.
Nej, bränningen är nog avsedd att påvisa särskilt plågande eller ett slags märkning om det utförts efter döden.

Eller undanröja dna.
Citera
2019-05-05, 14:43
Medlem
Citat:
Undanröjande av mordet? Om du menar att brännskadorna skall dölja dödsorsak så må man bränna upp kroppen, det gör man inte genom att fyra på den med ogräsbrännare eller dylikt. Det finns åtskilliga fall där man sett att personer mördats innan de bränts inne i hus.
Nej, bränningen är nog avsedd att påvisa särskilt plågande eller ett slags märkning om det utförts efter döden.

Min fetning.

Ja, du kan ha rätt.

Men:

1. Vi vet det inte säkert än.
2. Det kan finnas andra skäl till sådant brännande än just hedersvåld.

Förstår inte varför min inställning till det hela är så provocerande ärligt talat.
Citera
2019-05-05, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Polisen "misstänker" mord. Det är en utredningsteknisk term. Säger inte att det verkligen är ett mord.
Indikerar snarare motsatsen. Att det är självmord eller olycka.

Det vi vet är att polisen har inlett en förundersökning om mord. "Utredningsteknisk term" är inte en grund för att inleda förundersökningar. Att inleda förundersökningar om mord är inte rutin vid ett dödsfall som konstaterats vara naturligt eller självmord. Det kan däremot göras om man inte kunnat utesluta en naturlig död.

Aftonbladet: Misstänkt mord i Märsta: Polisen misstänker att kvinna dödats på annan plats.

Citat:
Långt inne i skogen i Märsta hittades den döda kvinnan.

Men polisen misstänker att hon mördats på en annan plats och sedan förflyttats till grönområdet.

Nu analyserar polisen övervakningskameror på bensinstationer och byggvaruhus – i sökandet efter ett föremål som mördaren tros ha köpt inför dådet.

Polisen misstänker att mördaren eller mördarna kan ha lämnat efter sig föremålet innan man flydde från platsen, enligt arbetsteorin.

Personligen har jag ingen aning om detta är naturligt dödsfall, olycka självmord eller om hon bragts om livet. Aftonbladets rapportering indikerar knappast på varken olycka eller självmord. Men när du skriver "Indikerar snarare motsatsen. Att det är självmord eller olycka" kanske du sitter med andra kunskaper du inte delat med dig av. Mitt förslag är ändå att du håller dig till fakta istället för att spekulera.
Citera
2019-05-05, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Tror inte på mord utan mer på olycka med en gasolgrill i ett zigenarläger.

Känner du till många fall där en person dött av en gasolgrill?
Citera
2019-05-05, 14:47
Medlem
Citat:

Dessutom. Det kan vara så att en stressad GM trodde det var enklare att elda upp en kropp än det är, och misslyckades, också. Som många redan påpekat så gjorde Anders Eklund exakt så.

Hur man BÖR göra är ganska irrelevant här. Jag försöker förstå vad som hänt.
Citera
2019-05-05, 14:49
Medlem
Censeres avatar
Kollar man senaste Ratsit länken i tråden finner man h*lo *ziz på samma adress. Dennes facebook hade sorgsna meddelanden skrivna på profilbild från igår. Kanske kan vara något ändå?

*a
Citera
2019-05-05, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dronesoul
Mordbrandsvågen mot flyktingförläggningar, attackerna mot synagogor/moskéer, Peter Mangs osv senaste decenniet säger något helt annat.

Dina exempel visar att det förekommer, inte att det är vanligt. Våld utövat av invandrare förekommer betydligt oftare än våld mot invandrare utfört av svenskar.
Citera
2019-05-05, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredag2010
Det vi vet är att polisen har inlett en förundersökning om mord. "Utredningsteknisk term" är inte en grund för att inleda förundersökningar. Att inleda förundersökningar om mord är inte rutin vid ett dödsfall som konstaterats vara naturligt eller självmord. Det kan däremot göras om man inte kunnat utesluta en naturlig död.

Aftonbladet: Misstänkt mord i Märsta: Polisen misstänker att kvinna dödats på annan plats.

Personligen har jag ingen aning om detta är naturligt dödsfall, olycka självmord eller om hon bragts om livet. Aftonbladets rapportering indikerar knappast på varken olycka eller självmord. Men när du skriver "Indikerar snarare motsatsen. Att det är självmord eller olycka" kanske du sitter med andra kunskaper du inte delat med dig av. Mitt förslag är ändå att du håller dig till fakta istället för att spekulera.
Jag spekulerar som alla andra här. Har haft rätt i tidigare fall men kanske inte nu. Vi får se.
Citera
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solen75
Vänners vän ....
Jaha? Och mer?
Citera
Medlem
Censeres avatar