2019-05-05, 04:06
Medlem
kalipp0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haaxxxin
enligt bekanta som bor i hugingatan så är det en kvinna i 30-35 åldern som bor hos sin syster och är rätt ny i sverige och är inte svensk utan kurd från irak vet dock inget om vem och varför hon mördades men jag gissar på hedersvåld
Jag är nyfiken på kurdspåret. Fadime var kurd, kurder brukar hedersmörda.
Citera
2019-05-05, 04:09
Medlem
kalipp0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1988
Vad skulle jag hitta på
Du påstår att kvinnan gått från stationen till hugingatan. Det är en sk trådsanning som du verkar vara upphovsman till.
Citera
2019-05-05, 04:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalipp0
Du påstår att kvinnan gått från stationen till hugingatan. Det är en sk trådsanning som du verkar vara upphovsman till.

Nej jag orkar inte tjaffsa över petitesser. Lycka till med vad du nu vill uppnå. Du vann.
Citera
2019-05-05, 04:34
Medlem
motorolamicrotacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Plommongurkan
Hittade henne på FB, hennes mamma har skrivit ett för glatt inlägg angående sin sista arbetsdag som tydligen var idag, så hon är troligtvis inte BO.

Skrev mamman inlägget före 17,30? Enligt tidningen var det då de hade hunnit informera anhöriga.
Citera
2019-05-05, 05:51
Medlem
_-?-_s avatar
Ingen som bor i området som kan ta sig dit och knäppa lite områdesbilder över grillplatsen och området?
Citera
2019-05-05, 05:54
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Antingen tar man Valstabacken eller den i mitten. Även vanligt folk kan bli rånade och sådant.
Men jag tar närmsta vägen.
Jag tyckte din analys var klockren , jag ville bara fylla i vilken väg jag skulle tagit till Hugin.
Jag skulle inte gå genom skogen nattetid, man ser ju inget. Dessutom är alternativa vägen minimalt längre.
Man kommer från Ekillaskolan går upp för den lilla backen bredvid mordskogen vilket kanske är det stället hon passerade skulle jag gissa.

Sedan går man ner till vägen åt höger passerar Tingvalla , Lyckostigen och Tvärvägen. Mitt i tvärvägen har dem byggt en bro , över 246an så går en cykelväg förbi Midgårdsbadet, sedan kommer en tunnel och därefter Hugingatan.

Om man går i mitten av Valsta är det marginellt längre, så jag skulle föreslå alla döttrar och systrar gå den vägen. Inte min väg. Jag försökte bara gissa hur hon tänkte gå till Hugin.
Förmodligen tänkte hon gå i mitten av Valsta.
Det finns egentligen många vägar man kan ta om man hittar här.

Tingvallavägen går väl över vägnummer 263 inte 246?
Hmm, I närheten av den bron finns United Brothers AB/ Asian, Afrikan. Huh
Thaimassage vid Ängsvägen. Huh.
Senast redigerad av PeterNoster 2019-05-05 kl. 06:29.
Citera
2019-05-05, 06:20
Medlem
JannieKaoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cece123
Jag vet, det är ju det jag försökte förmedla,då folk var inne på ett ziggisspår.
Att nå en död rumänsk ziggis släktingar, lär ju inte gå så snabbt som i det här fallet.
De anhöriga underrättades snabbt, det tyder på att det inte är en ziggis.

Det finns finska ziggisar i Vallsta. Ni vet med 5 m breda kjolar och mycket bling bling.
Citera
2019-05-05, 06:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av haaxxxin
min källa är vääldigt säker på att hon bor i hugingatan

Det har spekulerats om 46:an, att det lämnats blommor osv där. Är det nåt som låter bekant?
Citera
2019-05-05, 06:33
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JannieKaos
Det finns finska ziggisar i Vallsta. Ni vet med 5 m breda kjolar och mycket bling bling.

Om BO är en pensionär med rullator då isåfall.

Psst, fördom.
Citera
2019-05-05, 07:00
Medlem
Citat:
Vad skulle jag hitta på och varför?
1. Jag har ingen nytta av att hitta på, är för gammal för det.
2. Jag har ingen nytta att hitta på då jag är redo att dö så lögner och hitta på'n är meningslösa då jag tänker dö inom kort.
Jag har ingen som helst vinning att hitta på.
Det räcker nu, du har noll koll på om hon ens gick från/till Hugingatan el Märsta station.
Tröttsamt för oss andra att se era inlägg som är rent påhitt.
Citera
2019-05-05, 07:04
Medlem
johnny_viciouss avatar
En intressant aspekt i sammanhanget kan vara att Sara Mohammed (grundare GAPF) snabbt visade intresse för mordfallet på Facebook. Det kan tala för att det är hedersrelaterat och att hon fått indikationer på det från sitt kontaktnät.
Citera
2019-05-05, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NegerSkinka
Absolut ingen info om BO ännu? Är det en muslim? Ziggis? Svensk?

Polisen har inte släppt någon info men rykten om en relativt nyanländ kvinna känns väl inte helt otroliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in