2019-05-05, 01:58
Medlem
Eller var det kusliga föremålet en behållare med frätande syra? Populärt i vissa kulturer och ger brännskador.
Citera
2019-05-05, 02:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poppisen
Vi vet ju inte om hon kom från Hugingatan. Kan ha kommit vart som helst ifrån eftersom vi inte vet vem hon är. Väldigt märkligt tillvägagångssätt av en mördare att tända eld på offret. Drar definitivt uppmärksamheten till platsen om det brinner. Ville han förstöra DNA eller försvåra identifikation eller bara blindgalen? Hoppades han på skogsbrand?

Skogsbrand, då hade jag och mina grannar dött. Och även en massa barnfamiljer på andra sidan skogen.
Hade jag dött hade det varit perfekt.
Citera
2019-05-05, 02:03
Medlem
min källa är vääldigt säker på att hon bor i hugingatan
Citera
2019-05-05, 02:06
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Bara att ha i åtanke och tål att upprepas: När jag just läste marsta.nu noteras där särskilt att "Polisen har varken bekräftat fyndet, kvinnans skador eller ålder..."
Den första rapporten var att det rörde sig om en "ung kvinna". Troligen har aftonbladet fått denna uppgift direkt från den som fann kroppen (min spekulation).

Angående ödehuset:
Citat:
Ursprungligen postat av Venator

Enligt uppgifter till Aftonbladet är den gripne en tonårspojke. Ögonvittnen ska ha sett honom vid platsen i samband med att branden startat, vilket de uppgav för polisen.
Patrullerna kunde senare gripa honom.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/kJm3EB/tonaring-gripen-for-mordbrand--hus-helt-overtant
Vittnen har ju berättat att ett gäng med tonårstjejer var vid grillplatsen igår eftermiddag/kväll. Vid 20-tiden ska ett gäng killar också ha gått upp dit.

Vi har alltså både tonårstjejer och tonårskillar som uppehållit sig vid den förmodade mordplatsen kvällen innan kroppen hittas bränd.
Senare samma dag grips en tonårskille som bränt ner ett ödehus.

Om BO i själva verket är en tonårstjej och inte en 25 eller 35 år gammal kvinna, kan det mycket väl finnas ett samband. Just saying.
Citera
2019-05-05, 02:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1988
Det pratades om Hugin gatan i Valsta. Om man kommer från Märstas krogar eller Stationen och inte har råd till bussen så är den vägen jätte optimal (förutom att man kan bli mördad) då det är närmsta vägen till Hugingatan .
Så nu fick du svar på den frågan.

Hur bra känner du till området?

Den enda anledningen till att inte "ha råd" med bussen är att de går var 30:e/60:e minut om de ens går, beroende på tid på dygnet. Jag har själv gått hem till Lyckostigen många gånger istället för att vänta 30 minuter på en buss. Nu var det ett antal år sedan jag bodde där, men ändå.
De flesta jag kände där ute på den tiden gick nog hem från krogen iofs. Eller åkte med nån kompis som kanske eller kanske inte körde nykter.

Förvisso kan hon ha valt den väg du beskriver för att undvika diverse rovdjursgäng som säkerligen förekommer i ganska stor utsträckning vid strategiska punkter fortfarande.

Det är i min bedömning rimligare att gå längs upplysta gator och gångvägar än på en såvitt jag vet ej upplyst skogsstig, men hon kanske helt saknade kunskap om Det Nya Sverige å andra sidan.

Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Det där med 35 år har åtminstone jag bara sett från användare i tråden.
Hm, du har rätt. Men å andra sidan kan ju 25-årsåldern betyda lite vad som helst mellan 20 och 30 åtminstone.

Citat:
Ursprungligen postat av hewrgubbe
Känns som en märklig väg att gå om man ska hem från krogen till Hugingatan. Själv hade jag gått via Södergatan > Centrumleden förbi O'Learys > Upp mot Valstavägen och sen höger vid Gymnasiet.

Fast det kanske bara är jag?
Ja, eller upp på Tingvallavägen (heter den väl, där bussen kör höger efter centrum mot Tingvalla?) och ta gångtunneln och över fältet.
Citera
2019-05-05, 02:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av walk
Hur bra känner du till området?

Den enda anledningen till att inte "ha råd" med bussen är att de går var 30:e/60:e minut om de ens går, beroende på tid på dygnet. Jag har själv gått hem till Lyckostigen många gånger istället för att vänta 30 minuter på en buss. Nu var det ett antal år sedan jag bodde där, men ändå.
De flesta jag kände där ute på den tiden gick nog hem från krogen iofs. Eller åkte med nån kompis som kanske eller kanske inte körde nykter.

Förvisso kan hon ha valt den väg du beskriver för att undvika diverse rovdjursgäng som säkerligen förekommer i ganska stor utsträckning vid strategiska punkter fortfarande.

Det är i min bedömning rimligare att gå längs upplysta gator och gångvägar än på en såvitt jag vet ej upplyst skogsstig, men hon kanske helt saknade kunskap om Det Nya Sverige å andra sidan.

Hm, du har rätt. Men å andra sidan kan ju 25-årsåldern betyda lite vad som helst mellan 20 och 30 åtminstone.

Ja, eller upp på Tingvallavägen (heter den väl, där bussen kör höger efter centrum mot Tingvalla?) och ta gångtunneln och över fältet.

Jag bor exakt vid mordplatsen EXAKT. (Tingvalla)
Polisen ringde mig 1 timme efter liket hittades.
Jag har bott i Flera nummer på Tingvalla och Tvärvägen där bron till Hugin går.
Jag är född och uppvuxen i Märsta, 45 år närmare bestämt.....så avgör du vilken lokal kännedom jag har. Jag känner till varenda kotte nästan.

Självklart ska alla tjejer och kvinnor gå på upplysta gator, men nu gjorde hon ju inte det tyvärr.
Citera
2019-05-05, 03:26
Medlem
Citat:
Jag bor exakt vid mordplatsen EXAKT. (Tingvalla)
Polisen ringde mig 1 timme efter liket hittades.
Jag har bott i Flera nummer på Tingvalla och Tvärvägen där bron till Hugin går.
Jag är född och uppvuxen i Märsta, 45 år närmare bestämt.....så avgör du vilken lokal kännedom jag har. Jag känner till varenda kotte nästan.

Självklart ska alla tjejer och kvinnor gå på upplysta gator, men nu gjorde hon ju inte det tyvärr.

Okej, grattis då, kanske.
Bedömer du det som vanligt att folk tar den vägen mellan Valsta och Centrum, speciellt på helgnätter?

Fast _vet_ du/vi att det är så att hon tagit sig hem den vägen, eller att hon gått där av någon annan anledning?
Citera
2019-05-05, 03:43
Moderator
KomissarieBecks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av haaxxxin
min källa är vääldigt säker på att hon bor i hugingatan

Om din källa är vääääldigt säker på det så borde det också finnas ett namn alternativt en portuppgång.....
Citera
2019-05-05, 03:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av walk
Okej, grattis då, kanske.
Bedömer du det som vanligt att folk tar den vägen mellan Valsta och Centrum, speciellt på helgnätter?

Fast _vet_ du/vi att det är så att hon tagit sig hem den vägen, eller att hon gått där av någon annan anledning?

Antingen tar man Valstabacken eller den i mitten. Även vanligt folk kan bli rånade och sådant.
Men jag tar närmsta vägen.
Jag tyckte din analys var klockren , jag ville bara fylla i vilken väg jag skulle tagit till Hugin.
Jag skulle inte gå genom skogen nattetid, man ser ju inget. Dessutom är alternativa vägen minimalt längre.
Man kommer från Ekillaskolan går upp för den lilla backen bredvid mordskogen vilket kanske är det stället hon passerade skulle jag gissa.

Sedan går man ner till vägen åt höger passerar Tingvalla , Lyckostigen och Tvärvägen. Mitt i tvärvägen har dem byggt en bro , över 246an så går en cykelväg förbi Midgårdsbadet, sedan kommer en tunnel och därefter Hugingatan.

Om man går i mitten av Valsta är det marginellt längre, så jag skulle föreslå alla döttrar och systrar gå den vägen. Inte min väg. Jag försökte bara gissa hur hon tänkte gå till Hugin.
Förmodligen tänkte hon gå i mitten av Valsta.
Det finns egentligen många vägar man kan ta om man hittar här.
Citera
2019-05-05, 03:55
Medlem
Citat:
Antingen tar man Valstabacken eller den i mitten. Även vanligt folk kan bli rånade och sådant.
Jag tyckte din analys var klockren , jag ville bara fylla i vilken väg jag skulle tagit till Hugin.
Jag skulle inte gå genom skogen nattetid, man ser ju inget. Dessutom är alternativa vägen minimalt längre.
Man kommer från Ekillaskolan går upp för den lilla backen bredvid mordskogen vilket kanske är det stället hon passerade skulle jag gissa.

Sedan går man ner till vägen åt höger passerar Tingvalla , Lyckostigen och Tvärvägen. Mitt i tvärvägen har dem byggt en bro , över 246an så går en cykelväg förbi Midgårdsbadet, sedan kommer en tunnel och därefter Hugingatan.

Om man går i mitten av Valsta är det marginellt längre, så jag skulle föreslå alla döttrar och systrar gå den vägen. Inte min väg. Jag försökte bara gissa hur hon tänkte gå till Hugin.

Skulle ni kunna bjuda in oss andra i er diskussion och ge oss alternativa gångvägar mellan hugin och fyndplatsen genom en länk från google maps?
Citera
2019-05-05, 03:57
Medlem
kalipp0s avatar
Citat:

Innan det här blir en trådsanning så är det inte alls fastställt att kvinnan gått från stationen till Hugingatan. Det har ni hittat på själva.
Citera
2019-05-05, 04:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kalipp0
Innan det här blir en trådsanning så är det inte alls fastställt att kvinnan gått från stationen till Hugingatan. Det har ni hittat på själva.

Vad skulle jag hitta på och varför?
1. Jag har ingen nytta av att hitta på, är för gammal för det.
2. Jag har ingen nytta att hitta på då jag är redo att dö så lögner och hitta på'n är meningslösa då jag tänker dö inom kort.
Jag har ingen som helst vinning att hitta på.
Senast redigerad av 1988 2019-05-05 kl. 04:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in