2019-05-04, 23:37
Medlem
Plommongurkans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rnyberg
Vad tror vi om denna person?
Är det BO?

https://www.hitta.se/anna+sigrid+maria+wallin/märsta/person/hTjCnbkkkA

Hittade henne på FB, hennes mamma har skrivit ett för glatt inlägg angående sin sista arbetsdag som tydligen var idag, så hon är troligtvis inte BO.
Citera
2019-05-04, 23:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malom
Javisst, det är möjligt. Det bor ett par i 70-års åldern där som har svenskt namn, men något får mig att tvivla.

Kanske handlar om en ensamstående förälder? Finns en möjlighet som återfinns på två adresser.
Citera
2019-05-04, 23:42
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Kanske handlar om en ensamstående förälder? Finns en möjlighet som återfinns på två adresser.
Dock inte på den aktuella adressen, 46.
Citera
2019-05-04, 23:44
Medlem
Troians avatar
Citat:
Javisst, det är möjligt. Det bor ett par i 70-års åldern där som har svenskt namn, men något får mig att tvivla.

Eller nåt syskon, släkting eller så. Tänker att om familjen, släkten eller vänner vill samlas någonstans för att sörja. Då förmodligen inte hemma hos BO.
Citera
2019-05-04, 23:50
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Eller nåt syskon, släkting eller så. Tänker att om familjen, släkten eller vänner vill samlas någonstans för att sörja. Då förmodligen inte hemma hos BO.
Inte otänkbart, och mycket troligt om BO bodde ensam.
Citera
2019-05-04, 23:54
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Doobiee
Det var ju inte ens det jag skrev, du är för insyltad på en teori. Som sagt, betydligt underligare och osannolika saker har hänt när det kommer till mord.
Bry dig inte om idioterna som inte fattar vad du är inne på (även om det kanske inte var du som först lyfte sambandet mellan mordet och branden).
Jag tycker inte alls att det är särskilt långsökt att en mördare efter att ha dödat någon, kommer på att det kan vara bra att undanröja alla bevis som kan tänkas finnas. Särskilt om mordet är oplanerat, befinner sig mördaren troligen inledningsvis i ett uppjagat tillstånd och har mesta fokus på att fly platsen för dådet (skogsdungen). Kanske har hen ångest också och är allmänt förvirrad och rådlös.
Under dagen kommer hen på att det kan vara en god idé att bränna upp det ödehus där bevis finns. Bevis på vad, kan man undra. Men tänk om kvinnan och mördaren har vistats tillsammans i ödehuset? De kan ju ha haft det som sitt speciella tillhåll. Då finns där färska spår efter dem båda (och troligen inte efter några andra). Risken finns även att någon eller några utomstående personer känner till att de brukar vara där, mördaren kan inte vara säker på att så inte är fallet. Då kan det finnas skäl att tutta på. Givetvis rör det sig i så fall om en person med god lokalkännedom.
Hoppas faktiskt att det är just så det ligger till, eftersom de verkar ha gripit ödehusbrännaren. Då kan man bara önska att polisen hittar flera kopplingar och bevis än de som brunnit upp, så hen blir fälld för mordet.
Citera
2019-05-04, 23:54
Medlem
Citat:
Dock inte på den aktuella adressen, 46.

Finns en som är folkbokförd på annan adress men det kan handla om nån annan form av släkting.
Citera
2019-05-05, 00:00
Medlem
Gusselbys avatar
Om man tänker att det här med Hugingatan har med det här att göra och att A S M W@allin, 24, år är rätt person, så är hon gift. Hittar en person på facebook, S W@allin, som har gift sig rätt nyligen. Går inte att se mycket mer än några foton där dock. Går alltså inte att se några vänner eller kommentarer. Finns inte många S W i rätt ålder i Sverige och bara en är gift. Vill inte länka då det kanske är helt fel person.
Senast redigerad av Gusselby 2019-05-05 kl. 00:09. Anledning: siffra och komma
Citera
2019-05-05, 00:04
Medlem
A1HORNYLADs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Juggernawt
Behöver inte dra snaskiga överväxlar på vad slaskpressen skriver i sitt klickjagande. Kan vara något så trivialt som en ask tändstickor.
Det är ändå den enda information vi har. Bättre att dra växlar på den än att dra fram fria fantasier ur sitt eget huvud, kan jag tycka. Men visst, ett "kusligt fynd" som kan "kopplas till brännskadorna" behöver inte alls betyda att hon torterats med ett brännjärn. Men det kan ju göra det.
Citera
2019-05-05, 00:06
Medlem
Citat:
Upprört känslomässigt babbel om att Troian är elak och dum

Ärligt talat, det enda jag sett Troian göra i tråden är att argumentera för att vi bör vara försiktiga och eftertänksamma i våra antaganden. Vidare verkar det som att hen menar att evidensbaserade slutsatser är att föredra framför fördomsfullt trams.

Uttalanden som "det är garanterat en muslim, 95% av Märsta är muslimer" eller dyl. är givetvis helt faktabefriade och meningslösa när den första nyhetsartikeln legat uppe i 5 minuter och vi inte vet mer än:

1. Någon är död.
2. Kroppen hittades i Märsta.

Troijan (och jag) har inte ens uteslutit att det är någon med invandrarbakgrund, utan helt enkelt bara försökt få er att förstå att det är för tidigt för att säga. Det är verkligen det hela, och det tål ni inte.

Att ni även sladdar runt med halmdockor, offergråt och tvivelaktig och felaktigt använd statistik gör helt enkelt era "garantier" ännu mer tvivelaktiga och provocerande.

Han pekar helt enkelt ut er reflexmässiga rasism, enkelspåriga, fördomsfulla och kraftigt förenklade "analyser" samt belyser ert nästan perversa och maniska sätt att stämpla okända GMs som invandrare.

Kort och gott. Er rasistbubbla gör att ni felaktigen känner er säkra på saker som ni inte alls kan vara säkra på, och ni exploderar när någon sticker hål på den.
Citera
2019-05-05, 00:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av A1HORNYLAD
Bry dig inte om idioterna som inte fattar vad du är inne på (även om det kanske inte var du som först lyfte sambandet mellan mordet och branden).
Jag tycker inte alls att det är särskilt långsökt att en mördare efter att ha dödat någon, kommer på att det kan vara bra att undanröja alla bevis som kan tänkas finnas. Särskilt om mordet är oplanerat, befinner sig mördaren troligen inledningsvis i ett uppjagat tillstånd och har mesta fokus på att fly platsen för dådet (skogsdungen). Kanske har hen ångest också och är allmänt förvirrad och rådlös.
Under dagen kommer hen på att det kan vara en god idé att bränna upp det ödehus där bevis finns. Bevis på vad, kan man undra. Men tänk om kvinnan och mördaren har vistats tillsammans i ödehuset? De kan ju ha haft det som sitt speciella tillhåll. Då finns där färska spår efter dem båda (och troligen inte efter några andra). Risken finns även att någon eller några utomstående personer känner till att de brukar vara där, mördaren kan inte vara säker på att så inte är fallet. Då kan det finnas skäl att tutta på. Givetvis rör det sig i så fall om en person med god lokalkännedom.
Hoppas faktiskt att det är just så det ligger till, eftersom de verkar ha gripit ödehusbrännaren. Då kan man bara önska att polisen hittar flera kopplingar och bevis än de som brunnit upp, så hen blir fälld för mordet.

Jag vill inte tjaffsa , men lite logiska frågor mycket av det du säger är vettigt.
Vi säger att han är förvirrad, hur ska han veta vart Ödehuset är? Den ligger dryga 8 km ifrån skogsdungen.
Den skogsdungen är den absolut sämsta dungen i hela Märsta. Då vittnen kan komma från alla väderstreck.

Att springa till det ödehuset efter ett mord skulle inte ens jag klara som bott här i 45år.
Mördaren hade ju uppenbarligen ingen lokalkännedom med tanke på att han valde mörda i sämsta skogen där det rör sig mycket folk, så hur skulle han veta vart ödehuset är?
Ödehuset ligger efter en åker, att springa ut på en åker med tanke på polishundar och dylikt är inget jag tro han skulle klara av.
Jag bor en bit på andra sidan av den där skogen och vet hur liten den är. Plus att jag bott här i 45år.

Mördaren kan ha sprungit i alla väderstreck och INGET av dem är optimalt då det är långa raksträckor om man vill undvika vittnen.

Köra bil upp i skogen kan ni glömma, han skulle torskat direkt. Han hade tur som inte torskade alls då både civilpoliser och SÄPO rör sig i området 365 dagar per år.
Citera
2019-05-05, 00:12
Medlem
Självklart kan det ändå vara denna ASM W*llin som någon nämnt, men känns lite otroligt med tanke på att hon är gravid? Eller kanske är det jag som är naiv och tror att det borde kommit fram nu då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in