2019-05-04, 21:57
Medlem
Ni som har lokalkännedom, vad är Nästet för typ av "logi" ?
Citera
2019-05-04, 21:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slim-m
Med tanke på stressens inverkan på ens beteende och problemlösningsförmåga så är det verkligen ett tveeggat svärd.
Stress kan få dig mer fokuserad eller göra katastrofala misstag.
Ja, en sådan person som mördar en ung kvinna resonerar troligtvis med arslet. Men... det innebär ingen automatisk röd tråd till en öde kåk.

Nej det är absolut inget garanti men det är knappast osannolikt att händelserna hör ihop.
Citera
2019-05-04, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doobiee
Fortfarande inte ett orimligt scenario, oavsett vad du tycker. Jag blandar inte in personliga åsikter och när det handlar om en människa som mördar en ung tjej så hoppas jag att jag verkligen inte resonerar lika som denne vilket du verkar ha närmre till att göra då du var känner av så mycket.

Hahahaha du började beskriva scenario. Det är din personliga åsikt att det sambandet mellan brottet och huset. Sluta kasta bäver i trähus för fan.
Citera
2019-05-04, 22:00
Medlem
Citat:
Samtidigt du själv inte kommer med något alls, efterblivna stackare.

På vilket sätt är jag efterbliven? För att jag avfärdar dina skruvade teorier? Jag kan området utan och innan och jag säger att det inte är något ställe dit man åker för att dumpa en kropp. Det om något är väl att komma med information, fast du verkar ju vara så pass bakom flötet att du inte förstår vad jag skriver.

Snart rånar väl någon macken i Väsby vilket leder till att folk börjar dra kopplingar till dagens mord. Det måste ha varit mördaren, han måste ju skrapa ihop pengar för att kunna fly landet eller hur? Eller en eventuell fortkörning i Knivsta som såklart också är mördaren för denne har ju såklart bråttom till tippen för att kunna dumpa bevismaterial.

Är sådana efterblivna teorier att "komma med något" tycker du?
Citera
2019-05-04, 22:00
Medlem
Citat:
Nej det är absolut inget garanti men det är knappast osannolikt att händelserna hör ihop.
Visst, har ju hänt konstigare saker. Men med den infon vi har så går det ej att göra en sån koppling.
Citera
2019-05-04, 22:01
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0gKolhydrater
Man har definitivt inte kört med bil på den gångvägen och sedan släpat upp kroppen. Det hade grannar märkt.

Hon har avlidit nära grillplatsen. Mycket knas nu.

Inte svensk, inte nyanländ, stort kontaktnät

Ut med språket om du vet något, tack.
Citera
2019-05-04, 22:02
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0gKolhydrater
Inte svensk, inte nyanländ, stort kontaktnät
Jag tror inte du har en susning om vem det är
Citera
2019-05-04, 22:04
Medlem
Karaffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hewrgubbe
På vilket sätt är jag efterbliven? För att jag avfärdar dina skruvade teorier? Jag kan området utan och innan och jag säger att det inte är något ställe dit man åker för att dumpa en kropp. Det om något är väl att komma med information, fast du verkar ju vara så pass bakom flötet att du inte förstår vad jag skriver.

Snart rånar väl någon macken i Väsby vilket leder till att folk börjar dra kopplingar till dagens mord. Det måste ha varit mördaren, han måste ju skrapa ihop pengar för att kunna fly landet eller hur? Eller en eventuell fortkörning i Knivsta som såklart också är mördaren för denne har ju såklart bråttom till tippen för att kunna dumpa bevismaterial.

Är sådana efterblivna teorier att "komma med något" tycker du?

Det här kommer antagligen bli det första mordet utan kopplingar eller motiv...
Citera
2019-05-04, 22:04
Medlem
Hon är inte identifierad än så namn är inte aktuellt . Säkra källor , hon är svensk

Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Om Aftonbladets uppgift om att det är en 25-årig kvinna stämmer så är det förmodligen inte en svensk kvinna, för hade det varit det så hade ett namn kommit fram i tråden vid det här laget. Jag gissar på relativt nyanländ, utan större kontaktnät.
Citera
2019-05-04, 22:05
Medlem
K.Stroganoffs avatar
Jag är förvånad att ingen i tråden har tänkt på Märstas egna hårdrockande sexualsadist.
Hemma och hälsar på Mamma och lever ut sina lustar på hemmaplan.
Bara en tanke...
Citera
2019-05-04, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrJiM
Hahahaha du började beskriva scenario. Det är din personliga åsikt att det sambandet mellan brottet och huset. Sluta kasta bäver i trähus för fan.

Ett scenario är inte mina åsikter, att det finns en möjlig koppling är enbart fakta och ren sannolikhet oavsett hur du värderar sannolikheten.
Citera
2019-05-04, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av K.Stroganoff
Jag är förvånad att ingen i tråden har tänkt på Märstas egna hårdrockande sexualsadist.
Hemma och hälsar på Mamma och lever ut sina lustar på hemmaplan.
Bara en tanke...
Och hur går den tanken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in