2019-05-04, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nantale
Kan du ge något exempel på en kvinna som bränts upp till följd av hedersmord eller våldtäkt? Jag minns, på rak arm, bara en kvinna som brändes upp (Ida Fässberg) och det var varken hedersmord eller våldtäkt.
Engla som både våldtogs och brändes upp av lastbilschaffisen Anders Eklund är ytterligare ett exempel.
Citera
2019-05-04, 21:47
Medlem
Haha, folk är verkligen efterblivna.

Det är knappast en plats där man dumpar ett lik, så släpp hela grejen med att hon har blivit torterad och att någon sedan har släpat dit henne.

Sen att ni tror att det brinnande huset har något med saken att göra, skrattretande ta mig fan. Tror ni verkligen mördaren strosar runt i närområdet och tänder på eventuella bevismaterial bara ett stenkast därifrån, i ETT HUS dessutom? Ja men det låter ju verkligen diskret, eller hur?

Jävla tomtar som förstör tråden med sina pissiga teorier, ni måste ju vara utvecklingsstörda hela bunten.

Över 40 sidor och inget namn på BO ännu, måste vara något slags rekord.
Citera
2019-05-04, 21:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1988
Det är LÅNGT att släpa kropp till mordplatsen från ödehuset. ca 8 km. Utan att bli upptäckt då mordplatsen ligger i centrala Märsta. Dessutom finns bättre skogar att dumpa kroppar i , så denna mördaren kan inte ha stor kännedom om Märsta.

Vart har jag skrivit att kroppen förflyttats? Du inser att betydligt mer saker än själva kroppen räknas som bevismaterial man gärna vill bli av med efter att mord, något man kanske kommer på flera timmar efter mordet begåtts och kroppen lämnats i skogen? Då kanske man tar bevismaterialet och beger sig till en ödekåk, slänger in påsen och tänder på. Fattar du?
Citera
2019-05-04, 21:48
Medlem
Karaffs avatar
Det var jag som tog upp en eventuell koppling mellan kvinnan som hittades i morse och huset som brann i eftermiddag. När dessa händelser inträffade relativt nära varandra såg jag en potentiell koppling. Jag vet att detta är ett långskott, men det skulle vara lite tråkigt om vi bara ska redovisa fakta i detta forum, då kan vi invänta utredningen och eventuell dom.
Senast redigerad av Karaff 2019-05-04 kl. 21:51.
Citera
2019-05-04, 21:50
Medlem
Det skulle ju hjälpa en hel del om vi fick reda på mer om BO, som id och var hon var bosatt mm. Jag är 100 på att någon här sitter med den infon. Please....
Citera
2019-05-04, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slim-m
Vad för bevis?
Varför tända på ett hus när du kan grilla diskret på valfri plats...

Så tänker du nu ja men så kanske inte en människa som precis mördat en ung tjej resonerar.
Citera
2019-05-04, 21:53
Medlem
johnny_viciouss avatar
Om Aftonbladets uppgift om att det är en 25-årig kvinna stämmer så är det förmodligen inte en svensk kvinna, för hade det varit det så hade ett namn kommit fram i tråden vid det här laget. Jag gissar på relativt nyanländ, utan större kontaktnät.
Citera
2019-05-04, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doobiee
Vart har jag skrivit att kroppen förflyttats? Du inser att betydligt mer saker än själva kroppen räknas som bevismaterial man gärna vill bli av med efter att mord, något man kanske kommer på flera timmar efter mordet begåtts och kroppen lämnats i skogen? Då kanske man tar bevismaterialet och beger sig till en ödekåk, slänger in påsen och tänder på. Fattar du?

Det finns nog 10000 bättre/närmare/smidigare ställen och sätt att elda upp en påse bevis än fucking ett ödehus...... Det du skriver har trolighetsgrad 1 av 100 tycker jag.
Citera
2019-05-04, 21:54
Medlem
0gKolhydraters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Venator
Vägen som går genom östra delen av skogen där kroppen hittades är en cykelväg och definitivt riskerar det att väcka uppmärksamhet att ta sig in med bil där (om det ens går pga spärrar?). I övrigt fullt med bostadshus runt om.

Man har definitivt inte kört med bil på den gångvägen och sedan släpat upp kroppen. Det hade grannar märkt.

Hon har avlidit nära grillplatsen. Mycket knas nu.

Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
Om Aftonbladets uppgift om att det är en 25-årig kvinna stämmer så är det förmodligen inte en svensk kvinna, för hade det varit det så hade ett namn kommit fram i tråden vid det här laget. Jag gissar på relativt nyanländ, utan större kontaktnät.

Inte svensk, inte nyanländ, stort kontaktnät
Senast redigerad av 0gKolhydrater 2019-05-04 kl. 21:56.
Citera
2019-05-04, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Doobiee
Så tänker du nu ja men så kanske inte en människa som precis mördat en ung tjej resonerar.

Med tanke på stressens inverkan på ens beteende och problemlösningsförmåga så är det verkligen ett tveeggat svärd.
Stress kan få dig mer fokuserad eller göra katastrofala misstag.
Ja, en sådan person som mördar en ung kvinna resonerar troligtvis med arslet. Men... det innebär ingen automatisk röd tråd till en öde kåk.
Citera
2019-05-04, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrJiM
Det finns nog 10000 bättre/närmare/smidigare ställen och sätt att elda upp en påse bevis än fucking ett ödehus...... Det du skriver har trolighetsgrad 1 av 100 tycker jag.

Fortfarande inte ett orimligt scenario, oavsett vad du tycker. Jag blandar inte in personliga åsikter och när det handlar om en människa som mördar en ung tjej så hoppas jag att jag verkligen inte resonerar lika som denne vilket du verkar ha närmre till att göra då du var känner av så mycket.
Citera
2019-05-04, 21:57
Medlem
Venators avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious

Ja, det är en rimlig tolkning. Antingen någorlunda nyanländ eller i alla fall från en gruppering som är såpass liten eller sluten att det inte cirkulerar RIP-poster på Facebook som FB-användare ser.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in