2019-05-04, 19:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orobanche
Allvarligt talat! Du tror väl inte att det är självmord?
Nej, det tror jag inte.
Citera
2019-05-04, 19:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bara-AZaz09-
25år enligt AB, 35år av ngn som kanske vet mera..!?

I just det här fallet litar jag mer på AB än för mig okända anonyma som kommer med fjärdehands-uppgifter här i tråden.
Citera
2019-05-04, 19:57
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Som-nam-na
Bra, då vet vi vilka som tramsat i tråden iaf, 35-åring var en 25-åring.

Kusligt fynd låter rätt tramsigt, vad kan det vara? En tändare, torra barr? Eller en bensindunk?

Eller ett föremål som tillhört någon tidigare mördad? Eller telefon där övergrepp filmats?
Annars vet jag inte riktigt vad som ska benämnas som "kusligt" mord i sig är väl kusligt i och för sig. Men om det är föremål man tror GM tappat eller lämnat så brukar man väl inte ens kalla upphittat mordvapen/tillhygge för "kusligt"?
Citera
2019-05-04, 19:58
Medlem
Troians avatar
Citat:
Nja, det är väl en medieuppgift? Precis som den tidigare medieuppgifter om att BO hittades vid en skola. Jakten på klick.. jag får känslan av att media famlar helt i mörkret här och som jag ser det tyder det på att det verkligen handlar om ett mord.

Stora delar av skogen har i alla fall varit avspärrad. Är rätt säker på att avspärrningen motiverats av att man hittat en kropp där. Möjligen att hon låg vid skogskanten.
Citera
2019-05-04, 19:59
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Millior
Ordet kusligt i samband med detta känns som det inkluderar nåt riktigt obehagligt då händelsen i sig är kuslig så det räcker. Känns som koppling till nån ritual eller att nån släpat med en skärbrännare eller nåt annat ohyggligt i sammanhanget. Nåt husdjur som också fått sätta livet till???

Aftonbladet har troligen ingen aning, förutom att de vet att polisen lämnat platsen med bevispåsar.
Citera
2019-05-04, 19:59
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
I just det här fallet litar jag mer på AB än för mig okända anonyma som kommer med fjärdehands-uppgifter här i tråden.
AB:s källa är lika anonym.
Citera
2019-05-04, 20:00
Medlem
Jag får Elin krants-vibbar.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Kopplat till hennes brännskador enligt AB. Bör väl vara en dunk eller flaska med tändvätska eller liknande, men å andra sidan så kan ju sånt ligga slängt ändå i närheten av en grillplats. Kan man tycka..

Ja.

Citat:
Ursprungligen postat av Millior
Ordet kusligt i samband med detta känns som det inkluderar nåt riktigt obehagligt då händelsen i sig är kuslig så det räcker. Känns som koppling till nån ritual eller att nån släpat med en skärbrännare eller nåt annat ohyggligt i sammanhanget. Nåt husdjur som också fått sätta livet till???

En skärbrännare känns inte så troligt för då borde det finnas två gastuber i närheten med..

Tvivlar på att det handlar om något ritualmord, sånt ser man mest på film.. om ens då..

Vi vet inte ens om fyndet har något med brottet att göra.
Citera
Medlem
Venators avatar
Citat:
Sant!

Lite nya uppgifter nu. Kusligt fynd och kvinnan ska vara i 25-års åldern:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/e8djoR/uppgifter-polisen-gjorde-kusligt-fynd-vid-mordplatsen

"Kusligt fynd" skriver de bara i ingressen... Ingenting i själva texten om att det skulle vara något spektakulärt med fyndet. Så den där kusligheten tror jag vi kan avskriva som kvällstidningssvenska tills dess motsatsen är bevisad. Som någon skrivit, en tom flaska tändvätska kan vara nog. Men det ska tydligen vara något som en mördare kan ha lämnat efter sig, enligt länken.

Det verkar i alla fall som om Aftonbladet har bättre källor än Expressen i det här fallet.

Edit: OT... Visserligen slumpen, men ändå fel association: Mitt i artikeln där det står om den den brännskadade kroppen dyker det upp en annons från apoteket.se med texten "Sola säkert i sommar till bra priser".
Senast redigerad av Venator 2019-05-04 kl. 20:05.
Citera
2019-05-04, 20:01
Medlem
Citat:
Sant!

Lite nya uppgifter nu. Kusligt fynd

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/e8djoR/uppgifter-polisen-gjorde-kusligt-fynd-vid-mordplatsen
26 År och inge svensk
Citera
2019-05-04, 20:03
Medlem
Quarrels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solen75
26 År och inge svensk
Är du lika säker nu som då?
Citat:
Ursprungligen postat av Solen75
Ca 35 år ... R.i.p
Citera
2019-05-04, 20:03
Medlem
Maloms avatar
Citat:
Ja.

En skärbrännare känns inte så troligt för då borde det finnas två gastuber i närheten med..

Tvivlar på att det handlar om något ritualmord, sånt ser man mest på film.. om ens då..

Vi vet inte ens om fyndet har något med brottet att göra.
Kan ju var något sådant här:

https://www.jula.se/catalog/verktyg-och-maskiner/svets-och-lod/lod/gasdrivna-lodverktyg/mapgasbrannare-218533/#tab02
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in