2019-05-04, 19:18
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av quezen
David Icke är galen, absolut, han tror på sjuka saker- men ett judiskt samfund i Australien ville förhindra honom ifrån att Besöka Australien tills han erkänner att runt 12 miljoner judar dödades av nazisterna under ww2.

https://youtu.be/mzgFzss-VB0?t=573

tv-intervjun.

är det något jag missat?

är det 12 miljoner judar nu? är det hatbrott att förneka eller tvivla siffrorna? trodde det var först 3 miljoner, sedan 4, sedan höjde historikerna det till 6 (vilket jag kan köpa av de 60 miljoner som dog, 10% med andra ord) men nu är det upp till 12 miljoner?! vad händer egentligen?!
Någon som har koll?
Nej det har aldrig varit snack om 12 miljoner, högst runt 6 miljoner, högre siffror och lägre har förkommit. Men det var innan de fick ett begrepp om det. Det som ligger närmast till är ca 5,7 miljoner. Den som har bästa kollen är https://en.wikipedia.org/wiki/Franciszek_Piper då speciellt Auschwitz
Citera
2019-05-04, 19:28
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolfwasright
Ni som tror på gaskamrarna och att ens över 1 miljon judar dog är så tragiskt hjärntvättade, vi pratar inte mer än några hundratusen här, matematiken bakom "förintelsen" är fysiskt omöjlig, komiskt att se er skydda era sionistiska övermästare, ni har blivit skolade väl att tro på era piskmästares skuldbeläggningslögner.

Som det inte finns något bevis för annat än judarnas egna vittnesmål som inte är värt mycket när det kommer till sanningsenlighet då detta folk är ökänt för att ljuga. Grattis, ni har blivit lurade för ni tror på skiten ni fick lära er i skolan, och nu tycker ni judar är ett heligt folk och ska skyddas till vilket pris som helst, precis som dem vill.

Den riktiga förintelsen var den gentemot europeer, tro inget annat.
Förklara varför det är fysiskt omöjligt? Man lyckades för fan ha ihjäl upp till en miljon människor i Rwanda på några månader.
Citera
2019-05-04, 19:30
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Även om 6 miljoner inte är en omöjlig siffra så är den ganska otrolig. Det var dock siffran jag fick lära mig. Man kan (fortfarande än idag tror på nätet) få en uppfattning om denna siffran helt utan att gå till något annat än enbart judiska källor. Och vill inte förvilla någon men om man tittar på deras egna folkräkning från 1900 till innan (och några år innan) runt 1930 och efter så blir det helt enkelt något knepigt. Den explosion som behövdes för att dra av 4-5 miljoner i sluträkningen 1945 hände tydligen bara några år innan alla dessa försvann.

Om man tittar på alla andra länder och alla andras befolkningen så ser man inte detta. För att hävda 4-6 miljoner döda måste man i princip haft dem från början. Detta finns med i deras folkräkning, men det finns ingen direkt orsak varför dom helt plötsligt innan Hitler hade ökat så mycket då andra länder med ganska goda förutsättningar kanske ökade 100-200.000 per år och inte 1-2 miljon per år.

Så något stämmer inte. Men om man skall dra av något så måste dessa ha funnits från början och någonstans där blev det fel (av vad jag kan se).

Hur många judar som dog, det var alldeles för många. Var det 6 miljoner ihjäl gasade judar, ytterst tveksamt.

Exakt hur många det var kan nog ingen direkt berätta men det var inte 6 miljoner, men troligtvis var den ett par miljoner.

Om detta nu skall gå upp till 12 miljoner, så kan man återigen se deras europeiska folkräkning och det existerade inte 12 miljoner judar i Europa då.
De har en världslig demografisk folkräkning var tionde år! Den sista de hade innan kriget var konstigt nog 1939. Sedan ville de veta inför israel skulle skapas hur många som överlevde, så de genomförde en 1947-48. Den visade minus 5,3 miljoner. Folk som inte finns i hela världen, de är puts väck!
kan läsa här http://www.ajcarchives.org/AJC_DATA/Files/1948_1949_18_Statistics.pdf titta på sidan 692 och framåt!

Om de nu flydde som borde de öka i ett annat land, men icke så många som 5,3 miljoner.
Citera
2019-05-04, 19:33
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Det finns en rysk jude som har grävt fram en massa från ryska arkiv och hans siffra om 180 000 döda judar i dessa läger är den lägsta jag hört. Dock har han fixat fram kopior från dessa arkiv, så det är samtidigt det mest understödda siffra jag läst om.

Har dock så jävla svårt att hitta tillbaka till hans blogg. Någon annan som har den adressen?

Det är konstigt, i Stalin sovjetunionen registrerades ej judar eller andra religiösa. Om du tänker de har grävt i tyska papper, så lär det missat mycket. Eftersom de mesta brann upp.
Citera
2019-05-04, 19:34
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av adolfwasright
Minns det såväl själv.

Första året i skolan var det 1 miljon, andra året var det 3 miljoner, tredje året var det 6 miljoner, nu säger vissa 12 miljoner.

Never forget the six thousand billion.
Du var inte nykter i skolan då, det eftersom det har aldrig nämnts mer/mindre än 6 miljoner.
Citera
2019-05-04, 19:38
Medlem
NuLugnarDuNerDigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Herkulesbig
Du var inte nykter i skolan då, det eftersom det har aldrig nämnts mer/mindre än 6 miljoner.
Låt dom inbilla sig att man numera lär ut att det är 12 miljoner och om 5 år är det uppe i 27 miljoner, dom lurar inga andra än sig själva.
Senast redigerad av NuLugnarDuNerDig 2019-05-04 kl. 19:42.
Citera
2019-05-04, 19:38
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Yes, it kinda does. Dog de av gasning, svält eller sjukdom? Blev de kremerade eller gjordes det tvålar av dem?

Förstår man inte att svaren på dessa frågor helt styr den påhittade historia du blivit skedmatad med så är man inte med i matchen.

Hur vet du det är påhittade, för du har läst på NMR eller liknade sidor? lol...
Konstigt de som tro det är påhittade storyn för oftast svårt övertyga om det. Det kan bli komiskt ibland, som detta med judetvålen(som du tog upp). Det är bekräftat det fanns mänskliga substanser i tvålarna, men ej från judar utan handikappade människor från ett hem.
Citera
2019-05-04, 19:43
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Tyvärr (då det var +15 år sedan jag faktiskt tog mig besväret att kolla noga) så kan inte jag hitta det jag ansåg vara något knepigt.

Det närmaste jag kan komma (och detta är iofs fortfarande judiska källor, men inte i närheten så noggranna som jag så för så många år sedan då hela internet har blivit lite besudlat med nynazism och sionister på någotvis).

https://www.jewishvirtuallibrary.org/jewish-population-of-the-world

Dessa siffror på denna sidan är tillhyfsade, och man kunde se det mycket enklare (och jämföra mycket enklare) på en sida (som även den var fullständigt judiskt). Och den befolkningsökningen som måste ha skett (för att kunna någorlunda dra av 6 miljoner) är inte av denna värld. I (min syn) ganska omöjlig då inget land, ingen befolkning på planeten hade samma "kurva". Och återigen så om du hävdar att 6 miljoner dog så det enda faktiska bevis du har att erbjuda är att visa att så många levde efter du gör en nu folkräkning.

Hur som helst, även på denna sida (trots att det inte alls är den sidan jag tittade på (den var mycket mer noggrann och listade antal judar/länder osv osv)) så kan man se något knepigt.
Antalet var 1939 var betydligt fler än antalet är idag. Och ser man befolkningsökningar (de flesta länder/folk osv) från 1900-1939 så är ökningen inte i närheten av vad som ens kan ske, men tydligen skedde med just judar. Detta är svårt att tro om jag skall vara helt ärlig, och troligen är det en efterkonstruktion för återigen idag kan vi räkna antalet och för att ens vara i närheten av så många dödade judar så måste det varit en enorm mängd innan för att ens kunna få fram en sådan siffra.

Så återigen, det dog en enorm mängd judar. Ofattbar siffra, men statiskt omöjligt att det var 6 miljoner. Om man skulle dra samma befolkningsmängds explosion som (då måste ha skett 1900-1939) med Sverige så hade vi lätt haft +40 miljoner idag. Ungefär så tänkte jag när jag först kollade igenom siffrorna. Något är helt enkelt lite skevt.

---edit

1900 10,600,000
1922 14,400,000
1925 14,800,000
1939 16,728,000

Som sagt även om dessa siffror även dem är tveksamma (jag minns inte själv de exakta jag kollade på när jag sökte för så många år sedan).

Så är det något som inte stämmer, och någonstans var man tvungen att öka på för att sedan efter kunna dra från dessa 6 miljoner). Exakt när dessa siffror blev "tillhyffsade" är svårt att veta, men att dom inte stämmer borde i princip vem som helst kunna se.

Det är bara jämföra dem med alla andras folkräkning under samma period.

Sedan kan man ju givetvis kolla efter 1945 och se om dom "kurvan" fortsatte, men det gör den inte alls. Deras egna folkräkning är inte än idag uppe +16 miljoner. Och något har helt enkelt blivit tillhyffsat och inte korrekt.
Varför skulle kurvan peka uppåt, när det dog ca 6 miljoner? Så inte konstigt deras egna folkräkning är uppe i 16 miljoner. Sedan fanns inte dator på den tiden, så det räknades upp i procentuellt. Men var 10 år hade de en världslig demografiskt folkräkning, då den sista var precis innan kriget start. Sedan blide den först 1947 - 48 när det ville veta hur många judar det fanns i världen inför israel skapades. Jag lade ut en länk längre bak, den säger minus 5,3 miljoner.
Citera
2019-05-04, 19:47
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hank.leach
Det gick mycket sjukdomar i lägren.
Sprids fort när dom bor tätt.

Hur vet du det? Sedan om de hade sjukdomar i alla läger varför klarade sig de allierade fångarna sig så bra? Sedan varför så stor skillnad mellan antal ugnar? I Birkenau hade de ca 50 st ugnar, det ska jämföras med Dachau som hade 4- 8 ugnar. Var de mer immuna i Dachau? Dachau hade samma stora problem som Auschwitz (birkenau) med sjukdomar. Sedan varför lade de ugnarna utanför barack områderna? inhägnade med taggtråd, där endast ingången var via en järnvägsspår! inte in till lägret!
Logiskt om det var sjukdomar? nope lol
Citera
2019-05-04, 19:49
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
Jodå. Dom dog i massor. Var det 6 miljoner tror du?

http://friasidor.is/4940-2/

Har du tittat på andra siffror också? som 2,3,4,5 miljoner? De nämns fler gånger i tidningarna än 6 miljoner!!! 4 miljoner nästan dubbelt så många gånger lol.
Citera
2019-05-04, 19:52
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Starback
I ww2 sägs 55-60 miljoner människoliv ha gått till spillo. Men det är bara 6 miljoner av dessa som hittills uppmärksammats. Att 20 miljoner unga män dog och lämnades kvar på slagfälten att ruttna får man inte tala om. Många som satt i läger kom lindrigt undan i jämförelse.

Man ska ta gamla människors minnen med en nypa salt. Minnen förändras och omstöps över tid och kan spela en människa mycket fula spratt.

http://friasidor.is/4940-2/
Tja med dessa 6 miljoner är de enda som NMR med flera sidor ifrågasätter, de ifrågasätter inte jehova vittnen, kommunister, homosexuella m.fl var utsatt för utrotning också!
Men knappast papper, dokumenter, m.m eller tyska journalfilmer!!!!
Citera
2019-05-04, 19:56
Medlem
Herkulesbigs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HgF
Ja - jag tror du har missat en hel del.
Först kan du glömma det där mer 12 miljoner. Jag har inte kollat länkarna etc som ligger bakom påståendet om 12 miljoner - men jag tror den är fel.

Men bakgrunden till siffran 6 miljoner - eller snarare högt 5 miljoner - nära 6 miljoner - har sitt ursprung i en omfattande demografisk beräkning som i huvudsak judarna själva - kanske genom Judiska Världskongressens försorg (med hjälp av andra resurser) - genomförde precis efter kriget hade slutat.

Jag har inte exakt datum men det handlar om 1945, -46, -47. Då gjorde alltså judarna en beräkning av hur många som man kunde anta saknades och hur många som fanns kvar. Man anade att många judar hade dukat under i de tyska lägren, men ingen visste då hur många. Resultat av beräkningen blev i alla fall högt 5 miljoner - närmare 6 miljoner. Ytterligare beräkningar gjordes senare - ca runt 1950 FF (?).

Men judarna redovisar inte "alla andra" som genom tyskarnas försorg dukade under i det tyska lägersystemet. På t ex "SO-rummet", en hemsida som är en slags lärarhandledning för den svenska skolan - talar man om 6 miljoner judar och 7 miljoner "andra" - som offer för förintelsen.

De "andra" var i första hand sovjetryssar - dels krigsfångar dels civila fångar - här handlar det om flera miljoner. Därefter finns en stor grupp politiska motståndare dels rikstyskar, dels folktyskar, m fl. Här finns också politiska motståndare från andra länder som tyskarna gick in i militärt. Sedan följer sjuka, zigenare och diverse samvetsömma m fl, m fl.

Ungefär som ovan fördes resonemanget under 50- och 60-talet FF - fram till att judarna återuppväckte ärendet ca runt 70- 80-talen - då med ett enklare mer lättfattligt resonemang. Man kokade ned den ganska komplexa frågan om händelserna under kriget till några enkla punkter där judarna var de som drabbades, fick lida och mördades i lägren. Det är den versionen som ni på detta forum hela tiden ältar till förbannelse.

Jag hade en en lekkamrat som var jude (fast det visste jag inte då) - hans pappa deltog i den andra beräkningen som gjordes runt 1950. Man frågade sig då: vilka hade kommit till Sverige efter kriget - vika hade rest till Israel - vilka hade rest till Kanada eller Amerika eller någon annan stans?

Jag kände flera människor som hade landar här i Sverige efter kriget , bl a en sovjetryss som var 16 är gammal då han togs av tyskarna och hamnade i koncentrationsläger som slavarbetare. Han kom till Sverige ca 1945-56 efter att ha befriats av engelska armén. Han kallade sig Alex och levde i Stockholm och var välkänd här. Han dog av cancer 1992. Han berättade hur det kunde gå till i de tyska koncentrationslägren. Han själv var ung och någorlunda fysiskt stark och klarade sig hyggligt.

Precis strax efter kriget när allt var förvirrande med alla folkvandringarna väntade de några år med folkräkningen, de var nyfikna med hur många som klarade sig och var de hade tagit vägen. Folkräkningen har du någon i mina inlägg. Läs den
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in