2019-05-04, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lachlan
Korkat inlägg.

Tror inte att speciellt många tror att de kan elda upp en kropp till aska Det är naturligtvis för att eliminera eventuella spår. Hårstrån, DNA, fingeravtryck etc...

Självklart men jag tror ändå att det rör sej om någon form av tortyr i detta fallet...
Citera
2019-05-04, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fredda78
Så mycket spekulationer här...
Brännskada behöver ju inte betyda att någon försökt elda upp kroppen.Det är mycket svårt att elda upp en kropp. Finns det brännskador på kroppen så är det troligtvis någon form av tortyr innan hon dödades.

Ja eller så kanske BO brände sig när hon grillade korv ute i skogen och dog av att en korvbit fastnade i halsen?

Det är väl självklart att någon har försökt att tända eld på henne. Tror knappast att någon har torterat henne först, för att sedan släpa henne ut till den aktuella platsen. Tror inte heller att hon har blivit torterad där ute i skogen heller, för jag antar att du inte alls är medveten om hur platsen ser ut överhuvudtaget? Det är knappast något ställe man åker och dumpar en kropp på, det är heller inget ställe där man börjar tortera någon i och med att risken att bli upptäckt är relativt HÖG. Där kvinnan hittades är även där hon mördades PUNKT.
Senast redigerad av hewrgubbe 2019-05-04 kl. 14:48.
Citera
2019-05-04, 14:48
Medlem
Stupido86s avatar
Polisen ringde nyss, bor i närområdet, de undrade om jag sett något de senaste dagarna..
Kan hon ha bragdts om livet och legat ute ett tag innan hon hittades?
Varför är det annars intresserade av iakttagelse från dagar tillbaka?
Citera
2019-05-04, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hewrgubbe
Ja eller så kanske BO brände sig när hon grillade korv ute i skogen och dog av att en korvbit fastnade i halsen?

Det är väl självklart att någon har försökt att tända eld på henne. Tror knappast att någon har torterat henne först, för att sedan släpa henne ut till den aktuella platsen. Tror inte heller att hon har blivit torterad där ute i skogen heller, för jag antar att du inte alls är medveten om hur platsen ser ut överhuvudtaget? Det är knappast något ställe man åker och dumpar en kropp på, det är heller inget ställe där man börjar tortera någon i och med att risken att bli upptäckt är relativt HÖG. Där kvinnan hittades är även där hon mördades PUNKT.

Fel. Detta är en dumpningsplats.
Citera
2019-05-04, 15:01
Medlem
Citat:

Såååå... Vem släpar in en kropp igenom ett bostadsområde för att dumpa det 150m från bebyggelse? Är det inte bättre att gömma kroppen i riktig skog om man nu gör sig mödan att flytta på kroppen.
Citera
2019-05-04, 15:01
Medlem
fernebos avatar
Sen kan man ju spekulera lite i varför polisen inte verkar ha en aning om vem offret är och att de indirekt uppger att kroppen kan ha legat några dagar.

Uppenbarligen har ju ingen ung kvinna anmälts som försvunnen i närområdet de senaste dagarna vilket kan tala för en utländsk kvinna med svag koppling till samhället. Kan också tala för nån med missbruksproblematik. Nån som är på rymmen. Hedersmord och att familjen försökt dölja det skedda är inte heller omöjligt.

Vad som känns osannolikt är att det handlar om en svensk "helylletjej" som många borde sakna.
Citera
2019-05-04, 15:02
Medlem
Juggernawts avatar
Citat:
Platsen är inte en vettig dumpningsplats, mitt mellan två bostadsområden, uppe på ett brant berg. Då finns det betydligt bättre platser att gömma kroppar på bara 500m från platsen.
Men det är klart, man utgår ju från att GM haft viss intelligens, vilket kan vara helt upp åt väggarna.
Citera
2019-05-04, 15:02
Medlem
Troians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fernebo
Högst troligt nån som haft ihjäl sin flickvän, fru eller ex. Eller möjligen ett hedersmord inom familjen (offret är ju trots allt en ung kvinna) Kan säkert ha skett i hemmet. Sen har kroppen dumpats på fyndplatsen och GM har eldat kroppen.

Som jag uppfattar det så har kroppen inte lite brännskador som efter tortyr. Nån har försökt elda upp den döda kroppen. Sånt gör man bara om GM står offret nära.

Att det skulle röra sig om ett överfall på platsen tror jag vi kan utesluta.

Möjligen att hon överfölls, och att GM då släpade iväg henne för att sedan återvända och försöka bränna upp kroppen? Anders Eklund försökte bränna Engla.

Men tycker mer och mer talar för att BO är förhållandevis marginaliserad, i någon mening lever i ett utanförskap. Det kan vara exempelvis droger, men också att hon är av utländsk börd. Det byggt på att det annars borde kommit ut nu vem det handlar om.
Citera
2019-05-04, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stupido86
Polisen ringde nyss, bor i närområdet, de undrade om jag sett något de senaste dagarna..
Kan hon ha bragdts om livet och legat ute ett tag innan hon hittades?
Varför är det annars intresserade av iakttagelse från dagar tillbaka?

Läskigt, jag och dotter bor i närheten och brukar ofta vistas i skogen där offret påträffats.
Hoppas verkligen att Polisen får fast den jäveln som gjort detta..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slim-m
Såååå... Vem släpar in en kropp igenom ett bostadsområde för att dumpa det 150m från bebyggelse? Är det inte bättre att gömma kroppen i riktig skog om man nu gör sig mödan att flytta på kroppen.
Tror du att alla har tillgång till bil?
Brottet har skett i närområdet och kroppen har dumpats där.
Citera
Medlem
Lazienkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trackid
Egentligen begriper jag inte varför Flashbackare skulle vara bättre mordutredare än proffsen. Ni som sitter och spekulerar om allt möjligt. Delge tipsen till proffsen. //

Polisen har utredningsnära personal som håller öga på bl.a. Flashback så indirekt gör man det genom att skriva inlägg här.
Citera
2019-05-04, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Varför?

Platsen känns som någon där ungdomar ibland möts. Inte som en plats för familjära sammankomster.

Edit:

Exakt.
Varför?
Har aldrig hört att mam brännrr ngn. Låtet väldigt konstigt. Våldta och lämna i skogen? ja. Vpldta och mörda? Ja. Våldta pch bränna? Nä. Bränna ngn? Ja, samband med hedersmord. Syra, hett olja.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in