2019-05-03, 20:24
Medlem
olasvenssons avatar
Jag tror att Stevie Wonder aldrig var blind. Han har ljugit om sin blindhet för att få uppmärksamhet.

Vad tror ni?
Citera
2019-05-03, 20:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av olasvensson
Jag tror att Stevie Wonder aldrig var blind. Han har ljugit om sin blindhet för att få uppmärksamhet.

Vad tror ni?
VAd bygger du din teori på då? En känsla bara eller har du några argument varför han inte skulle vara blind? Något exempel där du misstänker att han ser?
Citera
2019-05-03, 20:32
Medlem
Nej, han är inte blind, helt säker.
Gjorde inte speciellt bra musik heller.
Citera
2019-05-03, 20:37
Medlem
HarryScheinens avatar
Citat:

Vad tror ni?

Inte omöjligt. Han lanserades (eller debuterade) som blind barnstjärna (12 år) på Motown - jackpot på den combon.

För övrigt tror jag inte att Ray Charles var blind heller.

Finns det trovärdiga/seriösa källor på att dessa var och är blinda?
Citera
2019-05-03, 21:26
Medlem
EasyClaps avatar
Det som talar till din fördel är att det inte finns jättemånga bilder på honom utan solglasögon. Och det skulle inte vara första gången någon kidnappar en funktionsnedsättning och gör en industri utav det, det är väl det enda dagens 'influensers' gör? T.ex. låtsas att man är PK eller hävdar att man har Aspergers syndrom ala Jockiboi.

En film som visar att hans ögon inte är helt okej, det kanske skulle kunna gå att fejka med läkares expertis, vad vet jag.
Citera
2019-05-03, 21:39
Medlem
Spenneths avatar
Citat:

Vad tror ni?

Exakt vad jag har misstänkt! Det förklarar varför han nästan alltid tittar ner på tangenterna just före ett ackordsbyte, eller nån svår passage i låten.

Jag menar, en blind skulle ju aldrig klara av att spela piano utan att se!
Citera
2019-05-03, 21:50
Medlem
KorvKanons avatar
Vet att jag sätt en video på honom där någon lpssas slå mot honom utan att träffa och han tycker till, precis som han skulle se. För om han är blind kan han ju inte reagera på ett slag som inte träffar
Citera
2019-05-03, 22:00
Medlem
Zabuzas avatar
Citat:

Vad tror ni?

Ja nått skumt är det med honom. Hur ser han tangenterna om han är blind? Svara på det om du kan.
Citera
2019-05-03, 22:32
Medlem
EasyClaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Champinjonen
Blir han sämre musiker för han skulle se tror du?
Därom tvista de lärda.

Jag har också sett honom reagera på sin omgivning i en situation som han inte borde ha kunnat förutse utan sin syn.

Hans Instagram styrker dock att han faktiskt är blind.
Citera
2019-05-04, 00:41
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zabuza
Ja nått skumt är det med honom. Hur ser han tangenterna om han är blind? Svara på det om du kan.

Det är väl inget knepigt, exempelvis de flesta pianostämmare jag träffat på är blinda.
Sedan är en klaviatur väldigt likt (i princip) ett tangentbord. Många kan skriva "maskin" utan att glo på tangenterna hela tiden. Själv glor jag bara på tangenterna när jag behöver specialtecken.
Citera
2019-05-04, 01:29
Medlem
messiasibids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KorvKanon
Vet att jag sätt en video på honom där någon lpssas slå mot honom utan att träffa och han tycker till, precis som han skulle se. För om han är blind kan han ju inte reagera på ett slag som inte träffar

Säker på att man inte kan vara blind och samtidigt ha reflexer på det sättet?
Hjärnan är komplex så hans medvetna del kanske inte ser men undermedvetet så ser han fortfarande alltså delen kopplat till musklerna och reflexer. Jag är inte påläst inom detta men skulle inte tro det är helt omöjligt så klart beroende på hur han är blind.
Citera
2019-05-04, 01:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Det är väl inget knepigt, exempelvis de flesta pianostämmare jag träffat på är blinda.
Sedan är en klaviatur väldigt likt (i princip) ett tangentbord. Många kan skriva "maskin" utan att glo på tangenterna hela tiden. Själv glor jag bara på tangenterna när jag behöver specialtecken.
Nu vet ju inte jag hur många pianostämmare du har träffat, men jag har träffat 3 och dom såg allihopa. Så att de flesta skulle vara blinda är bullshit från din sida. Varför du väljer att ljuga vet jag inte, men att du gör det vet jag.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in