2019-05-02, 21:20
Medlem
p.norths avatar
Denne du tänkte på, "greken" ?
Citat:
Ursprungligen postat av folken1
Född 12/2 1955 i Grekland så nybliven 31-åring vid tiden för mordet och blott 44 år gammal vid sin död. Gifte sig på hösten 1986 och skiljde sig 1992. Eventuellt kan det givetvis finnas en annan herre med samma namn och med Stockholmskoppling (som i så fall av någon anledning inte heller figurerat i rullorna för Stockholms befolkning) men med 99% säkerhet är detta samma person som nämns i Windéns PM.
Citera
2019-05-02, 23:15
Medlem
Eurypteridas avatar
En kvart in i dokumentären "Vilja gå vidare, Palme och hans idévärld" , står Palme med en blå toppluva och hojtar i en militärtuta, det är ett klipp från Pilgrimstad 25 februari 1986 och statsministern sa följande:

"Jag var här för sjutton år sen, det var den sista resan jag gjorde här i landet innan jag blev utsedd till statsminister.
Om sjutton år, då kan jag inte lova att jag finns med, men jag hoppas att fabriken då arbetar för fullt och att ni har jobb och utkomst här i Pilgrimsstad."

Det är en säkerhetsman i bakgrunden som är en blond jätte och någon vrålar så de vänder på huvudet så man ser de i profil och sen får säkerhetsmannen kalla fötter och kilar iväg med svansen mellan benen.
Han ger intrycket av att vara en bilrädd person med nerverna utanpå skinnet och stämmer in på signalementet men jag tror inte man får 50 miljoner om man tipsar polisen.

Det är många namnkunniga personer som skriver i tråden, är det någon som vet om det stämmer att det var vilande statsminister Olof Palmes sista resa innan han blev statsminister eller om statsministern trollade ?
Citera
2019-05-02, 23:41
Medlem
Gothuss avatar
Intressanta jugoslaviska kontakter med Gunnarsson ca 01:07:34
Dragan, Birkic, Jovan Mirkovic.
Talas även om de gripna i Helsingborg. Skulle tro att det stämmer det som sägs att de reste med falska pass, tyvärr..UDBA
För några år sedan roade jag mig med att försöka ta reda på deras verkliga identitet. Inte helt lätt men jag tror att jag lyckades då. Kan inte alls minnas nu men det jag minns är att den som bodde i Västtyskland var duktig tennisspelare och tränare. Mörk, långt hår.
Orkar inte göra den resan igen så det får gärna någon annan göra. Klippo?
Lyssna gärna på hela inslaget. Många sidor fattas tyvärr i förhöret med Maria L men sammanfattningen av förhöret på slutet verkar ha med en del info från dessa sidor vad jag kan förstå..

Dan Hörning
https://poddmap.com/sv/podcasts/palmemordet
Senast redigerad av Gothus 2019-05-02 kl. 23:54.
Citera
2019-05-03, 00:07
Medlem
Tror inte någon av er att Olof palme blev mördad från order av USA? Eftersom Olof Palme var så anti usa och pro kommunist. Hans mord var exempel på vad som komma skall till svenska politiker´om de inte lyssnar på USA och vad som händer om man går emot USA?

Sedan gick Novemberrevolutionen in bakom olofs palmes rygg?
Citera
2019-05-03, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av M029384nizze
Den jag tänker på hämtades till förhör på stationen på kungsholmen.
Skumt!

Theodoros Athanasiou förhördes på kungsholmen. Det finns flera intressanta förhör under natten . Mest intressanta är LP.
Senast redigerad av MbmA 2019-05-03 kl. 00:22.
Citera
2019-05-03, 08:10
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awddle
Tror inte någon av er att Olof palme blev mördad från order av USA? Eftersom Olof Palme var så anti usa och pro kommunist. Hans mord var exempel på vad som komma skall till svenska politiker´om de inte lyssnar på USA och vad som händer om man går emot USA?

Sedan gick Novemberrevolutionen in bakom olofs palmes rygg?

Givetvis var det USA, sanktionerat av Ronald Reagan själv eftersom att han trodde att Olof Palme var satans man.

Alla från påvens Ustasja och Chile till sydafrikaspåret var på CIA/NATO's lönelista och det är helt uteslutet att de skulle våga göra detta utan ett godkännande från USA, det skulle kunna göra husse upprörd.

En del tror att vita huset inte skulle göra detta utanför sydamerika i ett demokratiskt och civiliserat land i norden men det är tvärtom, det är genom att giljotinera kungen på torget som man visar alla andra vem som är chefen.
Citera
2019-05-03, 09:19
Medlem
Vad talar emot att CP sprang upp till Lena Åkerlund som gick på amfetamin hela dagarna och bodde vid restaurangen där trappan slutar? Kanske i panik när han ser piketen komma rullandes norrifrån? Kanske efter att överlämnat vapnet till Nieminens springande man? (Noterbart är också att det i hennes förhör framkommer att man haft spaning på Reine och Sigge och känner till deras Göteborgsresa ett par dagar före mordet.)
Citera
2019-05-03, 10:00
Medlem
Eurypteridas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Achtung Panzer
Vad talar emot att CP sprang upp till Lena Åkerlund som gick på amfetamin hela dagarna och bodde vid restaurangen där trappan slutar? Kanske i panik när han ser piketen komma rullandes norrifrån? Kanske efter att överlämnat vapnet till Nieminens springande man? (Noterbart är också att det i hennes förhör framkommer att man haft spaning på Reine och Sigge och känner till deras Göteborgsresa ett par dagar före mordet.)

För det första, Krister tryckte upp en man mot väggen och körde in en bajonett i hjärtat på en man rakt framifrån, det var ett överilat dråp på samma plats och han sprang i tunneln och inte på krönet.

För det andra, skulle Krister gjort detta en gång till på samma plats så skulle han ha gjort likadant och han skulle ha slutfört uppdraget och tagit Lisbet också.

För det tredje, denna man är någon annan än Krister Petterson för Krister var hederligare och hade tagit sitt straff och spelat kort på kåken i några år.
Krister var inte heller bilrädd eller rädd för något alls.
Citera
2019-05-03, 10:17
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mvagrippa
https://www.byggnadsarbetaren.se/vi-avlyssnade-byggjobbare/

Om det finns ett intresse av att övervaka vissa byggprojekt, så behövs någon som finns "på plats", tänk dig SIS "Passhandläggare", eller Kalle Benckert som Aeroflot agentur. Ett färdig-spänt nät som fångar upp filtrerar en ström av individer.

Lev Morozovs anknytning till SÄPO , Försvaret och byggbranschen bör sättas i ljuset av detta. I ovanstående artikel utvecklar SÄPO-mannen Bengt Nylander ämnet.
Ja det där är spännande.
Maria L berättar om VG´s kontakt på Aeroflot, Ludmila. Även om Dragan, Birkic, Jovan Mirkovic.
Maria L är väldigt skicklig. Hon går direkt till SÄPO för att försöka sätta dit Gunnarsson.
Hennes bekantskapskrets består av finskor. Sannolikt är hon och/eller väninnan judinna.
Citera
2019-05-03, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eurypterida
Givetvis var det USA, sanktionerat av Ronald Reagan själv eftersom att han trodde att Olof Palme var satans man.

Alla från påvens Ustasja och Chile till sydafrikaspåret var på CIA/NATO's lönelista och det är helt uteslutet att de skulle våga göra detta utan ett godkännande från USA, det skulle kunna göra husse upprörd.

En del tror att vita huset inte skulle göra detta utanför sydamerika i ett demokratiskt och civiliserat land i norden men det är tvärtom, det är genom att giljotinera kungen på torget som man visar alla andra vem som är chefen.
Håller med helt och hållet.

USA var inte direkt rädda över att visa sin röd-noja heller och att spridning av kommunism skall ej vara tillåtet.

Sedan dess har man bara suttit fint på USA:s knä och inga protester kring deras haveri av Mellanöstern som har resulterat i flera miljoner flyktingar utan hem heller för den delen...

Vilka är det som för rensa upp från usas handlingar? Det är vi i Europa, som ens tillåt usa bli världspolis

Palme såg att usa var en världspolis samt vågade stå emot men det kostade han livet. Så jävla tråkigt att politikerna blev rädda att stå emot, man har förlorat så jäkla mycket av sin integritet på grund av det.

Att Sverige stöttade vietkong var avgörande. Usa behövde vinna det kriget och all motstånd kunde ej finnas. Spridningen av kommunisn i Vietnam var otänkbart
Senast redigerad av awddle 2019-05-03 kl. 11:30.
Citera
2019-05-03, 11:54
Medlem
Gothuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av awddle
Håller med helt och hållet.

USA var inte direkt rädda över att visa sin röd-noja heller och att spridning av kommunism skall ej vara tillåtet.

Sedan dess har man bara suttit fint på USA:s knä och inga protester kring deras haveri av Mellanöstern som har resulterat i flera miljoner flyktingar utan hem heller för den delen...

Vilka är det som för rensa upp från usas handlingar? Det är vi i Europa, som ens tillåt usa bli världspolis

Palme såg att usa var en världspolis samt vågade stå emot men det kostade han livet. Så jävla tråkigt att politikerna blev rädda att stå emot, man har förlorat så jäkla mycket av sin integritet på grund av det.

Att Sverige stöttade vietkong var avgörande. Usa behövde vinna det kriget och all motstånd kunde ej finnas. Spridningen av kommunisn i Vietnam var otänkbart
Med all respekt. Det fanns en hel del hårdföra kommunister och annat löst folk i Sverige som ville få bort Olof Palme.
USA har inget med mordet att göra.
Visa gärna på något som skulle ändra min uppfattning.
Citera
2019-05-03, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gothus
Med all respekt. Det fanns en hel del hårdföra kommunister och annat löst folk i Sverige som ville få bort Olof Palme.
USA har inget med mordet att göra.
Visa gärna på något som skulle ändra min uppfattning.
Det går inte. Ren konspiration men för var och en
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in