2019-05-02, 21:20
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det verkar dock finnas det för både Guldfisken och nu även Elisabeth ”Håret” Höglund som sitter under palmerna i Spanien sippande på paraplydrinkar och knåpar på sin bok om tragedin i Bjärred. Även hon har fått insiderinfo från polisens chefsjurist:

https://elisabethoglund.se/blogg/forundersokningen-om-morden-i-bjarred-lades-ner-idag-nya-uppgifter-om-de-bestialiska-morden/

Det handlar om en ytterst potent kvinna, mitt i sitt skrivande av boken som kommer att avslöja den stora mörkläggningen i Bjärred;
så lyckas mästerdetektiven Håret Höglund även lösa självaste Palmemordet!
https://elisabethoglund.se/blogg/idag-kan-jag-avsloja-misstankte-palmemordaren-christer-pettersson-hade-en-magnum-revolver-hangande-i -sin-egen-hall/

Så visst måste vi acceptera att chefsjuristen Ann-Charlotte Anevski hjälper såna mästerdetektiver som Guldfisken och Håret Höglund när dom löser dessa kriminalgåtor som polisen om och om igen går bet på!
Omg..
Vilken läsning.

Trippelmorden i Bjärred?
Citat:
Får vi någonsin veta den verkliga sanningen bakom detta ohyggliga trippelmord? En lång rad personer kommer att försöka förhindra att mer information sipprar ut.
Hanna är viktig att beskriva som mördad ser jag:
Citat:
Det finns en nyhet som nu har blivit känd, nämligen en liten detalj i den rättsmedicinska undersökningen:
Det handlar om den 48-åriga mamman i familjen, som blev bragt om livet genom ”i första hand strypning”. Enligt Rättsmedicinalverket talar fynden för att kvinnan har bragts om livet, alltså blivit mördad, vilket det självklart inte någon gång rått något tvivel om.

Undrar hur man hedrar de små flickorna? Försöka snaska runt i detaljer i en - av god anledning - sekretessbelagd sådan?
Citat:
För de båda små flickornas skull får vi inte glömma dessa hemska illdåd.
Citera
2019-05-02, 21:23
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Det verkar dock finnas det för både Guldfisken och nu även Elisabeth ”Håret” Höglund som sitter under palmerna i Spanien sippande på paraplydrinkar och knåpar på sin bok om tragedin i Bjärred. Även hon har fått insiderinfo från polisens chefsjurist:

https://elisabethoglund.se/blogg/forundersokningen-om-morden-i-bjarred-lades-ner-idag-nya-uppgifter-om-de-bestialiska-morden/

Det handlar om en ytterst potent kvinna, mitt i sitt skrivande av boken som kommer att avslöja den stora mörkläggningen i Bjärred;

https://elisabethoglund.se/blogg/idag-kan-jag-avsloja-misstankte-palmemordaren-christer-pettersson-hade-en-magnum-revolver-hangande-i -sin-egen-hall/

Så visst måste vi acceptera att chefsjuristen Ann-Charlotte Anevski hjälper såna mästerdetektiver som Guldfisken och Håret Höglund när dom löser dessa kriminalgåtor som polisen om och om igen går bet på!

Stackare. Det måste kännas påfrestande. Händelsen i Bjärred kommer äntligen - dig till trots - att lösas. Dåren O, mördade sin hustru H och sina barn. Vi kommer så småningom få veta varför - vare sig du vill det, eller inte.
Citera
2019-05-02, 21:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag är förvånad att du legat såpass lågt - letsdoit la länken i december och det gick 1.5 timme så högg du som en gädda på ett bete, visste direkt att det var polischefens dotter.

"Tack, det var bra grävt."
"Dotter till Lommas polischef?"

Really?

Mammadiskussionen kom in strax därefter:
(FB) Stor polisinsats i Bjärred utanför Lund - 2018-01-09 (fyra döda)

Det spelar ingen roll om det är en ung tjej som har sorg efter flickorna, alla ska användas och sen kommer konspirationerna som en ankflock.

För övrigt är det nog inget värst unikt i Lomma gällande drogföreläsningarna med koppling till scientologerna - en ulv i fårakläder under olika namn (droginformation.nu, drogfritt.nu, I SAY NO DRUGS) som nästlat sig in.

En granskning av svd visade att 65 (SIC!) kommuner hade samröre gällande föreläsningar i skolan.

Tillbaks...

I december diskuterades barnvaktens föräldrar men aldrig scientologi vad jag minns. Ja, Moas barnvakts pappa är polis och känner alltså Åsa Graaf, som är aktiv scientolog, och bor i Arlöv. Känner alltså men nåt mer vet vi inte. Dina uppgifter om kommuner måste vara typ 10 år gamla eller hur? Lomma verkade i alla fall inte uppdaterade hur landets kommuner resonerar.
Citera
2019-05-02, 21:29
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Tillbaks...

I december diskuterades barnvaktens föräldrar men aldrig scientologi vad jag minns. Ja, Moas barnvakts pappa är polis och känner alltså Åsa Graaf, som är aktiv scientolog, och bor i Arlöv. Känner alltså men nåt mer vet vi inte. Dina uppgifter om kommuner måste vara typ 10 år gamla eller hur? Lomma verkade i alla fall inte uppdaterade hur landets kommuner resonerar.
Det gjorde det - jag var själv med i diskussionen - och det var som sagt snabba drag att poängtera hennes föräldrar.

Känner Åsa Graaf? Nu drar du allt långa växlar mellan att det har varit föredrag om droger på en arrangerad dag. Ska även 65 kommuner anses ha en mer privat connection?

Men jag är som sagt inte förvånad. Lycka till i konspirationsträsket.

Mina uppgifter är från 2012 och fortsatt försöker scientologerna infiltrera sig.

https://www.svd.se/stora-faktafel-i-drogundervisning
Senast redigerad av develi 2019-05-02 kl. 21:31.
Citera
2019-05-02, 21:44
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Jag ligger under en palm vid poolen långt söderut på semester och diskuterad Bjärred med kriminlogutbildad svensk polis som inte haft hand om fallet.vi är Alla är dock rörande ense - det är sjävklart att ett så här ovanligt massmord med tre mordoffertirde kräver en utförligare redogörelse för bakomliggande utredning, hur det gått och vem som handgrpligen genomförde mördadet.

Där torde ev hänsyn till anhöriga som vill luras och låtsas att det inte var just deras släkting som utförde det hemska,vara orelevant i sammanhanget. Det kallas rättssäkerhet, etisk hänsyn och renhårighet till mordoffer och rimlig kriminologisk studiereelevans.
Poliser från andra landsändar uttrycker sig inte uppskattande om hur Skånepolisen skött sina pressuttalande, det är ialla fall ett faktum här bland palmer, drinkar och bad.
Det var allt väldigt vad det anklagas gällande Oskars anhöriga i ditt malande om tre mordoffer.

Är de inte en vältalig juristsläkt med makt som kan rocka loss med att anklaga om förtal - så är det rena rättsrötan du påstår har skett.

Jag kom på att jag aldrig ställt frågan:
Har du kött på benen gällande dina uttalanden eller är det bara taget rätt ur luften?
Du uppger ju att det bara är spekulationer under palmerna men det återkommer ju.
Senast redigerad av develi 2019-05-02 kl. 21:48.
Citera
2019-05-02, 21:50
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Stackare. Det måste kännas påfrestande. Händelsen i Bjärred kommer äntligen - dig till trots - att lösas. Dåren O, mördade sin hustru H och sina barn. Vi kommer så småningom få veta varför - vare sig du vill det, eller inte.

Intressanta uppgifter!

Än så länge har E Höglund ju fullkomligt korrekta uppgifter: H har bragts om livet genom strypmord, utfört av O.
Antagligen har Höglund fått samma uppgifter av AC Arni*evski som jag fick 8/2 - tre mordoffer och endast en förälder som mördade bägge barnen.
Frågan är om Höglund fått reda på vem av föräldrarna som begick de handgripliga morden?

Och hur mycket kraft, intresse och förmåga hon har kunnat lägga ner för att få fram mer detaljer om varför och vad det egentligen finns för analyser av underskrifter och text som polisen tror så tvärsäkert på.

Förhoppningsvis kommer en välskriven och djupgående beskrivning från E Höglund till hösten.
En del av oss har ju följt det här i snart 16 månader, så något halvår till är inte så mycket.
Det här Bjärredsfallet kommer aldrig falla i glömska och kommer INTE sluta diskuteras förrän alla viktiga fakta ligger på bordet.

Hur mycket magknip och klåda det än ger förespråkarna för nedtystandet - gruppen ”Nedtystarna
som verkar avsky blotta tanke på att mer uppgifter ska komma ut.
Vi andra som vill veta mer, exempelvis jag, vill veta oavsett om teorin om en depressiv psykotisk make som gick bärsärk på sin familj inte stämmer. Fakta om vad som hände och vägen dit är viktigast. Inte om polisen eller någon annan har rätt eller fel.
Det enda som är riktigt fel är mörkandet.
Senast redigerad av Solglittret 2019-05-02 kl. 22:02.
Citera
2019-05-02, 21:59
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Det var allt väldigt vad det anklagas gällande Oskars anhöriga i ditt malande om tre mordoffer.

Är de inte en vältalig juristsläkt med makt som kan rocka loss med att anklaga om förtal - så är det rena rättsrötan du påstår har skett.

Jag kom på att jag aldrig ställt frågan:
Har du kött på benen gällande dina uttalanden eller är det bara taget rätt ur luften?
Du uppger ju att det bara är spekulationer under palmerna men det återkommer ju.

Som du mycket väl ser är detta uppgett som spekulationer om vad som kan ha skett, inga verifierade uppgifter att några anhöriga betett sig på ena eller andra sättet. Precis som nyligen när jag också skrev att anhöriga eventuellt skulle kunna påverka utlämnade uppgifter.

De enda säkra uppgifterna som finns på att anhöriga tydligen uttalat vissa krav och önskemål är SS eget uttalande under PT 11/12 där han uppgav att uppgifterna korrigerats efter diskussion med anhöriga.

Ett ordval som har fått mången polis och jurist att förvånat höja på ögonbrynen.
Sedan när har anhöriga inflytande över hur polisen korrigerar sina faktauppgifter???
Citera
2019-05-02, 22:07
Medlem
Citat:
Intressanta uppgifter!

Än så länge har E Höglund ju fullkomligt korrekta uppgifter: H har bragts om livet genom strypmord, utfört av O.
Antagligen har Höglund fått samma uppgifter av AC Arni*evski som jag fick 8/2 - tre mordoffer och endast en förälder som mördade bägge barnen.
Frågan är om Höglund fått reda på vem av föräldrarna som begick de handgripliga morden?

Och hur mycket kraft, intresse och förmåga hon har kunnat lägga ner för att få fram mer detaljer om varför och vad det egentligen finns för analyser av underskrifter och text som polisen tror så tvärsäkert på.

Förhoppningsvis kommer en välskriven och djupgående beskrivning från E Höglund till hösten.
En del av oss har ju följt det här i snart 16 månader, så något halvår till är inte så mycket.
Det här Bjärredsfallet kommer aldrig falla i glömska och kommer INTE sluta diskuteras förrän alla viktiga fakta ligger på bordet.

Hur mycket magknip och klåda det än ger förespråkarna för nedtystandet - gruppen ”Nedtystarna”
som verkar avsky blotta tanke på att mer uppgifter ska komma ut.
Vi andra som vill veta, exempelvis jag, vill veta oavsett om teorin om en depressiv psykotisk make som gick bärsärk på sin familj inte stämmer. Fakta om vad som hände och vägen dit är viktigast. Inte om polisen eller någon annan har rätt eller fel.
Det enda som är riktigt fel är mörkandet.

Så det är du, Missan och EH som fått sekretessbelagd information? Information som inte är offentligt bekräftad av polis? Som EH skall skriva en bok om?

Stackars EH
Citera
2019-05-02, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av afKnollentott
Sanningen vet vi redan, men det går inte att sälja böcker på den.
Citera
2019-05-02, 22:11
Medlem
develis avatar
Citat:
Som du mycket väl ser är detta uppgett som spekulationer om vad som kan ha skett, inga verifierade uppgifter att några anhöriga betett sig på ena eller andra sättet. Precis som nyligen när jag också skrev att anhöriga eventuellt skulle kunna påverka utlämnade uppgifter.

De enda säkra uppgifterna som finns på att anhöriga tydligen uttalat vissa krav och önskemål är SS eget uttalande under PT 11/12 där han uppgav att uppgifterna korrigerats efter diskussion med anhöriga.

Ett ordval som har fått mången polis och jurist att förvånat höja på ögonbrynen.
Sedan när har anhöriga inflytande över hur polisen korrigerar sina faktauppgifter???
Om man inte kan juridik så är det säkert så att man höjer ögonbrynen, jag har ägnat dagen åt att ge dig hänvisningar till lagen, vad som gäller vid förundersökningssekretess och maskning.
Även vilken lag Kammarrätten åberopar om man vill ha ut ett omaskat avskedsbrev.

Det kan säkert bli en massa melodrama.

Ena stunden åberopar du att du minsann har mängder med kanaler och skriver nästintill en halv CV om all den forskning och de kontakter du lag ner tid på.
Samtidigt är det falska PM.

Så jag undrade som sagt om du har fog för de återkommande påståendena som är rätt kränkande för Oskars anhöriga.

Du pekar med full hand att de försöker mörklägga fakta?
Att de är en juridiksläkt med makt - det är alltså bara bullshit från ditt håll?

Och detta med enskild förövare gällande barnen vet vi ju är inte är officiella fakta.

Du påstår ju att Anevski delgett dig information som är utöver offentlig fakta. Varav hon i sin tur snarare skriver mer än övertydligt att det enda som släpps är det som delges PT samt via tidningen från polisen.
Då är det ju motsägelsefulla uppgifter?
Senast redigerad av develi 2019-05-02 kl. 22:19.
Citera
2019-05-02, 22:19
Medlem
Citat:

Haha, ja eller hur? Inside information under pågående förundersökningssekretess . Höglundskan klarar inte ens av att hålla reda på de få fakta som finns i Bjärredfallet hur ska det då bli i boken där även Sala-, Dalarö- och Dalbyfallen ska tas upp? Spänningen inför boksläppet är olidlig, eller inte.
Citera
2019-05-02, 22:26
Medlem
afKnollentotts avatar
Citat:
Sanningen vet vi redan, men det går inte att sälja böcker på den.

Jasså. Vem dog först ? Vilken dag ? Hade nån en uppsprättad mage ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in