2019-05-02, 19:59
Medlem
Ja... på bara någon dag så förändrades paktandet helt. Från forna Lag Syd mot Lag Nord, till något annat som ännu inte är helt klarlagt. Att Sebastian och Nick kom in kan iofs ha bidragit till det.

Kommer Nick att vända sig mot Sebastian nu tro? Han verkar säga i spoilern för nästa avsnitt att han kommer fajta honom till slutet. Tråkig utveckling på deras bromance.
Senast redigerad av Cymbaltazzz 2019-05-02 kl. 20:34.
Citera
2019-05-02, 20:01
Avstängd
Hemi57s avatar
Sebastian och Anna.....
vilka misslyckade människor..
Citera
2019-05-02, 20:40
Medlem
Ronilles avatar
Om Sebbe skulle hålla på linjen ”ny-människa-efter-gränslandet-jag-har-minsann-blivit-ödmjuk-grejen” så skulle han ju inte tagit brevet själv och kanske inte heller Anna. Det räcker väl med att han gav bort statyn till henne.

Tänker att man borde vara mer taktisk än så.
Citera
2019-05-02, 20:43
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cymbaltazzz
Ja... på bara någon dag så förändrades paktandet helt. Från forna Lag Syd mot Lag Nord, till något annat som ännu inte är helt klarlagt. Att Sebastian och Nick kom in kan iofs ha bidragit till det.

Kommer Nick att vända sig mot Sebastian nu tro? Han verkar säga i spoilern för nästa avsnitt att han kommer fajta honom till slutet. Tråkig utveckling på deras bromance.

Det är ju inte säkert att det är Sebastian det handlar om. Produktionen kan ha klippt det så att det ser ut så bara. Dock var det riktigt fittigt gjort av Sebastian. Att välja att ge brev till sig och sin knulldocka, ingen av dem har barn, men inte till den som praktiskt taget sett till att man fortfarande är kvar i spelet (vilket Nick gjorde genom att välja en gren som var fördelaktig för Sebastian när han skulle duellera mot Adnilsson) och så till Bonnie, Emilio och Linn som han inte har någon koppling till alls.
Citera
2019-05-02, 20:46
Medlem
Renskötaren Mattias utläggning om regnet gjorde mig helt övertygad om att han är mentalt efterbliven.
Förmodligen ett resultat av generationer av inavel inom den samiska minoriteten.
Incest är ju vanligt tex,nu senast i en sameby i nordnorge.

Varför blev det här med breven en sån jävla stor grej.
Nick sprang och gömde sig i berget och lipa. Hahaha.
Alla har väl för fan lika stor rätt att få brev.
Jag hoppas Sofie åker ut på söndag,den största ormen i årets Robinson.
Citera
2019-05-02, 20:47
Medlem
tuff-negerkilles avatar
Sebastian är så jävla kåt på Anna. Ger henne immunitet och även brev hemifrån.
Sebastian gjorde fittiga val. Det enda rätta valet han gjorde var att låta Bonnie få brev. Nick borde varit ett självklart val.
Nej, istället får Linn brev från sin mamma, Anna vet jag fan inte vem hon fick brev ifrån. Emilio var ett rätt vettigt val i och med att han blivit av med alla sina kompisar och varit nere.
Men resten för fan. Hur kunde han prioritera sig själv, Linn och Anna framför Nick? Det är väl fan självklart att de som har barn ska få brev!
Hoppas Nick byter sida och tar ut Sebastians knulldocka Anna först, sen Sebastian.
Citera
2019-05-02, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Att välja att ge brev till sig och sin knulldocka, ingen av dem har barn, men inte till den som praktiskt taget sett till att man fortfarande är kvar i spelet (vilket Nick gjorde genom att välja en gren som var fördelaktig för Sebastian när han skulle duellera mot Adnilsson) och så till Bonnie, Emilio och Linn som han inte har någon koppling till alls.
Vilket Nick valde för att Sebbe skulle bli en lättare motståndare än Apnilson.
Han gjorde det inte av kamratskap som du verkar tro.
Citera
2019-05-02, 20:56
Medlem
Sebastian motiverade inte valet av sig självt, och inte heller av Anna. Samtidigt vågade ingen säga emot honom, kanske rädda att få röster på sig av Seb-pakten?

Var också ganska kasst, inte bara av Sebastian, utan också av Linn och Anna, att inte vilja byta sitt brev med Nick. Tycker inte Sebastian ska känna ensam ånger där. Man borde kunnat komma överens i gruppen bättre. Sebastian visar på dåligt ledarskap i form av abstinat egoism (jämför med Klas som av alla uppskattades som ledare och även här ofrrade sig själv).

Han hade kunnat göra det lätt och välja Nick framför sig själv för att få en hållbar pakt och visa en ödmjuk sida. Framstår som tidigare som ett riktigt praktarsle...

Sofie och Anna, två kvinnor med hybris som båda tror de är störst och starkast. Nu ska Sofie förstöra tidigare lag syd, jag hoppas de går emot henne och röstar ut henne för att sedan ta bort Sebastian eller Anna.

Klas kan nog uppfattas som lite märklig ibland, men jag tycker ändå han och Tobias är de som visar mest prov på att vara värdiga vinsten. Sebastian, Anna och Sofie borde åka hem.
Senast redigerad av Sarajevo 2019-05-02 kl. 20:59.
Citera
2019-05-02, 20:57
Medlem
Va fan, så sunkigt av Sebbe att inte låta Nick få brevet! Varför... har han själv en mor som ligger för döden, eller? Varför skulle Anna ha ett brev? Märkliga prioriteringar verkligen.

Hur som, mina vinnarfavoriter just nu är Klas och Linn, eventuellt även Jannike (feminizmen till trots) och Tobbe. På utröstas-snarst-listan har jag Anna och Sebbe.
Citera
2019-05-02, 20:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tuff-negerkille
Sebastian är så jävla kåt på Anna. Ger henne immunitet och även brev hemifrån.
Sebastian gjorde fittiga val. Det enda rätta valet han gjorde var att låta Bonnie få brev. Nick borde varit ett självklart val.
Nej, istället får Linn brev från sin mamma, Anna vet jag fan inte vem hon fick brev ifrån. Emilio var ett rätt vettigt val i och med att han blivit av med alla sina kompisar och varit nere.
Men resten för fan. Hur kunde han prioritera sig själv, Linn och Anna framför Nick? Det är väl fan självklart att de som har barn ska få brev!
Hoppas Nick byter sida och tar ut Sebastians knulldocka Anna först, sen Sebastian.
Varför är det så självklart?

Ang vilka som fått brev tror jag produktionen lagt sig i.
Citera
2019-05-02, 21:04
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hank.leach
Vilket Nick valde för att Sebbe skulle bli en lättare motståndare än Apnilson.
Han gjorde det inte av kamratskap som du verkar tro.

Har väl ingen betydelse. Fortfarande Nicks förtjänst att Sebastian är kvar.
Citera
2019-05-02, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Har väl ingen betydelse. Fortfarande Nicks förtjänst att Sebastian är kvar.
Det har det väl för helvette!!!!

Då har ju nick räknat med att slå ut Sebbe
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in