2019-05-01, 22:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Dags att sänka ministeråldern till 11 och kvotera in 50% funktionshindrade. Vill vi vara extra progressiva kan vi även ha en fisk, en kamel och en grävling som representanter.
Och några daggmaskar. De kan också göra lite grävande journalistik om det behövs tänker jag.
2019-05-01, 22:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Att hon har en stab av folk bakom sig är redan klarlagt. Sluta trolla nu.
Men jag har ju faktiskt satt mig in i fenomenet Greta Thunberg en del och min uppfattning är den att hon handlar helt på eget bevåg när det gäller klimatstrejken och detta. Hon brinner verkligen för det, hon tar inte betalt för att hålla tal vilket hon har möjlighet till numera och skänker bort prispengar till välgörenhet när hon vinner priser.
2019-05-01, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Den enda som resonerar som ett barn är idioten som vill att okunniga barn skall styra. Greta är nollställd och utan kunskap.
Vi behöver inte fler unga och outbildade i politiken, vi behöver fler äldre och välutbildade.
Ja var är dom någonstans? Gärna med något års arbetslivserfarenhet.
2019-05-01, 22:43
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zajj
Men jag har ju faktiskt satt mig in i fenomenet Greta Thunberg en del och min uppfattning är den att hon handlar helt på eget bevåg när det gäller klimatstrejken och detta. Hon brinner verkligen för det, hon tar inte betalt för att hålla tal vilket hon har möjlighet till numera och skänker bort prispengar till välgörenhet när hon vinner priser.

Jag har även satt mig in i fenomenet och vet att hon har folk bakom sig. Huruvida hon är genuin i sin kamp är en annan fråga, det är hon säkert.
2019-05-01, 23:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Jo då, jag fattar visst. Det där med ”klimatkris skapad av människan som alla, ok 75% av världens forskare är eniga om” är rent struntprat. För alla som orkar söka lite information står det snart uppenbart.

Vad jag försökte få fram, men tydligen misslyckades med, var att nästan hela etablissemanget upprepar samma sak som Greta. ”Greta har ju rätt, vi måste sluta flyga, vi måste bla bla.” Greta blir glad för att nästan alla håller med henne (utom de s.k. hatarna då).

Sen upptäcker hon att de ändå fortsätter att leva som vanligt.
Ja vem blir först med att sälja bilen? Kanske Gretas familj?
2019-05-01, 23:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Turismen är en förutsättning för ekonomisk utveckling i mängder med länder. Det i sin tur som du säger ger bättre välfärd, bättre välfärd bidrar till fler sysselsättningar och ännu mer uppsving i ekonomin. Ännu en förutsättning för utveckling är att företagare och anställda ska kunna resa i arbetet för att binda nya kontakter och uppdrag utrikes. Överhuvudtaget så är ett land i utveckling beroende av att befolkningen ska kunna ta sig effektivt till andra platser vid behov. Vi vet väl själva vår historia och hur väsentligt flyg varit för att företagsledare och politiker ska kunna knyta kontakter och avtal. Nu ska alltså dessa länder under utveckling gå miste om denna förmån, som vi fått under lång tid, och stryps flygen så stryps turismen och länderna går återigen bakåt i utveckling i välstånd.

Allt för att Gneta ska känna sig duktig och mamman ska sälja fler böcker, och samtidigt som Gneta åker världen runt med tåg för hundratusentals kronor och som bekostas av andra.

Hade Gneta med följe haft lite vett hade de skypat och skänkt tåg-pengarna till bättre behövande och använd mammans böcker som brasved för de som ingen ved har.
Måste hålla med till 100%.
2019-05-01, 23:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Greta snortade precis en jättelina av godhetsknarket: https://twitter.com/GretaThunberg/status/1123551624222388224
Hon står upp för alla människor lika rättigheter. Det måste ju betyda att alla hennes skolkamrater också har rätt att skolka i skolan. Det måste också betyda att alla människor liksom hennes familj har rätt att ha en bil.
2019-05-02, 06:16
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Hon står upp för alla människor lika rättigheter. Det måste ju betyda att alla hennes skolkamrater också har rätt att skolka i skolan. Det måste också betyda att alla människor liksom hennes familj har rätt att ha en bil.

Hon vidgar sin agenda och börjar dyka upp lite här och där. Kanske börjar de se att klimatfrågan blir en för smal repertoar?

2019-05-02, 08:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter

Det måste också betyda att folk i tidigare fattiga länder har rätt att höja sin levnadsstandard, åka bil eller tåg och få värme i sina bostäder.

Det är kanske därför länder som Kina och Indien bygger ut kolkraften något enormt?

Därav följer ökad CO2-nivå i atmosfären -> jordens undergång inom 8, 10 eller 12 år, om man får tro aktivisterna.

Att investera i höghastighetståg mellan Sthlm och Gbg för att minska det svenska inrikesflyget kanske fördröjer undergången med några minuter (eller kanske ännu mindre?)

Vore det inte rimligare att lägga alla dessa miljarder på att förbättra landets äldreboenden, ge de svagaste ett värdigt slut på livet?
2019-05-02, 08:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Det måste också betyda att folk i tidigare fattiga länder har rätt att höja sin levnadsstandard, åka bil eller tåg och få värme i sina bostäder.

Det är kanske därför länder som Kina och Indien bygger ut kolkraften något enormt?

Därav följer ökad CO2-nivå i atmosfären -> jordens undergång inom 8, 10 eller 12 år, om man får tro aktivisterna.

Att investera i höghastighetståg mellan Sthlm och Gbg för att minska det svenska inrikesflyget kanske fördröjer undergången med några minuter (eller kanske ännu mindre?)

Vore det inte rimligare att lägga alla dessa miljarder på att förbättra landets äldreboenden, ge de svagaste ett värdigt slut på livet?
Nej, byggnationen av en sådan bana lär ge betydligt större utsläpp under åratal framöver. Så det skulle skynda på Gretas inbillade scenario.
2019-05-02, 08:17
Bannlyst
Kommer greta förändra världen?
2019-05-02, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NegerSkinka
Kommer greta förändra världen?
Förhoppningsvis!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto