2019-05-01, 19:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Ingen har påstått att det ursäktar mord. Hennes agerande blir inte mindre "fel" för att hon är skild. Även en sekulär vigselförättare skulle nog anse det som ganska skämmigt.

Som framgår i tråden har hon försökt och ibland lyckats bra, ibland sämre. SD bodde granne och mer manisk än LW på GC. Det var naivt att tro att det fungera så länge dom sprang tillsammans i skogen så ofta. Att avsluta förhållandet var naivt utan att misslyckas, däremot om HD också visste ..... skulle det bli mer press på SD.
Citera
2019-05-01, 19:48
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Jag hänvisade till min kunskap om dessa utbildningar då jag varit involverad i dessa.

Dörren kan bara öppnas inifrån eller med nyckel (som endast få hade). Hur och varför skulle hon tvärt avbryta pågående samtal tänker du?
Du verkar alltså inte göra någon större skillnad på vad som är fakta resp. vad som är dina egna fria spekulationer.

Vare sig när det gäller din egen utbildning, SD:s eventuella inställning till LW:s norgeresa, eller frågan om vem som öppnade dörren.
Citera
2019-05-01, 20:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Du verkar alltså inte göra någon större skillnad på vad som är fakta resp. vad som är dina egna fria spekulationer.

Vare sig när det gäller din egen utbildning, SD:s eventuella inställning till LW:s norgeresa, eller frågan om vem som öppnade dörren.

Jag har aldrig nämnt min egen utbildning, den är ointressant i sammanhanget, men jag har varit inblandad i juristubildning och påbyggnadsutbildningen.

Eftersom det var LW som avbröt pågående samtal anser jag det sannolikt att det var för att öppna dörren. Jag frågade dig om dina tankar kring dörren, men saknar svar.
Citera
2019-05-01, 20:09
Medlem
Citat:
Jag hänvisade till min kunskap om dessa utbildningar då jag varit involverad i dessa.

Dörren kan bara öppnas inifrån eller med nyckel (som endast få hade). Hur och varför skulle hon tvärt avbryta pågående samtal tänker du?

Det här med låset till ytterdörren, har någon bringat klarhet i det,
att "dörren kan bara öppnas inifrån eller med nyckel som endast
få hade?"

Vad @Sh.Holmes skrivit är att vid sista besöket, februari -18 hade
LW bytt lås till ytterdörren.
Citera
2019-05-01, 20:12
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
få hade?"

Brukade hon ha den låst om kvällarna omhon ännu var vaken?
Citera
2019-05-01, 20:14
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Nej antagligt inte ett skolexempel på kvinnomord, inte heller fråga om att ursäkta såvitt det inte var fråga om nödvärn. Men var det så att hon var den som trakasserade så kan det dels utgöra något som tas hänsyn till i straffmätningen, om detta var markant.

Men även huruvida det var känt. Att många tycker illa om SD samtidigt som LW har en trasslig relation med honom är kanske lite väl av ett sammanträffande, särskilt ifall kontakten togs på hennes initiativ.

Av det beskrivningar som finns av tidigare händelser så hade hon absolut inte "brister som alla andra". Utöver att hon ligger med mannen hon vigt med en annan kvinna så synes hon i viss mån stalka honom utöver det att hon verkar jävlas med dennes deprimerade fru samtidigt som hon låtsas vara dennes vän.
"Alla andra" har vanligtvis inte så markant ormbeteende beträffande sina beteendefel. De är envisa, söliga m. m. men mer sällan så förslagna.

Så förstår jag det rätt att du menar att detta inte är ett klassiskt kvinnomord.
Din teori gå ut på att det inte är SD som trakasserat, stalkat eller på annat sätt försökt kontrollera LW utan tvärtom.

Enligt din spekulation är det alltså LW som har anmält SD för att hon inte fått som hon har velat(?) och det är hon som betett sig som en igel på honom. LW har stalkat SD och dessutom jävlats med HD på ett falskt sätt och låtsats vara hennes vän. Hon har ett ormbeteende och är förslagen.

Det hela skulle kunna t om vara så illa att straffet skulle kunna sänkas, även om det kanske inte direkt var nödvärn?

Eller har jag missuppfattat dig?
Citera
2019-05-01, 20:21
Medlem
Citat:
Jag har aldrig nämnt min egen utbildning, den är ointressant i sammanhanget, men jag har varit inblandad i juristubildning och påbyggnadsutbildningen.

Eftersom det var LW som avbröt pågående samtal anser jag det sannolikt att det var för att öppna dörren. Jag frågade dig om dina tankar kring dörren, men saknar svar.
I själva verket drar du växlar på blanka papper.
Nåt "samtal" pågick väl inte?
Som du framställer det skulle nån nytilllkommen här tråden kunna förledas att tro att LW avbryter ett vokalt samtal genom att säga till den andra/andre typ att "Vänta lite, det är nån på dörren, jag måste öppna."
Så gick det väl inte till?
Om vi skall vara ärliga.
Citera
2019-05-01, 20:26
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Den här "diagnosen", bygger den på att det är MGM som är GM?

Det är fel att kalla det diagnos.

Min tro är att utredningen har rätt person som misstänkt.
Såsom det verkar är det i mina ögon troligen ett relationsmord/våld i nära relationer.
MGM är till synes en välfungerande man som har jobb, familj, vänner och en hobby.
Inget vi har hört från något håll har hittills tytt på att det finns en underliggande allvarlig psykisk sjukdom.

Sedan kan inte jag uttala mig om denne person har en sjukdom som vi inte vet något om. Jag har varken träffat honom eller är psykiatriker/psykolog.
Citera
2019-05-01, 20:27
Medlem
Citat:
Brukade hon ha den låst om kvällarna omhon ännu var vaken?

Vet ej om hon brukade ha dörren låst, medan hon fortfarande
var uppe.

Det har varit så otroligt många turer kring ytterdörrens lås - speciellt
i somras - ett tag diskuterades motorlås, men tror det var @Sh.Holmes
som dementerade detta.

Blev därför förvånad över @Remarks inlägg där h*n skriver om låset
och nycklar.

I inlägget nedan skriver @Sh.Holmes om tagglås, jag litar på den
skribenten, tillika LW:s gode vän.

(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Senast redigerad av OzzieTheOwl 2019-05-01 kl. 20:29.
Citera
2019-05-01, 20:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Så förstår jag det rätt att du menar att detta inte är ett klassiskt kvinnomord.
Din teori gå ut på att det inte är SD som trakasserat, stalkat eller på annat sätt försökt kontrollera LW utan tvärtom.

Enligt din spekulation är det alltså LW som har anmält SD för att hon inte fått som hon har velat(?) och det är hon som betett sig som en igel på honom. LW har stalkat SD och dessutom jävlats med HD på ett falskt sätt och låtsats vara hennes vän. Hon har ett ormbeteende och är förslagen.

Det hela skulle kunna t om vara så illa att straffet skulle kunna sänkas, även om det kanske inte direkt var nödvärn?

Eller har jag missuppfattat dig?

Det är väl en korrekt beskrivning, hon låg med HDs man samtidigt som hon låtsades
var vän med HD, i mina ögon är det jävligt falskt.
Citera
2019-05-01, 20:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
få hade?"

Ja, hon bytte till en säkerhetsdörr varav en anledning var att SD hade en nyckel till den andra. Om nyckeln förkommit eller att hon inte fick tillbaka den låter jag vara osagt. Dörren kan rent allmänt varit dålig också.

En skribent som arbetade med lås till bl.a. dylika förklarade hur dom fungerade och dom låstes automatiskt vid stängning. Öppnades inifrån eller med nyckel utifrån. Fyra fästen på var långsida om dörren vill jag minnas. Tyvärr kommer jag inte ihåg skribentens nick, det var en tid sedan.
Citera
2019-05-01, 20:31
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
I så fall kunde SD mördat HD som lämnade honom om han nu är GM och den kontrollerande aggressiva typen.
Jag tror att det handlar om mer än bara det klassiska motivet. Det kan fortfarande vara SD som är GM (vilket jag tror) men motivet kanske är mer komplicerat än så?

Kanske HD är mer "följsam"?
LW är kanske mindre följsam och vill sätta sin egen agenda. Hon anmäler och har intimt förhållande med andra män. Hon vill p"prata klart". Hon tar inte ett nej...

Dessutom är HD mor till barnen. Vem vet om han har tänkt sådana tankar, men "väljer" att få ut sin frustration på LW istället?

Det är förstås inget jag vet något om, inte ens en spekulation.

Mer tror jag på att det blev overloaded.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in