2019-05-01, 14:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av DaChief
Som vanligt är du ute och cyklar. De kommer rösta SD.

Vilken idiot som helst fattar att invandringen förstör för de som redan är i landet.

Såhär tänker invandrare, yes jag kom in, men ok släpp inte in några fler nu.

Jag hoppas att du har rätt men tänker dom inte snarare;

"Jag röstar inte på rasisterna för om de blir störst så kan jag åka ut."? Och att dom tänker så pga. dom andra partierna, public service och journalister.

I senaste valet så var det ju någon förort till Stockholm där sossarna fick 97~ procent.

EDIT: Hittar ingen källa på internet som stödjer mitt påstående, men jag har verkligen för mig att dom visade någon liknande statistik på SVT under valnatten.

I alla fall: herrå Sverige!
Senast redigerad av akakajajj 2019-05-01 kl. 14:38.
Citera
2019-05-01, 14:28
Medlem
Första maj har varit parodi i många år. Demonstrerar man idag är man automatiskt idiotförklarad.
Citera
2019-05-01, 14:29
Medlem
Hur många demonstrerar för S eller V idag? Någon som vet?
Citera
2019-05-01, 14:31
Medlem
John.Walkers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Knucklehugs
Ja det finns risk för parodi. Den socialdemokratiska arbetarrörelsen ligger på ett minimum och tack vare företag som Volvo, SSAB, SCA och andra tyngre industrier samt vården så finns den kvar. Det enda riktigt fantastiska som Socialdemokraterna har lyckats inom välfärden är Arbetsrätten och den ska dom försöka ändra på, det kommer att bli deras totala förfall.

1 maj är en bra kanal för missnöje men den borde utvecklas så att alla ur olika klasser och tillhörigheter får chansen att demonstrera, inte bara det röda och arbetarna. Ett önskescenario vore att NMR tågade hand i hand med AFA sjungandes Vi ska bada nakna.

Enda S lyckats med inom välfärden är arbetsrätten säger du? Du vet väl att S haft makten i ca. 100 år och byggt upp Sverige från grunden. När du säger det var bättre förr och att du vill ha tillbaka gamla Sverige så är det Socialdemokratins Sverige.
Citera
2019-05-01, 14:32
Avstängd
dacks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moretex
Oj vad Lotta Gröning har rätt! Hon skriver dessutom hur sossarna själva behandlades som spetälska och samhällsfarliga då dom krävde förändringar i slutet av 1800-talet. Samma situation SD har idag men denna gång är det för sent för ingen ville samarbeta med dom och SD har blivit tvingade in i konservatism istället och övergett sin kamp för svenskar (ja, det invandrarfientliga försvinner snart precis som nej till EU för de rika är nöjd med billig arbetskraft).

Ja, det blir en paroidi för Socialdemokrater om dom ger sig ut på torgen med plakat denna gång. Istället för att tidigare sammarbeta med ett i stort sett enfrågeparti som SD och följt en folkvilja så har dom åratal senare valt ett högervridet samarbete med C och L. Att invandringen är "helig" för de flesta partier har nu alla svenskar förstått och man kan till och med överge sin ideologi eller väljare för det målet. Fast det kanske bara var "makten framför allt" som nu borde vara parollen för dom verkar ju skita i förorterna med, inte så stor kärlek till våra invandrare då allt kommer omkring.

1 Maj som politiskt firande kan läggas ner men folk kan få ha kvar den lediga dagen för att fira våren istället. Det finns ingen kamp för arbetarklassen och övriga svenskar idag utan det är bara en stor nermontering av allt sossarna en gång byggt upp. Istället för ett litet fredligt homogent folk som kan bygga allt vi vill är vi nu ett splittrat med överfulla fängelser, våldtäkter och mord varje dag. Ett folk som inte längre kan bygga eller skapa någonting av vikt, ett folk som inte ens kan förvalta den välfärd vi en gång byggt upp.
Kul att du nämner den lediga arbetardagen.
Jag gick förbi ett större bostadsbygge och som uppförs av ett kommunalt bostadsbolag.
Och där arbetade några gästarbetare svartfötter som vi sade förr.
Samtidigt står svenska politiker och snackar om att stärka och bevara den svenska arbetsrätten för dem svenska arbetarna.
Vilket jävla skämt.
Citera
2019-05-01, 14:45
Medlem
Hur många har varit på plats i Umeå för att lyssna på Stefan Löfven? Någon som vet?
Citera
2019-05-01, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av John.Walker
Enda S lyckats med inom välfärden är arbetsrätten säger du? Du vet väl att S haft makten i ca. 100 år och byggt upp Sverige från grunden. När du säger det var bättre förr och att du vill ha tillbaka gamla Sverige så är det Socialdemokratins Sverige.

Det kan man förstås diskutera. Du vet väl att det svenska ingenjörsundret knappast är Socialdemokratins förtjänst. Sverige var länge en extrem med alla innovationer och storföretag som skapades på en ganska liten befolkning. Sedan har det dött ut lite tyvärr inte minst sedan sossarna totalförstörde skolan.

Om du tittar på de storföretag som skapats på senare år är det väldigt mycket kritik mot det svenska systemet snarare än beröm. Spotify överväger att flytta från Stockholm eftersom bostadsmarknaden är helt paj - vilket förstås beror på den sovjetiska hyresmodellen som gör att rörligheten är noll. Det går inte att få en hyresrätt för Spotifys utländska anställda oavsett hur högavlönad man är och det byggs därför inga heller eftersom man inte tjänar några pengar på det.

Sedan har vi företagen i Kista där det också klagas för att det helt enkelt inte är särskilt attraktivt att vara längre på grund av närmiljön av stök, kaos o.s.v. med Husby och Rinkeby strax intill. Varför ska en välmeriterad och högavlönad professor i biokemi komma hit och jobba med forskning och utveckling av framtidens teknik om han ska sitta i Kista där kollegan blivit rånad och man inte vill åka tunnelbana för sent överhuvudtaget? Då finns det många andra länder man kan verka i.
Citera
2019-05-01, 14:46
Medlem
Arvid-Kriklunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Ja, Annie Lööf ska ju upp och demonstrera i Ludvika vad jag fattade det som. Där S håller till och uppmanat sina väljare att bete sig som apor. Inom sossarnas område ska även Kommunistiska partiet demonstrera. Inga protester från varken Löfven eller Lööf mot detta. Att folkmordskommunister och våldsverkare från vänstern är ute på gatorna är inga problem för Lööf när hon ska åka och godhetssignalera med sina nya vänner.
Jag fattar inte riktigt problemet.
Går inte alla i samma 1:a Majtåg?
Det är väl öppet för vem som helst att hoppa in med ett plakat?
Men NMR ska förstås ha ett eget tåg, helst gå i motsatt riktning o.s.v.
Sedan står de där helt oförstående och spelar på underläppen, "Nä vadå, vi vill inte provocera?"
Citera
2019-05-01, 14:51
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Så Jonas gick stolt med en stor AFA-flagga bakom sig och LO:s fotsoldater attackerade fotografer.

https://nyheteridag.se/hotar-och-ger-sig-pa-fotografer-har-fastnar-los-fotsoldater-pa-film/
Citera
2019-05-01, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Met skattehöjnungar? Kul.😣

Kanske inte kul direkt, men alla rättskaffens människor inser att det är nödvändigt. Värnskatten bör ersättas med en progressiv skattemodell, som slår in tidigare och stegrar snabbare. Pengarna räcker inte annars och bara så kan världens snabbast växande inkomstskillnader bekämpas.
Citera
2019-05-01, 14:54
Avslutad
jag är tacksam över att ha fått ledig dag idag! Tack socialdemokraterna.

Inget annat parti har gett mig en ledig dag utöver Socialdemokraterna.

Tack återigen Socialdemokraterna
Citera
2019-05-01, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MDrive
Önskar bara han kunde varit bättre, så mycket bättre, på området. "En och en halv grad" lyckades han nämna, men jag gissar att 95% av alla över 60 i publiken inte fattade ett jota av det.

Men men, då är man pessimist ändå. Hans svaga intryck av att ta klimatproblemen på allvar förstärker bara min åsikt att mänskligheten är på väg utför stupet. Absolut överlever vi som art, men en 4-5 graders ökning är en jord som inte klarar av att stödja mer än några hundra miljoner människor, på sin höjd. (Exempel: https://www.youtube.com/watch?time_continue=153&v=qWoiBpfvdx0 )

Jag har genuint svårt att förstå människor som på riktigt tror att klimatet är ett hot mot mänskligheten. Det är uppriktigt talat bara lite efter flat earth i dumhet. Grundläggande fysik är att mer koldioxid ger en grönare planet. Det borde inte vara okänt för någon och är precis vad vi har haft många gånger tidigare genom årmiljonerna. Koldioxid talas om som om det var ett gift, vilket också är helt tappat. Det är själva grunden till liv. Det är ingenting som är enbart negativt och om man tror det så saknar man alla former av nyanser.

Därmed inte sagt att det är önskvärt att pumpa ut hur mycket koldioxid som helst, men det får ju vara någon sans på proportionerna. Därtill är det inte jättesvårt att kyla planeten något om man nu absolut skulle vilja, vilket matematikgeniet Von Neumann beskrev redan på 60-talet. Det är bara en fråga om pengar.

Personligen har jag funderat på om hela klimatdebatten hos vissa är något psykologiskt skydd för att slippa tänka på riktiga problem som man inte kan påverka. Kärnvapen exempelvis. Hos makthavarna är det ju rätt uppenbart var intresset ligger i ökad överstatlighet, skatter och liknande. De flesta borde ju kunna förstås att utsläppsrätter inte är något annat än en pengapress. Man säljer påhittade rättigheter mot riktiga pengar. Det finns ingen bättre business annat än om man skulle ta betalt för rätten att andas.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in