2019-05-01, 13:36
Medlem
MDrives avatar
Thunberg kommer upp.

Ingen:

Flashback: REEEEEEEEEEEE
Citera
2019-05-01, 13:39
Medlem
vem bryr sig om första maj?
Citera
2019-05-01, 13:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sqeptisk
Skulle nog hellre kalla det för en tragedi. Förstamajdemontrationer är överspelade sedan länge. Den för varje år minskande deltagarskaran gör sig själva bara pinsamma. Tyvärr!

Problemet för svetsarlärlingen, är att han numera företräder folk som inte har mycket till övers för röda fanor, utan har sina preferenser hos svarta dito med märkliga vita krumelurer på.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Epimanes
Då får väl andra krafter ta över 1:a Maj.

AfS har demonstrationer exempelvis.

Var får ni AfS-troll luft ifrån? Förstår du inte att afs inte ens existerar? Det är 5 rövhattar i en källare som runkar till gamla fascistiska ideal. Det är inte ett existerande parti och ingen röstar någonsin på något som inte finns.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
Han snackar väl skit i vanlig ordning, inget att lyssna på..
Det är ytterst intressant att lyssna på! Men inte bra för någon med svagt hjärta då man blir förbannad, så jag får utfärda en varning.

Citat:
Ursprungligen postat av MDrive
Thunberg kommer upp.

Ingen:

Flashback: REEEEEEEEEEEE
Han fick faktiskt en hyfsat entusiastisk golfapplåd av de halvsenila gråsossarna i publiken!
Citera
2019-05-01, 13:43
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manskahahusvagn
Thorvaldsson har börjat ställa krav nu. 100 miljarder i skattehöjningar till välfärden och oförändrad arbetsrätt, annars strejk. Äntligen kanske det händer något i Sverige.

Met skattehöjnungar? Kul.😣
Citera
2019-05-01, 13:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DisposableGarbage4
Vafan Löfven citerar Göran Persson "Vi har världens bästa pensionssystem problemet är bara att den är för låg".

Okej GP, hade den varit det om ni inte stulit miljarder ur den?? Sjukt.

Varför var inte det här med i januariavtalet då kan man fråga sig? Skillnad på vad man säger och vad man gör.
Citera
2019-05-01, 13:46
Medlem
MDrives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladicius
Han fick faktiskt en hyfsat entusiastisk golfapplåd av de halvsenila gråsossarna i publiken!
Önskar bara han kunde varit bättre, så mycket bättre, på området. "En och en halv grad" lyckades han nämna, men jag gissar att 95% av alla över 60 i publiken inte fattade ett jota av det.

Men men, då är man pessimist ändå. Hans svaga intryck av att ta klimatproblemen på allvar förstärker bara min åsikt att mänskligheten är på väg utför stupet. Absolut överlever vi som art, men en 4-5 graders ökning är en jord som inte klarar av att stödja mer än några hundra miljoner människor, på sin höjd. (Exempel: https://www.youtube.com/watch?time_continue=153&v=qWoiBpfvdx0 )
Senast redigerad av MDrive 2019-05-01 kl. 13:48.
Citera
2019-05-01, 13:47
Medlem
Citat:
Absolut överlever vi som art, men en 4-5 graders ökning är inte en jord som klarar av att stödja mer än några hundra miljoner människor, på sin höjd.

Låter ganska schysst, tbf.
Citera
2019-05-01, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uea
Orange västar mot förändrad arbetsrätt
Facken upp till kamp på första maj
Stefan Löfven lär få det hett om öronen på första maj.
Facken går upp till kamp – mot försämringar i arbetsrätten.
I Östersund tågar LO-förbunden i 6F i orange västar.
– Vår åsikt är att man inte ska röra arbetsrätten, den ska parterna förhandla, säger Sven Höckert, ombudsman.

https://www.aftonbladet.se/

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/qLyo41/sa-sviker-socialdemokraterna-de-mest-utsatta

https://www.aftonbladet.se/debatt/a/EWl8mo/vad-vill-lofven--mer-an-behalla-makten

Men ingen vågar ifrågasätta Januariavtalet. Typisk svensk feghet.
Citera
2019-05-01, 13:49
Medlem
MDrives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Aneurysmen
Låter ganska schysst, tbf.
Hah, ja, möjligtvis om du föds om 200 år eller så, när krigen tagit slut, och det inte finns kvar några PTSD-skadade av "händelsen" längre, och förutsatt att vi inte tar till kärnvapen också. Då är du fri att överleva i ett veritabelt paradis av..... att vara en idiot till "hunter gatherer", som undrar över dom där höga byggnaderna du inte förstår hur folk skapade.
Citera
2019-05-01, 13:52
Medlem
Citat:
Önskar bara han kunde varit bättre, så mycket bättre, på området. "en och en halv grad" lyckades han nämna, men jag gissar att 95% av alla över 60 i publiken inte fattade ett jota av det.

Men men, då är man pessimist ändå. Hans svaga intryck av att ta klimatproblemen på allvar förstärker bara min åsikt att mänskligheten är på väg utför stupet. Absolut överlever vi som art, men en 4-5 graders ökning är inte en jord som klarar av att stödja mer än några hundra miljoner människor, på sin höjd.
Jadu, jag har röstat på SD i de tre senaste riksdagsvalen och det finns ingenting som betyder mer - anser jag - än vårt klimat. Absolut ingenting. Det kanske låter konstigt, men faktum är följande: jordelivet är på väg mot en kollaps tack vare mänsklighetens konsumtionshets, skövlande av naturresurser och totala ignorans om vårt globala ekosystem. Inte en jävel bryr sig. Vi har ett "miljöparti" som gör lika lite nytta som SD på denna fronten. Knappt en jävel bryr sig, bara man klickar "like" på sociala medier så löser sig nog allt. FAN vad arg och förbannad det gör mig att bara lyssna på detta käbbel från politiker.

Jag har personligen pratat med professorer som mer eller mindre gett upp. De bara rycker på axlarna och menar att vi vetat om detta i decennier och ingen bryr sig; det är som det är. Det skenande tåget kommer förr eller senare att få slut på räls och den massdöd som det kommer föra med sig kommer få alla krig tillsammans att framstå som en chartersemester. Men, knappt någon bryr sig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in