Citat:
Ursprungligen postat av
MDrive
Önskar bara han kunde varit bättre, så mycket bättre, på området. "en och en halv grad" lyckades han nämna, men jag gissar att 95% av alla över 60 i publiken inte fattade ett jota av det.
Men men, då är man pessimist ändå.

Hans svaga intryck av att ta klimatproblemen på allvar förstärker bara min åsikt att mänskligheten är på väg utför stupet. Absolut överlever vi som art, men en 4-5 graders ökning är inte en jord som klarar av att stödja mer än några hundra miljoner människor, på sin höjd.
Jadu, jag har röstat på SD i de tre senaste riksdagsvalen och det finns ingenting som betyder mer - anser jag - än vårt klimat. Absolut ingenting. Det kanske låter konstigt, men faktum är följande: jordelivet är på väg mot en kollaps tack vare mänsklighetens konsumtionshets, skövlande av naturresurser och totala ignorans om vårt globala ekosystem. Inte en jävel bryr sig. Vi har ett "miljöparti" som gör lika lite nytta som SD på denna fronten. Knappt en jävel bryr sig, bara man klickar "like" på sociala medier så löser sig nog allt. FAN vad arg och förbannad det gör mig att bara lyssna på detta käbbel från politiker.
Jag har personligen pratat med professorer som mer eller mindre gett upp. De bara rycker på axlarna och menar att vi vetat om detta i decennier och ingen bryr sig; det är som det är. Det skenande tåget kommer förr eller senare att få slut på räls och den massdöd som det kommer föra med sig kommer få alla krig tillsammans att framstå som en chartersemester. Men, knappt någon bryr sig.