Citat:
Ursprungligen postat av
ben-varfor
Jag föreställer mig att chassinumret typiskt är instansat i plåten
på bakväggen i motorrummet. Motornumret skulle då vara
instansat i motorblocket.
Brabantligan använde olika bilar men en märklig sak var
att det verkar som att dom hade lackerat om en VW Golf.
Å ena sidan fixar man bilar och å andra sidan begår
man besinningslösa våldsdåd och avrättar barn.
https://unresolved.me/brabant
Ja, det är gåtfullt med omlackeringen. Vid attacken i Aalst, som jag antar att du syftar på, sköt de ner en hel familj redan i entrén till varuhuset. Dessförinnan hade de hunnit skjuta ner folk på parkeringen.
Den ovanligt storväxte (maskerade) ledaren var klädd i en lång grön skinnrock och skrek ut order till sina mannar och till varuhusbesökarna på bruten holländska. Här menar då de belgiska privatspanarna med stöd i ett vittnesmål från händelsen att mannen i fråga skulle vara Patrick Haemers.
Specialpolisen Chris Bonkoffsky, som erkände sin medverkan på sin dödsbädd för några år sedan, tycktes mena att det var han som var "den långe" vid Brabantmorden.
En annan sak som noterats i samband med Brabantmorden är att gärningsmännen efter sina fruktansvärt brott gick och satte sig i sin bil - utan att direkt åka från platsen. De satt lugnt kvar en stund, som om de visste att polisen inte skulle gripa dem.
Precis som i utredningen av Palmemordet finns många förvirrande och motsägelsefulla uppgifter som det för en utomstående är omöjligt att logiskt analysera och verifiera.
Brabantmördarna kom inte över särskilt mycket pengar vid det som skulle framstå som butiksrån. Flera gånger hittades dessutom pengarna kastade längs flyktvägen. They were not in it for the money.