2019-05-01, 12:34
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Där försvann antagligen bevisen på att terrorbrott planerades.

Ja, troligtvis hade han nog det mesta nedskrivit där, i alla fall en tänkbar plan på det hela. Han skulle nog aldrig fått för sig att skaffa alla dessa prylar innan själva planen var uttänkt.

Läser man FUP:en så ser man att detta inte handlar om en vanlig individ. Han är starkt indoktrinerad skulle jag vilja hävda. Jag förstår faktiskt inte hur hans så vänner kunnat missa hans revolutionistiska tankar.
Citera
2019-05-01, 13:22
Medlem
Sprengtports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av motarbetar

Läser man FUP:en så ser man att detta inte handlar om en vanlig individ. Han är starkt indoktrinerad skulle jag vilja hävda. Jag förstår faktiskt inte hur hans så vänner kunnat missa hans revolutionistiska tankar.
Det har de inte gjort. Med tanke på att övriga vänsterterrorister har varit delvis inblandade (tex hyrt containern) osv så tror jag att samtliga varit involverade i förberedelserna men sedan kanske tröttnat, mognat och som i tex Bothens fall, valt att ägna sig åt flickvän, husköp och jobb. Jonas Linde beskriver ju i FUP sin besvikelse över att revolutionskamraterna inte är lika engagerade längre.

Den i målet tidigare frihetsberövade Claes Gerleman har suttit i fängelse för att med järnrör ha överfallit en patriot. Han har för övrigt fortsatt sin brottsbana men med opolitiska brott, år 2013 dömdes han för försök till bedrägeri, Jönköpings åklagarkammare strafföreläggande AM-94859-10-1 till villkorligt fängelse.
Citat:

Dessa sociala antropologiska studier som Jonas håller på med verkar vara nått som ligger honom varmt om hjärtat.
Om du tittar i FUP så ser du att Nicholas Wallner är handledare för en uppsats som Linde skrivit, namnet är felstavat men det är troligen den Nicholas Wallner som intervjuas i podden Krull & Kriminell om sin tid som AFA-ledare.
Senast redigerad av Sprengtport 2019-05-01 kl. 13:27.
Citera
2019-05-01, 13:29
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sprengtport
Det har de inte gjort. Med tanke på att övriga vänsterterrorister har varit delvis inblandade (tex hyrt containern) osv så tror jag att samtliga varit involverade i förberedelserna men sedan kanske tröttnat, mognat och som i tex Bothens fall, valt att ägna sig åt flickvän, husköp och jobb. Jonas Linde beskriver ju i FUP sin besvikelse över att revolutionskamraterna inte är lika engagerade längre.

Den i målet tidigare frihetsberövade Claes Gerleman har suttit i fängelse för att med järnrör ha överfallit en patriot. Han har för övrigt fortsatt sin brottsbana men med opolitiska brott, år 2013 dömdes han för försök till bedrägeri, Jönköpings åklagarkammare strafföreläggande AM-94859-10-1 till villkorligt fängelse.

Om du tittar i FUP så ser du att Nicholas Wallner är handledare för en uppsats som Linde skrivit, namnet är felstavat men det är troligen den Nicholas Wallner som intervjuas i podden Krull & Kriminell om sin tid som AFA-ledare.

Ja som sagt, det känns osannolikt att han styrt upp detta på egen hand.
Citera
2019-05-01, 13:46
Medlem
Citat:
Ja som sagt, det känns osannolikt att han styrt upp detta på egen hand.

Får känslan att JL driver med polisen för han ger inga svar på förhörsledarens frågor utan bara svarar nonchalant och flyktigt.

David B har mer insyn i frågan än vad låtsas veta om.Han är nog inte oskyldig.

Eller vad säger du själv om som händer på flasback David, när du läser alla kommentarer här.

Jag vet att du följer med här.
Citera
2019-05-01, 13:57
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gormer
Får känslan att JL driver med polisen för han ger inga svar på förhörsledarens frågor utan bara svarar nonchalant och flyktigt.

David B har mer insyn i frågan än vad låtsas veta om.Han är nog inte oskyldig.

Eller vad säger du själv om som händer på flasback David, när du läser alla kommentarer här.

Jag vet att du följer med här.

Tycker förhörsledaren gör det rätt bra när han pressar JL. Som du säger så svarade han nonchalant och när han märkte att han lurat in sig i ett hörn så knep han käft istället. Man märkte också att han blev rätt ställd när David B golade ner han och visste inte om polisen rent av ljög för honom.

Om man har samma politiska uppfattningar så känns det som man delar med sig av sina tankar och idéer till varandra, något dom verkar ha gjort. Nja jag tycker det stinker om denna lilla röda kompiskrets.
Citera
2019-05-01, 14:44
Medlem
Citat:
Tycker förhörsledaren gör det rätt bra när han pressar JL. Som du säger så svarade han nonchalant och när han märkte att han lurat in sig i ett hörn så knep han käft istället. Man märkte också att han blev rätt ställd när David B golade ner han och visste inte om polisen rent av ljög för honom.

Om man har samma politiska uppfattningar så känns det som man delar med sig av sina tankar och idéer till varandra, något dom verkar ha gjort. Nja jag tycker det stinker om denna lilla röda kompiskrets.

Inget ont om förhörsledaren och dennes bisittare, de är taktiska och har svar på många frågor innan de ställs, men det fattar inte JL och även DB, man läser ju direkt när DB golat, polisen lyfter fram frågan vem JL är, David hinner inte ens tänka ut något bra svar

Visst stinker det om dessa RÖDBETOR!!!!!!!
Citera
2019-05-01, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troian
Beror väl lite på hur man ser det. Om han har skaffat vapen för att kunna använda när en revolution uppstår, kan man då säga att han skaffat vapen för att skada någon?

Kanske. Men det är ju inte så säkert att det blir nån revolution.

Jämför: Skaffar paranoide Kalle vapen för att han tror att FBI kommer försöka gripa honom, och då vill han kunna försvara sig - har han då vapen för att skada någon? Man kan ju se det så, men det rör sig (väl?) fortfarande endast om vapenbrott.

I någon mening får man väl anta att alla innehavare av illegala vapen med ammunition är beredda att i ett givet läge använda dem. Men det behöver inte betyda att brottet faktiskt är något annat än vapenbrott.

Han kanske bara gillar vapen? Han är ju militär på riktigt samtidigt som han är en hängiven airsoftare och "MÖP" sedan många år tillbaka.
Citera
2019-05-01, 16:25
Medlem
Sprengtports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Han kanske bara gillar vapen? Han är ju militär på riktigt samtidigt som han är en hängiven airsoftare och "MÖP" sedan många år tillbaka.
I kombination med handskrivna anteckningar om attentat och revolutionstankar? I kombination med kamrater som delar samma våldsideologi? I kombination med annan utrustning som komradios, sk burners, fängsel, rånarluvor, maskering, polisuniformsattiraljer, politisk vänsterpropaganda och vänsterengagemang?

Ja du...tycker du att det verkar ens plausibelt? På allvar?
Citera
2019-05-01, 16:32
Medlem
Stackars Jonas L fick inte vara med i Kungälv idag iförd mask och knäskydd

Undrar om David kan skriva en rapport här så vi kan få en inblick i dagens Auktion för han var väl med som vanligt
Citera
2019-05-01, 18:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sprengtport
I kombination med handskrivna anteckningar om attentat och revolutionstankar? I kombination med kamrater som delar samma våldsideologi? I kombination med annan utrustning som komradios, sk burners, fängsel, rånarluvor, maskering, polisuniformsattiraljer, politisk vänsterpropaganda och vänsterengagemang?

Ja du...tycker du att det verkar ens plausibelt? På allvar?

Hade han massa "burners" eller var det bara nåt som stod på inköpslistan?

Nästan alla grejer skulle faktiskt kunna förklaras med att han är airsoftare och lajvare. Han har hållit på med sånt mycket under många år. Folk som håller på med sånt samlar vanligtvis på sig massa uniformer, miitär utrustning m.m. Han är absolut en vänsterextremist men också just airsoftare och lajvare.

Jag är varken vänsterextremist, airsoftare eller lajvare, men jag har ändå en del av de böcker som JL hade och som man verkar hålla emot honom. Jag är inte terrorist, har aldrig varit terrorist och har inga planer på att bli terrorist, men vissa böcker jag har skulle säkert oroa räddhågsna normies. Det är dock än så länge inte olagligt att ha böcker.
Citera
2019-05-01, 18:25
Medlem
Sprengtports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Hade han massa "burners" eller var det bara nåt som stod på inköpslistan?

Nästan alla grejer skulle faktiskt kunna förklaras med att han är airsoftare och lajvare. Han har hållit på med sånt mycket under många år. Folk som håller på med sånt samlar vanligtvis på sig massa uniformer, miitär utrustning m.m. Han är absolut en vänsterextremist men också just airsoftare och lajvare.

Jag är varken vänsterextremist, airsoftare eller lajvare, men jag har ändå en del av de böcker som JL hade och som man verkar hålla emot honom. Jag är inte terrorist, har aldrig varit terrorist och har inga planer på att bli terrorist, men vissa böcker jag har skulle säkert oroa räddhågsna normies. Det är dock än så länge inte olagligt att ha böcker.
Har du i kombination med de sakerna skarpa vapen och ammunition? Anteckningar om hur en revolution och terroristdåd bör organiseras? Har du engagemang i våldsbejakande politiska grupper?

Ja, då är du faktiskt inte lajvare utan terrorist.

Folk i tråden måste sluta förklara skarpa automatvapen, uniformer, fängsel, rånarluvor, anförskaffarlistor med saker man har nytta av vid terrorism, anteckningar om attentat och revolution, politisk propaganda, kontakter med våldsvänstern osv, allt som en del i "lajv". Det håller inte och är bara pinsamt. Hans mindmaps över sina options, som han skrivit på rymmen, visar ju tydligt att han vet om att han inte är ett oskyldigt offer för lite lajvande. Sluta nu, ni gör bort er.
Senast redigerad av Sprengtport 2019-05-01 kl. 18:35.
Citera
2019-05-01, 18:44
Medlem
fluffypuffys avatar
Jag kan fylla i med lite info i ämnet som kanske inte konkret gäller vapenbrottet och containern, men som iaf målar dessa herrar samman i en mer organiserad form än att det bara skulle vara ”en kul grej”.

I korta drag,
Under åren 2010-2011 startade vi en form av konspirationsteoretisk rörelse mest för skojs skull i jönköping. Vill inte outa namnet men det var en kul grej, vi demonstrerade på stan, åkte land och rike runt och intervjuade människor och försökte få människor att ”vakna” helt enkelt.

Ganska snabbt blev vi infiltrerade av en kille, låt oss kalla honom P, som senare visade sig jobba för säpo, säpo hade nån utbildning där dom fångade upp ungdomar och utbildade dem i infiltratörsverksamhet. UG gjorde nån granskning av detta för några år sedan.

Trots att vi var helt opolitiskt bundna eller ens utgjorde ett hot mer än stojade och gjorde tokiga youtubevideos lades mycket resurser på oss i form av spaning etc.

P flyttade ner till gotland och flyttade in hos en familj som varit i media en del pga att deras son tagits från dem, åter igen försöker jag hålla informationen så dold som möjligt, men uppenbarligen flyttades hans ”jobb” till mer intressant fokus när vår lilla konspirationsteoretikergrupp splittrades.

Vad har allt detta med dessa vänstertomtar då att göra?

Härom dagen kikade jag närmare på den här tabergshärvan och personerna omkring och oj, minnesbilder dök upp..

Om vi börjar med Lindhe,
Skum typ. Approachade mig under den här tidsperioden på ett mycket märkligt vis, på en buss mellan borås och jönköping till synes helt random, för att sedan dyka upp igen ett par gånger. Flera misslyckade infiltrationsförsök med andra ord.

Gerleman,
Samma tidsperiod, 2011-2012. Vid ett oanmält besök hos P sitter denna människa hemma i hans soffa. När jag kommer in blir det märklig stämning och Gerleman försvinner fort.
Jag visste under denna tid inte att P jobbade för säpo.

Bothén,
Under denna tid får jag en ny granne som är väldigt trevlig, en kväll vill han och hans kompis påstridigt bjuda in sig själva till min balkong, på gränsen till att jag tänkte att vad är det här? men det blev aldrig så. Vännen var Bothén.

Därefter flyttade jag, vårt lilla projekt rinner ut i sanden och säpo slutar till slut förfölja oss.

Små detaljer i det stora hela, men när jag såg alla inblandade i den här härvan så...kände jag mig manad att berätta min historia.
Dessa herrar är definitivt inblandade i något större, och har eller hade definitivt samröre med säpo.
Senast redigerad av fluffypuffy 2019-05-01 kl. 19:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in