Citat:
Ursprungligen postat av
Tumidanda
Hade han massa "burners" eller var det bara nåt som stod på inköpslistan?
Nästan alla grejer skulle faktiskt kunna förklaras med att han är airsoftare och lajvare. Han har hållit på med sånt mycket under många år. Folk som håller på med sånt samlar vanligtvis på sig massa uniformer, miitär utrustning m.m. Han är absolut en vänsterextremist men också just airsoftare och lajvare.
Jag är varken vänsterextremist, airsoftare eller lajvare, men jag har ändå en del av de böcker som JL hade och som man verkar hålla emot honom. Jag är inte terrorist, har aldrig varit terrorist och har inga planer på att bli terrorist, men vissa böcker jag har skulle säkert oroa räddhågsna normies. Det är dock än så länge inte olagligt att ha böcker.
Har du i kombination med de sakerna skarpa vapen och ammunition? Anteckningar om hur en revolution och terroristdåd bör organiseras? Har du engagemang i våldsbejakande politiska grupper?
Ja, då är du faktiskt inte lajvare utan terrorist.
Folk i tråden måste sluta förklara skarpa automatvapen, uniformer, fängsel, rånarluvor, anförskaffarlistor med saker man har nytta av vid terrorism, anteckningar om attentat och revolution, politisk propaganda, kontakter med våldsvänstern osv, allt som en del i "lajv". Det håller inte och är bara pinsamt. Hans mindmaps över sina options, som han skrivit på rymmen, visar ju tydligt att han vet om att han inte är ett oskyldigt offer för lite lajvande. Sluta nu, ni gör bort er.