2019-04-29, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Jag valde att inte nämna Courtois eller De Bruyne i och med att de är egna produkter och inte spelare som hämtats in för att sedan säljas vidare, men absolut, det skadar ju inte att de nämns när man diskuterar Genk och deras förmåga att utveckla spelare.
Då är jag med. Däremot kom ju De Bruyne som 17-åring ifrån Gent. Visst klassas han som egen produkt rent tekniskt men han har ju inte fått sin fostran i Genk.

Oavsett vad så är det ett mycket bra alternativ för både oss och Odilon.
Citera
2019-04-29, 17:41
Medlem
motvalls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Samizdat
Jag valde att inte nämna Courtois eller De Bruyne i och med att de är egna produkter och inte spelare som hämtats in för att sedan säljas vidare, men absolut, det skadar ju inte att de nämns när man diskuterar Genk och deras förmåga att utveckla spelare.
Det verkar som att Genk leder ligaslutspelet i Belgien och att detta ska innebära en plats i CL-gruppspel (vad jag fattar) som i så fall lär ge dem en hel del kosing. Inte illa pinkat av en belgiskt klubb de flesta inte hört talas om förrän Djurgårdens Colley gick dit. Det där med de Bruyne och Courtois hade jag glömt. Genk och Gent är så lika namn.
Citera
2019-04-29, 18:15
Medlem
Man vill inte ropa hej men skulle vi kränga Odillon är det en investering som saknar motstycke i svensk fotboll.

Om värvningen går i lås har Genk värvat fem allsvenska försvarare sedan 2016, tre av dessa från Bajen. Anmärkningsvärt.

OM värvningen skulle gå i lås vore ett drömscenario att Kjartansson köps loss.
Citera
2019-04-29, 18:20
Medlem
Samizdats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tiddlywank
Då är jag med. Däremot kom ju De Bruyne som 17-åring ifrån Gent. Visst klassas han som egen produkt rent tekniskt men han har ju inte fått sin fostran i Genk.

Oavsett vad så är det ett mycket bra alternativ för både oss och Odilon.
Nja, De Bruyne (född 1991) gick till Genk redan 2005. Uppflyttad till a-laget 2008 och debuterade 2009.

Odilon till Genk vore bra för alla parter. Lägger Genk över €3m på en artonårig försvarare kommer han få speltid och han har onekligen potential oavsett hur det har sett ut under Allsvenskans inledning.
Citera
2019-04-29, 19:33
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Det är konspirstoriskt att sånt här rykte dyker upp just när JJ och hans värvningar kanske för första gången ifrågasätts.
På heifs forum? Han läser inte där. Disco slår på stora trumman vilket indikerar att det är reellt och inte en konspiration för att tysta grisböndernas ekonomer.
Citera
2019-04-29, 20:58
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TrogenHammarby
Man vill inte ropa hej men skulle vi kränga Odillon är det en investering som saknar motstycke i svensk fotboll.

Om värvningen går i lås har Genk värvat fem allsvenska försvarare sedan 2016, tre av dessa från Bajen. Anmärkningsvärt.

OM värvningen skulle gå i lås vore ett drömscenario att Kjartansson köps loss.

Då tycker jag Gent är ännu mer anmärkningsvärda. De har även dem värvat fem spelare från Allsvenskan sedan 2016, INGEN av värvningarna har varit ens i närheten av lyckad. Tre av dessa spelare har man köpt från IFK Norrköping - dessa tre har tillsammans (!) gjort totalt 101 ligaminuter i Gent - alltså drygt en match.
Citera
2019-04-29, 20:59
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Då tycker jag Gent är ännu mer anmärkningsvärda. De har även dem värvat fem spelare från Allsvenskan sedan 2016, INGEN av värvningarna har varit ens i närheten av lyckad. Tre av dessa spelare har man köpt från IFK Norrköping - dessa tre har tillsammans (!) gjort totalt 101 ligaminuter i Gent - alltså drygt en match.

Var spela Magnus Eriksson?
Citera
2019-04-29, 21:01
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MartinDahlinsMamma
Var spela Magnus Eriksson?

Gent han också, dock 2012/13.
Citera
2019-04-29, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BarryHero
Jag tror inte Odilon vill gå till Genk. De andra två spelare som Hammarby har sålt till Genk de senaste säsongerna nöter numera bänk i Belgien. Aidoo har bara spelat i 2 av de senaste 9 matcherna medan förra säsongens succéback Neto Borges bara har gjort ett enda (!) framträdande i Genk under vårssäongen. Resten har han tillbringat på bänken och läktaren.

Tror du han har koll på det? Han kan ju franska även fast Genk ligger i Flandern så är det säkert en del som kan franska vi får se vad som händer
Citera
2019-04-29, 21:51
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Korder
Aidoo har varit ordinarie fram till mars. Blivit man of the match flera gånger
Citera
2019-04-29, 21:51
Medlem
RedRocs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Sen är det även spännande med Nygren som är en så stor talang och om han får Berg lite som en mentor jämte sig resten av säsongen efter sommaren. Kan vara väldigt nyttigt.
Dock finns redan Vibe, inte en dålig mentor det heller
Citera
2019-04-29, 22:03
Medlem
Korders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av se_där...
Aidoo har varit ordinarie fram till mars. Blivit man of the match flera gånger

Du får nog läsa min kommentar igen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera