Citat:
Ursprungligen postat av
SuperFrazze
Vet inte om du är ironisk med "gymkillarna" eller inte. Självfallet finns det dock en liten sannolikhet att BO1 var beväpnad med kniven.
Hur som helst, om det vore någon medlem i en klubb som utförde detta ser jag sannolikheten som extremt låg att ingen annan medlem i klubben skulle klara av att hålla tyst om en sådan här händelse (såhär länge). Det finns lixom inte på kartan. GM skulle varit angiven för länge sedan om så vore fallet.
Nej du, när det gäller mordet är jag aldrig ironisk bara försöker vara lite lättsam om annat oviktigt ibland. Jag läste en länk i höstas om hur det tidigare var i databutiken i Linkan där pappan blev överfallen av en gymkille som blev dömd och hade sin historia.
Dessutom var det skriverier om vad som hänt i Värmland. Kan ha kommit från annan blogg men togs upp här absolut och inte via media. Säkert vet de som varit med länge vad som hänt och när jag i morse läste på Flashen om ett annat fall med steroidtyper så mindes jag detta. Jag skall leta, men bara lite då annat väntar..
Tyvärr har de skarpaste skribenterna hoppat av då tråden inte är intressant längre med mestadels banala plattityder upprepade om och om igen om ingenting samt polis och medias trollning om heller ingenting mer än "Breaking news" då och då. Vem vill hålla på med det om den inte har en agenda att försvara något? Min lust börjar närma sig noll och nu är det sista rycket som kommit fram. Allt väl och tack för dina bidrag!
Edit 1 sammandrag:
2011 September: "Utredaren Per-Åke Åkesson lanserar teorin att det var Muhammeds kniv".
Edit 2: mycket möjligt var det här som mitt minne kommer ifrån. Faktiskt första länk i tråden!!!
"2013-07-29, 20:13
herrgurka
Medlem
herrgurkas avatar
Reg: Nov 2005
Så där... Jag tror jag fått med det mesta nu. Det här får bli en första version. 81 sidor slutade det på men bli inte så oroliga för det. Texten är luftigt redigerad så man plöjer ganska lätt igenom den på en kväll.
http://www.speedyshare.com/RqBdU/Dubbelmordet.v1.0.pdf
Jag har säkert missat artiklar/tv/radio-inslag så tipsa mig gärna om dessa så kommer det en uppdaterad version framöver."
Håll till godo!
/ss
Edit 3. Jag följer herrGurkas inlägg då länken blivit skum. Och BINGO, det här har jag trott hela tiden: De har inte många vittnen och de vittnen som finns är tyvärr väldigt svaga. Den punkten verkar tynga utredningen.
A-L's man/sambo kommenterar detta så här i Veckans brott: "Det fanns väldigt lite vittnesuppgifter, i stort sätt inga.".