2019-04-30, 12:10
Medlem
lillapaddingtons avatar
F - ledare
J - Jonas

F: Mmm. Du skriver så här till David, som du vet har jag varit kommunist sedan 8 års ålder
och arbetat aktivt autonom sedan ca 2004.
J: Jaha intressant.
BF: Du kan få titta här.
F: Hur tänkte du då när du skrev så?
J: Låt mig svara alldeles strax.
F: Du får läsa den sidan först och sen vill jag ha tillbaka pappret.
J: Mmm. Varsågod. Och din fråga var?
F: Stämmer det att du har varit aktiv kommunist eller att du har varit kommunist sedan 8 års
ålder och att du har arbetat aktivt autonomt sedan 2004?
J: Nej.
F: Varför skriver du det då?
J: Nej det här ett tankeexperiment, filosofiskt tankeexperiment.
F: Jaha.
J: Mmm.
F: Så du skriver ett brev till din vän David Bothén och gör ett filosofiskt tankeexperiment?
J: Ja.
F: Och vad var vad syftet med det?
J: Vad är syftet? Då kan jag fråga motsvarande, vad är syftet med filosofin?
F: Ja hur menar du då?
J: Ja men vad är syftet med filosofin?
F: Jaha. Du skriver vidare så här, jag har varit alldeles för dålig i att vägleda mina kamrater
mot en framtid som nu nalkas. För mig har vägen alltid varit tydlig, vilka mål och delmål som
behövs och vilka mellan liggande slag som hela tiden måste tas, vad betyder det?
J: Det är väl så klart en referens till den teknoglogiska utvecklingen som vi står inför. Vi ser
ju en ganska tydlig teknologisk utveckling när det gäller (ohörbart) skrivare och (ohörbart)
och liknande som kommer att få stor påverkan sen.

Oj så han har planerat sina svar sedan innan!
Senast redigerad av lillapaddington 2019-04-30 kl. 12:13.
Citera
2019-04-30, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillapaddington
F - ledare
J - Jonas

F: Mmm. Du skriver så här till David, som du vet har jag varit kommunist sedan 8 års ålder
och arbetat aktivt autonom sedan ca 2004.
J: Jaha intressant.
BF: Du kan få titta här.
F: Hur tänkte du då när du skrev så?
J: Låt mig svara alldeles strax.
F: Du får läsa den sidan först och sen vill jag ha tillbaka pappret.
J: Mmm. Varsågod. Och din fråga var?
F: Stämmer det att du har varit aktiv kommunist eller att du har varit kommunist sedan 8 års
ålder och att du har arbetat aktivt autonomt sedan 2004?
J: Nej.
F: Varför skriver du det då?
J: Nej det här ett tankeexperiment, filosofiskt tankeexperiment.
F: Jaha.
J: Mmm.
F: Så du skriver ett brev till din vän David Bothén och gör ett filosofiskt tankeexperiment?
J: Ja.
F: Och vad var vad syftet med det?
J: Vad är syftet? Då kan jag fråga motsvarande, vad är syftet med filosofin?
F: Ja hur menar du då?
J: Ja men vad är syftet med filosofin?
F: Jaha. Du skriver vidare så här, jag har varit alldeles för dålig i att vägleda mina kamrater
mot en framtid som nu nalkas. För mig har vägen alltid varit tydlig, vilka mål och delmål som
behövs och vilka mellan liggande slag som hela tiden måste tas, vad betyder det?
J: Det är väl så klart en referens till den teknoglogiska utvecklingen som vi står inför. Vi ser
ju en ganska tydlig teknologisk utveckling när det gäller (ohörbart) skrivare och (ohörbart)
och liknande som kommer att få stor påverkan sen.

Oj så han har planerat sina svar sedan innan!
I ärlighetens namn så är väl kommunismen bara ett filosofiskt tankeexperiment för de allra flesta kommunister. Mycket få söker sig aktivt dit kommunismen redan är etablerad och frodas utan hänger mycket hellre kvar på platser där mycket få vill veta av den. Typ Sverige.
Kanske lite galen också, sista stycket luktar inte så lite Unabombare.
Citera
2019-04-30, 12:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrPwgym
153 MB packad mapp med FUP:

Går att öppna i en dator för er som vet hur man gör:

https://minfil.com/Teg5Wdkfn3/Jonas_Linde_J_nk_ping_7z
Tack och bock. Får man pröjsa extra till TR för inspelande förhör och extra bildbilagor?
Citera
2019-04-30, 12:35
Medlem
DrPwgyms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alltidantidig
Tack och bock. Får man pröjsa extra till TR för inspelande förhör och extra bildbilagor?

Alltså jag fick betala för att få FUP. Den var inte billig. Men svar Ja på din fråga
Citera
2019-04-30, 12:36
Medlem
Varför skriver inte vanlig media om detta?
Citera
2019-04-30, 12:40
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
Varför skriver inte vanlig media om detta?

Svaret är uppenbart för de flesta - vanlig media är vänstervriden och följer sin agenda för att göra husse nöjd (vem husse kan vara finns det olika teorier om).
Citera
2019-04-30, 12:54
Medlem
motarbetars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mzzo
Ok. Har sett några artiklar men inte så mycket matig info. Detta är ju superintressant.

Desto viktigare att detta sprids stort i alternativ media.

Det blir svettigt för etablissemanget att tiga ihjäl en sådan här uppenbar galning. Men vi alla vet att de inte har någon som helst moral.
Senast redigerad av motarbetar 2019-04-30 kl. 12:59.
Citera
2019-04-30, 12:57
Medlem
Linde har alltså fått vapendelar postat av en någon från staterna. Jag har ett par frågor till er som kan.
1, Är det troligt att han har köpt vapendelarna av någon vapensäljare på nätet (dvs ingen AFA-kamrat)?
Personligen känns det mindre troligt då min uppfattning är att det är jäkligt riskabelt för säljare i staterna att skicka ut till Europa regelbundet. Kan väl inte finnas många som skickar till Europa?
2, Polisen verkar har svårt att spåra vapendelarna. Sitter det inget serienummer på alla delar som går att spåra eller köps dessa licensfritt, utan krav på identifiering?
Citera
2019-04-30, 13:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osynlige.Mannen
Rollspel eller inte. Den här vänsterfjanten kan knytas till en dröse halvautomatiska karbiner med tillhörande ammo. Vore det inte billigare att köpa replikor eller airsoft? Lagligare också. Om vi nu skall köpa narrativet om rollspel vill säga.
Det är klart att vapenbeslagen inte kan förklaras som att de är en del av ett rollspel, det är vapenbrott vilket också åklagar försöker få honom dömd för. Om du läser förhören med hans vänkrets från FUP så ser du ju att även dom är helt på det klara med att han helt tappat riktningen när han inskaffade de här vapendelarna.

Mina invändningar är bara mot att olika högerbloggar och flashbackskribenter tar uppenbara rollspelsanteckningar, fantasykartor etc. och hävdar att de är bevis att GM skulle ha planerat terrorbrott.

Eller tror du på riktigt att dessa skriverier om myrkolonier, fantasiammunition, och rollspelskartor är en del i ett försök till en statskupp eller liknande?
Citera
2019-04-30, 13:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alltidantidig
Linde har alltså fått vapendelar postat av en någon från staterna. Jag har ett par frågor till er som kan.
1, Är det troligt att han har köpt vapendelarna av någon vapensäljare på nätet (dvs ingen AFA-kamrat)?
Personligen känns det mindre troligt då min uppfattning är att det är jäkligt riskabelt för säljare i staterna att skicka ut till Europa regelbundet. Kan väl inte finnas många som skickar till Europa?

Det finns inga vanliga legala vapenhandlare som utan tillstånd skickar grejer till privatpersoner i Sverige. Glöm det. Han kan ha köpt av någon kriminell i USA via "dark web" eller dylikt eller så har han någon kontakt som skickat grejerna från USA. Ett annat tänkbart alternativ är att han själv har åkt till USA, köpt grejerna på nån gun show och sen postat dem till sig själv eller en målvakt i Sverige. Detta känns dock mindre sannolikt.

Citat:
2, Polisen verkar har svårt att spåra vapendelarna. Sitter det inget serienummer på alla delar som går att spåra eller köps dessa licensfritt, utan krav på identifiering?

Det finns ofta inga serienummer alls på amerikanska delar till AR15. Underbeslaget är dock märkt ibland i USA. Vissa tillverkare har serienummer på delar som pipa och slutstycke men de flesta har det inte. Det verkar vara frivilligt.

De flesta vanliga civila skjutvapen kan köpas licensfritt i de flesta delstater i USA. Det beror lite på vad du köper och var i USA du köper det men det ska inte vara några problem att köpa AR15-delar utan någon licens och utan att du behöver identifiera dig.

Delar utan serienummer och från stora fabriker med stora volymer är givetvis nästan omöjliga att spåra.
Citera
2019-04-30, 14:25
Medlem
I USA är underbeslaget till Ar15 den del som bär serienummer och registreras på köparen när han handlar i butik. Bakgrundskontroll görs av butiken.
Alla andra delar kan skickas hem i brevlådan utan någon form av kontroll.
Handel av vapen mellan privatpersoner är inte reglerat och man behöver inte registrera det hos myndigheterna om de bor i samma delstat. Det är upp till köparen att följa lagen.
Är du straffad för ett brott så får du inte äga vapen men det är som sagt upp till köparen att följa lagen så det är ok att sälja ett vapen till honom om man inte vet att han är straffad. De flesta vapenägare brukar inte sälja till folk de inte känner utan att gå genom en vapen handlare som gör en Bakgrundskontroll.
Lagarna skiljer sig lite mellan delstaterna men på det stora hela är det så det funkar.
Min gissning är att han har en kontakt i USA med samma politiska övertygelse som skickat delarna till honom.
Citera
2019-04-30, 15:41
Medlem
Funderar på Bothén och hans fru. Uppenbarligen var de medvetna om att det gömdes vapen i containern. Har polisen gjort en deal med dem om straffrihet mot att de angav Linde? Annars är det väldigt märkligt att de friades. Det måste ha funnits alla möjligheter att lagföra åtminstone Bothén.

Bothén ska ju också vittna mot sin vän nu i rättegången. Den stackars kommunisten måste ju vara alldeles förstörd. Det ska bli festligt att ta del av hans utläggningar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in