2019-04-29, 23:13
Medlem
Trollfeeders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Exakt samma som i fotboll alltså. Skillnaden är inte kopplat till vad som är ens jobb utan motivation,maktbalans osv. Neymar borde exempelvis aldrig ha spelat vm 2018, Totti 2006 likaså . Båda bröt foten i februari samma år om jag minns rätt.

FIFA har mycket större makt än IIHF.
Citera
2019-04-29, 23:24
Medlem
appendixxivs avatar
Grymt med Nylander & Ekholm. Nylander missade ju ca 30 matcher i början så han borde ha mkt bensin i tanken.
Har Andreas Johnsson tackat nej?
Citera
2019-04-29, 23:27
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av appendixxiv
Grymt med Nylander & Ekholm. Nylander missade ju ca 30 matcher i början så han borde ha mkt bensin i tanken.
Har Andreas Johnsson tackat nej?

Ja, han sitter på utgående kontrakt.
Citera
2019-04-29, 23:29
Medlem
appendixxivs avatar
Om Nylander inte får spela med varken Johnsson eller Bäckström så tycker jag den här duon:
https://twitter.com/i/likes?lang=sv

Kucherov,Kuznetsov,Ovechkin,Malkin,Vasilevskij...h elt sjukt vilka namn ryssland redan har.
Och så finns Tarasenko,Panarin och radulov kvar i SC så ngra därifrån kommer säkert också ansluta om dom åker ur.
Vilken offensiv.

Dom har 2019 års Art ross-vinnare,rocket richard-vinnare och så norris-finalist.
Hoppas Tre kronors backar kan stänga ner dom som dom gjorde i world cup 2016 när dom vann med 2-1.
USA och Kanada ser också bra ut,speciellt USA. att så här stora namn ställer upp tror jag är 20% att det inte spelas
world cup och OS med dom bästa,80% att andra länder e så trötta på att sverige vinner VM hela tiden
Senast redigerad av appendixxiv 2019-04-30 kl. 00:03.
Citera
2019-04-30, 00:10
Medlem
appendixxivs avatar
Om det blir Hägg - M.Pettersson som 3e backpar,då båda e leftare och spelar vänsterback, är det någon som vet om den ena eller den andre av dom kan ställa om till höger utan större problem? Klingberg som e höger skulle passa in grymt bra men dallas verkar mkt bra nu
Citera
2019-04-30, 10:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av appendixxiv
Om det blir Hägg - M.Pettersson som 3e backpar,då båda e leftare och spelar vänsterback, är det någon som vet om den ena eller den andre av dom kan ställa om till höger utan större problem? Klingberg som e höger skulle passa in grymt bra men dallas verkar mkt bra nu

Tror inte det är några problem, Hägg spelar inte så mycket med klubba utan mer med kropp och då kan man byta kant rätt enkelt.

Många är rätt negativa mot Hägg, anser att han är sämsta back i NHL. Visst, hans statistik på visa saker är rätt usel. Men han spelar fysiskt, är bra på att täcka puck och har ändå gjort 20 poäng som defensiv back. Vad tror ni? Jag tror att han kan bli bra vid rätt roll. Inte för mycket speltid ska han ha, ca 11-13 min.
Citera
2019-04-30, 11:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 400Ben

Va? VM börjar om över 3 veckor och han åkte ju ut för ca 5 dagar sedan.

Vilket vm ska du se?
Citera
2019-04-30, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svaampenn
Vilket vm ska du se?

Oj my bad. VM börjar 10 Maj och inte 20 Maj som jag trodde.
Citera
2019-04-30, 12:43
Medlem
Citat:
Många är rätt negativa mot Hägg, anser att han är sämsta back i NHL. Visst, hans statistik på visa saker är rätt usel. Men han spelar fysiskt, är bra på att täcka puck och har ändå gjort 20 poäng som defensiv back. Vad tror ni? Jag tror att han kan bli bra vid rätt roll. Inte för mycket speltid ska han ha, ca 11-13 min.

Vad jag tror är att Hägg har många motståndare kvar sedan JVM, men att han kommer från karriärens bästa säsong och kommer göra ett helt okej jobb på den här nivån i en lite undanskymd roll.
Citera
2019-04-30, 12:56
Medlem
Jarvsofakss avatar
Citat:
Tror inte det är några problem, Hägg spelar inte så mycket med klubba utan mer med kropp och då kan man byta kant rätt enkelt.

Hägg känns underskattad. Blockar nästan lika många skott som Hjalmarsson som tillhör NHL:s bästa på just den statistiken.
Citera
2019-04-30, 13:57
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kolgrill-ftw
Tro det eller ej. Men majoriteten av svenska hockeyfans håller VM högre än NHL.
De flesta följer inte NHL men grötar ned sig i VM.
Det är en sak jag har funderat på med lönen. Visst är det så att NHL betalar lönen just nu. Men när karriären är slut, så kan det finnas ett behov av lön. Låt oss säga att NHL-karriären tar slut när man är 33 år. Då ska man leva 60 år till typ med dagens framsteg inom medicin. Då finns det ett uppenbart sätt att tjäna en massa lätta pengar utan att kunna någonting. Att vara en kändis, gärna en känd sportstjärna och göra reklam. Se på Glenn Hysen exempelvis.

Om över 2 miljoner ser en spela vmfinalen så är det en helt annan publicitet än en nhl match, även slutspel. Om Filip Forsberg vill göra reklam för bettingbolag, hälsoprodukter eller vad som helst så måste skillnaden vara enorm om man syns i vm varje år det är möjligt och går långt eller om man softar på Barbados.

Det här gäller tyvärr inte för de nordamerikanska spelarna då sändningstiderna för en gångs skull är fel för dem. Men det är kanske inte bara hjärta och "välgörenhet" som gör att Ovechkin och Kucherov hoppar på planet direkt från duschen och visar upp sig för den ryska marknaden.

Tänk Mats Sundin till exempel, hur mycket mer känd och folkkär är inte han tack vare sina vmguld och os-guldet. Angående nhl var han i princip aldrig omskriven i Sverige på det sättet som Foppa exempelvis. Och frågan är om exempelvis Nashville någonsin kommer nå en stanleycupfinal igen.
Senast redigerad av sebastian_ 2019-04-30 kl. 14:18.
Citera
2019-04-30, 14:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Det är en sak jag har funderat på med lönen. Visst är det så att NHL betalar lönen just nu. Men när karriären är slut, så kan det finnas ett behov av lön. Låt oss säga att NHL-karriären tar slut när man är 33 år. Då ska man leva 60 år till typ med dagens framsteg inom medicin. Då finns det ett uppenbart sätt att tjäna en massa lätta pengar utan att kunna någonting. Att vara en kändis, gärna en känd sportstjärna och göra reklam. Se på Glenn Hysen exempelvis.

Om över 2 miljoner ser en spela vmfinalen så är det en helt annan publicitet än en nhl match, även slutspel. Om Filip Forsberg vill göra reklam för bettingbolag, hälsoprodukter eller vad som helst så måste skillnaden vara enorm om man syns i vm varje år det är möjligt och går långt eller om man softar på Barbados.

Det här gäller tyvärr inte för de nordamerikanska spelarna då sändningstiderna för en gångs skull är fel för dem. Men det är kanske inte bara hjärta och "välgörenhet" som gör att Ovechkin och Kucherov hoppar på planet direkt från duschen och visar upp sig för den ryska marknaden.

Tänk Mats Sundin till exempel, hur mycket mer känd och folkkär är inte han tack vare sina vmguld och os-guldet. Angående nhl var han aldrig omskriven i Sverige på det sättet som Foppa exempelvis. Och frågan är om exempelvis Nashville någonsin kommer nå en stanleycupfinal igen.

Det är en rätt intressant frågeställning. Går väl ingen nöd på Markus Näslund men han är inte i närheten att nämnas i samma andetag som våra allra största p.g.a. att han aldrig vann något med Tre Kronor(är han tämligen unik med det?). Jag tror helt klart att det är en större boost efter karriären att ha gjort stordåd med landslaget än i NHL för den normalbra eller lite bättre NHL-spelaren. Du ska vara på Erik Karlsson-nivå för att komma undan i svenska folkets ögon men även där tror jag att det kan sticka lite i folk om han aldrig är med och vinner något med landslaget(just nu står han på 0 och inte spelat VM på sju år).
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in