2019-04-29, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Som man frågar får man svar...Inte så att du briljerat med dina argument i tråden.
Det beror på vem man frågar.
Nu blir det inte mer på ett tag.
Jag har ett liv att sköta.
2019-04-29, 16:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Greta är säkert genuin i sin klimatkamp. Att hon gör det på eget bevåg är trams. Greta ska givetvis engagera sig för vad hon brinner för. Men att skolka och inte gå i skolan normalt under sin tonårsperiod tror jag inte är särskilt bra. Sen är det inte så att de flesta kritiserar personen Greta eller hennes engagemang, utan mediafenomenet Greta och hur hon används av media och de bakom trådarna.
Greta ligger trots sin strejk i toppnivå i sin klass så man behöver nog inte vara orolig för hennes skull. Och att det skulle finnas folk bakom Greta som drar i trådarna, det är många som tror detta ja, men undersöker man saken närmare så verkar detta helt enkelt inte stämma. Ger du mig ett exempel på detta så kan jag försöka att bemöta det.
2019-04-29, 16:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av isakat
Om inte Greta kunde användas av den politiska vänstern, så hade hon heller inte fått den enorma uppmärksamheten i PK-media.
Visst är det så.

Bakom Greta finns det starka krafter. Som utnyttjar hypen kring henne. Som inte har någonting med klimatet att göra. För MP kan det betyda skillnaden mellan att stanna kvar i riksdagen eller att åka ur i nästa val.

Det finns ingen som tror att media, politiker eller vänsterblivna skulle stödja en skolstrejkande 16-åring som varnar för att svenskarna kommer att gå under om vi inte slutar att importera negrer och muslimer.
Senast redigerad av Mentapesola 2019-04-29 kl. 16:39.
2019-04-29, 16:43
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zajj
Och att det skulle finnas folk bakom Greta som drar i trådarna, det är många som tror detta ja, men undersöker man saken närmare så verkar detta helt enkelt inte stämma. Ger du mig ett exempel på detta så kan jag försöka att bemöta det.

Varför administrerar en Indier hennes sida??
(FB) Greta Thunberg (klimataktivist)
2019-04-29, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svithjod
Problemet med det du skriver är att du fattar noll. Greta är en nollställd papegoja. Att tåg eller elbil är mindre påverkande än flyg är rent skitprat.
Sen är den egentliga frågan om vi ens har någon klimatkris skapad av människan.

Jo då, jag fattar visst. Det där med ”klimatkris skapad av människan som alla, ok 75% av världens forskare är eniga om” är rent struntprat. För alla som orkar söka lite information står det snart uppenbart.

Vad jag försökte få fram, men tydligen misslyckades med, var att nästan hela etablissemanget upprepar samma sak som Greta. ”Greta har ju rätt, vi måste sluta flyga, vi måste bla bla.” Greta blir glad för att nästan alla håller med henne (utom de s.k. hatarna då).

Sen upptäcker hon att de ändå fortsätter att leva som vanligt.
2019-04-29, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BlackBooks
Varför administrerar en Indier hennes sida??
(FB) Greta Thunberg (klimataktivist)

Det är väl rimligt tänker jag att någon hjälper henne med det, någon med samma intresse. Hon har ju skolarbete och strejker och är med på andra sociala medier också. Det betyder ju inte att han skriver hennes tal eller talar om för henne vad hon skall göra.
2019-04-29, 16:56
Medlem
Varför ser hon ut som hon har down syndrom?

Gynnar det henne mer att ha det utseendet än att se normal ut i dessa sammanhang eller råkar hon bara set ut just så?
2019-04-29, 16:59
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
men undersöker man saken närmare så verkar detta helt enkelt inte stämma.

Citat:
Det är väl rimligt tänker jag att någon hjälper henne med det, någon med samma intresse. Hon har ju skolarbete och strejker och är med på andra sociala medier också. Det betyder ju inte att han skriver hennes tal eller talar om för henne vad hon skall göra.

Har du uppgifter som styrker dina påståenden?

Hon har strejker?? Du menar skolkar från skolan!!

Vad har denna indier för koppling till G??

Menar du att G INTE skriver sina tal????

Eller det är i själva verket Helena Iles som skriver talen.
Senast redigerad av BlackBooks 2019-04-29 kl. 17:01.
2019-04-29, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brada2
Du är dåligt påläst Greta flyger inte alls!

Du behöver inte ha dåligt samvete för att du flyger.
Min åsikt är att det vilar inte på den enskildes samvete, här måste regeringen gå in.
Staten sköter skattesystemet det vilar inte på den enskildes samvete. På samma sätt bör användning av fossilt bränsle regleras.

Gretas enorma miljöpåverkan via hennes tåg, bil och bussresor påverkar garanterat mer än 95% av befolkningens flygresor.

Det finns mängder med länder som är helt beroende av turism och enda relevanta färdmedlet dit är flyg, och detta vill Gneta sätta stopp för, för att mamman vill sälja fler böcker?
2019-04-29, 17:04
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Yolololz
Varför ser hon ut som hon har down syndrom?

Gynnar det henne mer att ha det utseendet än att se normal ut i dessa sammanhang eller råkar hon bara set ut just så?

Det är du som är korkad och inte vet hur man ser ut när man har Downs. Greta ser ut som en typisk aspie. Det sysn tydligt på både mimik och kroppsspråk i stort.
2019-04-29, 17:09
Medlem
BlackBookss avatar
Citat:
Ger du mig ett exempel på detta så kan jag försöka att bemöta det.

Berätta för oss vem Luisa-Marie Neubauer är och vad hennes arbete är med G.
2019-04-29, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Gretas enorma miljöpåverkan via hennes tåg, bil och bussresor påverkar garanterat mer än 95% av befolkningens flygresor.

Det finns mängder med länder som är helt beroende av turism och enda relevanta färdmedlet dit är flyg, och detta vill Gneta sätta stopp för, för att mamman vill sälja fler böcker?
Du sade alldeles nyss att hon flög?
Har ska du ha det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in