2019-04-29, 12:44
Medlem
Citera
2019-04-29, 12:53
Medlem
InnesIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dianna-agron
Nope, fruktansvärd människa, av allt att döma. Hörde hon säga en mening utan brytning, så jag funderar om hon förställer rösten på nåt vis, typ i hopp om att försöka låta gullig eller nåt, men det låter bara efterblivet.

Hon är lärare i en skola med årskurs 6-9. Det är inte helt ovanligt att vissa lärare lägger sig till med ett mer gulligt tonfall. Vanligare i lägre årskurser men finns även på lite högre nivå. Jag skulle tro att det är en anledning till att hon hela tiden pratar med, vad jag också reagerar på som, tillgjord röst.
Citera
2019-04-29, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wandra
Har också retat mig på det. Hon ser ut som en liten flicka med sina tofsar i håret och pratar med en otroligt barnslig röst. Tror hon försöker se oskyldig ut och inget hot.

Jag gillade inte heller hennes senaste look. Hon är en vuxen kvinna ffs.
Citera
2019-04-29, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zyxel04
Drog en stor jävla suck när man såg kvällets program.

Jag har egentligen inget emot någon som är med i programet men för in i helvete vad tråkiga väldigt många är och vilken tråkig utveckling.

"Kvartetten" (Anna-Klas-Sofie-Tobias), vet inte vad deras lag heter, men dem gjorde i princip ingenting för att rädda situationen. Dom kunde ju eventuellt försökt få över någon av killarna alternativt någon av tjejerna, typ Fia, för att "rädda" sig själva.
Du har helt rätt men du glömde nämna vilka jävla fittor Nord är som t.o.m ville rösta ut Anna för att inte bli ovänner till Syd!!! Vilka jävla fittor!! Blev väldigt chockad av detta, Trodde mer om Klas som verkar vara vettig fy faaan
Citera
2019-04-29, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av InnesI
Hon är lärare i en skola med årskurs 6-9. Det är inte helt ovanligt att vissa lärare lägger sig till med ett mer gulligt tonfall. Vanligare i lägre årskurser men finns även på lite högre nivå. Jag skulle tro att det är en anledning till att hon hela tiden pratar med, vad jag också reagerar på som, tillgjord röst.
Tror hon är ganska korkad faktiskt och pratar på det sättet.
Citera
2019-04-29, 13:59
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Man börjar ana vad det där stället där Lappen, Lången, Snickarna och Vakten hamnat är för något med tanke på att Anders varje gång använt orden "ge upp" för att ta sig därifrån.
Det kommer att bli ytterligare plågor tills 2 eller 3 ger upp.
Inte särskilt underhållande och direkt orättvist. Lången och Peter sympatiska och Lappen bidragande.
Lången och Lappens enda svaghet var att de var inte var bra på balans.
Skjukt hårda straff samtidigt som smilfinken, lögnaren och fuskaren Emilio fortfarande glider med.
Citera
2019-04-29, 14:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wandra
Har också retat mig på det. Hon ser ut som en liten flicka med sina tofsar i håret och pratar med en otroligt barnslig röst. Tror hon försöker se oskyldig ut och inget hot.
Hon är ju en sjukt sexig kvinna med sin otroliga utstrålning.
Verkar så mysig och go.
Ser fräsch ut med sitt vackra leende med så vita fina tänder.

Är det någon som vet om hon har sillicon i pattarna?
Citera
2019-04-29, 14:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Man börjar ana vad det där stället där Lappen, Lången, Snickarna och Vakten hamnat är för något med tanke på att Anders varje gång använt orden "ge upp" för att ta sig därifrån.
Det kommer att bli ytterligare plågor tills 2 eller 3 ger upp.
Inte särskilt underhållande och direkt orättvist. Lången och Peter sympatiska och Lappen bidragande.
Lången och Lappens enda svaghet var att de var inte var bra på balans.
Skjukt hårda straff samtidigt som smilfinken, lögnaren och fuskaren Emilio fortfarande glider med.
Jag tycker synd om Peter i det sällskapet.
Den efterblivna norrlänningen och feministen behöver ju ingen förklaring.
Långskånken är nog fan bög och verkar kåt på Peter med massa jävla kommentarer om att Peter ser ut som en snygg dressman-modell och sånt.
Citera
2019-04-29, 14:11
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hank.leach
Jag tycker synd om Peter i det sällskapet.
Den efterblivna norrlänningen och feministen behöver ju ingen förklaring.
Långskånken är nog fan bög och verkar kåt på Peter med massa jävla kommentarer om att Peter ser ut som en snygg dressman-modell och sånt.
Reagerade också på det men han har ju tydligen barn och genom sympatisk men lite väl tråkig kanske.
Citera
2019-04-29, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hank.leach
Han är straight
Citera
2019-04-29, 15:16
Medlem
TJudges avatar
Sjukt att hela gänget från utposten kan få ännu en chans att slå sig in i Robinson gänget.

Men jag antar att dom kommer plågas en del för att se om dom är värda.
Citera
2019-04-29, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linkan29
Personligen tycker jag det är svårt att svara på. Begreppet "värdig vinnare" är i mitt tycke en kvarleva från tiden då Robinson ansågs vara en överlevnadstävling. Robinson är nu (sedan länge) ett socialt spel.
Som sagt: Robinson är en social tävling, en idrottstävling och en överlevnadstävling. I den ordningen.

Samtidigt finns det ju ett implicit inslag av överlevnad, eftersom den som saknar den grundläggande styrkan för att klara sig på ön inte har en chans att fixa det sociala spelet heller. Ta t.ex gråtisen som åkte hem frivilligt, eller flaggstången Robert som har varit helt kraftlös sedan tävlingen började; är man i det skicket så går det ju inte att delta i något spel öht. Och omvänt, de som är "socialt duktiga" verkar också ha bra förmåga att gilla läget och härda ut (t.ex kung Linn som proppar i sig sniglar, eller hårdrocks-Tobbe som pundar salt och håller modet uppe).

De riktigt usla överlevarna verkar alltså sållas ut naturligt. Men därifrån är ju steget rätt långt till en "värdig" vinnare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in