Citat:
Ursprungligen postat av
Honan6
SD verkar onekligen övertydlig med att berätta om att GC ger blodrispor. Undrar hur pass färska rispor han hade när han var inne på första förhöret?
På sitt GC-konto "berättade" SD även om rispiga ben på en loggtext som är daterat 27/4 -18, men det är antagligen en efterkonstruerad text- och bildlogg som han lagt in efter att mordet på Lena skett. Detta tror jag eftersom han har två loggar - först den kortfattade FTF-loggningen med datum/tid och därefter en loggning med mer text.
Han har alltså FTF:at, men vem hade han med sig då för att få hjälp med fotograferingen av hans blodrispiga ben? Bilden är ju tagen rakt framifrån av någon. Han kan inte hållt i kameran med egen hand för att få till den bildvinkeln. Var det en partner in crime eller en selfie-pinne?
http://www.geocaching.com/seek/log.aspx?LUID=7d9071c8-f097-4d28-bdc6-f237273ccbd7&IID=ccc59a2d-c533-4cf5-a64d-d18262ec4233
Jag har inte följt nån av de publicerade länkarna här i tråden för att på det viset få se bilder på karlns rispade underben, så mycket intresse har jag inte av honom, milt sagt.
Men med tanke på att blodrispiga ben nu har publicerats X antal ggr, måste man ställa sig frågan: "Varför?"
Kanske att han en tid efter den här tråden startats publicerade en antedaterad bild på rispade, lätt blödande ben. Kanske i ett försök att förklara just det du implicit skriver: "Denna hobby ger blodvite. Lena utövade denna hobby."
Det borde ha räckt. Syftet, om det fanns ett sånt, var tydligt. Jag förstod i så fall budskapet tillräckligt tydligt redan vid den första bilden.
SD är inte lågt begåvad. Han skulle inte behövt lägga upp mer än en bild.
Ergo: han retas.
Jag gör nedan en avslutande sväng till "blodfrågan", den om LW:s
eventuella blod hemma hos SD.
Det är givetvis av yttersta vikt att få veta
var i SD:s bostad som
eventuellt blod från LW kan ha påträffats! Inte för oss, men för teknikerna.
Det är därför naturligtvis viktigt att veta
hur SD skulle ha förklarat det
eventuella LW-blodets existens i hans bostad. Inte för oss, men för poliserna.