2019-04-28, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Frågan är varför de inte skickades hem direkt, vad gjorde advokat Hamilton som var så mycket värre då?
Han åkte självmant för att han inte fick några dollar mer.
Citera
2019-04-28, 22:47
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Om du är säker på detta vore det kul att veta vad du grundar detta på. Vet du någonting som vi andra inte vet?

OK bara misstankar men häng med här nu.

1) De simmar runt båten och alla står och kollar på dem. Det verkar inte vart någon stor grej.

2) De får en massa skit kastat på dem om detta av Arga snickaren. De blir så att säga utskällda på låtsas. Han frågar den mycket konstiga frågan -Skall ni säga detta till de andra. De säger att de skall det.

3) Sedan utan att det framgår varför så ljuger de totalt om detta och hela laget är med på det.

Trlogin finns det detaljer om båtincidenten som blivit bortklippta och som förklarar varför det är rimligt att ljuga. Kanske inte lurade att ljuga men de gick i en fälla och med rådande klipning så ser det mycket konstigt ut. Vi vet inte allt här iaf.
Citera
2019-04-28, 22:48
Medlem
Personligen älskar jag dessa twister som gör att man egentligen inte kan räkna med något. En riktigt bra säsong av Robinson som TV4 fått till.
Citera
2019-04-28, 22:48
Medlem
Rättvist... not! Lägg ner skiten tv4!
Citera
2019-04-28, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av akrep
Personligen älskar jag dessa twister som gör att man egentligen inte kan räkna med något. En riktigt bra säsong av Robinson som TV4 fått till.

Bra tvister är när Deltagarna gör något utanför sin comfortzone, tar risker och belönas stort eller tvärtom. Inte random hittar något på stranden som ger enorm fördel.
Citera
2019-04-28, 23:03
Medlem
Jonipoons avatar
Otroligt dålig produktion, sämsta jag har sett. Det är så riggat så jag spyr.

Dålig klippning är det också, de som redigerar programmen är verkligen experter på att göra alla händelser och utfall extremt förutsägbara långt i förväg. T.ex. när det kom till den sista "Efter pausen" i dagens avsnitt så hör man först Anders säga "Du är ute ur Robinson!" och så visar man hur Anna har ansiktet i händerna med en voice over "Det kom som en chock!". Den som klipper denna vinjett försöker lura tittaren att Anna blir den som får åka hem efter pausen, men alla som har något innanför pannbenen kan ju redan räkna ut att de aldrig avslöjar något sådant innan örådet är slut. Med andra ord har vinjetten redan avslöjat att Anna INTE blir den som åka hem. Så sjukt kass klippning, och detta var bara ett exempel. Alla program är smockfulla av just sånt här.
Citera
2019-04-28, 23:08
Medlem
Zyxel04s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jannebigplay
Nu har jag inte kollat klart kvällens avsnitt än men jag kan inte låta bli att störa mig på avsaknad av ett socialt spel från i princip samtliga. Lag nord har i princip gett upp eftersom de är i numerärt underläge 4vs5 och sitter på stranden och deppar. INGEN försöker gå till Emilio och Lucas och få dem att rösta ut en av de tre tjejerna i lag syd som totalt dominerar just nu. Emilio och Lucas måste ju inse att så fort lag Nord är ute så är det dem som kommer ryka direkt efteråt och kvar kommer de tre tjejerna stå.

Håller fullständigt med, på många sätt har Robinson i år varit typ en katastrof och 0 jävla socialt spel.

Så otroligt tråkigt att lagen i praktiken lever kvar och att det inte finns någon som seriös försöker rädda sitt eget skinn, Anna gjorde ju i princip ingenting och blev kvar på en räkmacka.

Vilket jävla skit program detta är.
Citera
2019-04-28, 23:08
Medlem
Kan man inte utnyttja havet mer och försöka få fisk? Lappen drog ju upp en stor jäkel. Det hade iaf jag lagt fokus på.
Citera
2019-04-28, 23:14
Medlem
Jannebigplays avatar
Helt värdelöst att Sophie "helt plötsligt" hittade 3?! extraröster. Var ju som att hon kunde välja vem som skulle skickas hem. Bättre hade varit om de hade hittat en idol eller de där dublonerna och strategiskt lagt dem på ett sådant sätt att lag syds röster skulle gå förlorade.
Citera
2019-04-28, 23:15
Medlem
Zyxel04s avatar
Drog en stor jävla suck när man såg kvällets program.

Jag har egentligen inget emot någon som är med i programet men för in i helvete vad tråkiga väldigt många är och vilken tråkig utveckling.

"Kvartetten" (Anna-Klas-Sofie-Tobias), vet inte vad deras lag heter, men dem gjorde i princip ingenting för att rädda situationen. Dom kunde ju eventuellt försökt få över någon av killarna alternativt någon av tjejerna, typ Fia, för att "rädda" sig själva. Dem kunde ju i alla fall ha försökt för att få int lite socialt spel men nu gjorde dem ingenting och från ingenstans kommer ett brev och Sofie får tre röster någon minut innan Ö-rådet är med på teve.

Alltså det känns nästan som om deltagarna var beredda på detta, "Det kommer ändå komma en twist så vi behöver inte göra något" alternativt "Det spelar ingen roll vad vi deltagare gör, det är ändå produktionen som styr allt":

Drar en stor jävla suck åt vilken kass säsong detta är, ska möjligen bli intressant att se vad som sker med Nick och Sebastian. Sebastian var ju i Annas lag men både Sophie och han Tobias röstade ut honom så det är inte givet att han blir en assimilerad del av de "fyras gäng". Sedan är väl Nick med intressant, han är typ den jag hoppas på med tanke på vilken katastrofal utveckling detta program haft.
Citera
2019-04-28, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av greta75
OK bara misstankar men häng med här nu.

1) De simmar runt båten och alla står och kollar på dem. Det verkar inte vart någon stor grej.

2) De får en massa skit kastat på dem om detta av Arga snickaren. De blir så att säga utskällda på låtsas. Han frågar den mycket konstiga frågan -Skall ni säga detta till de andra. De säger att de skall det.

3) Sedan utan att det framgår varför så ljuger de totalt om detta och hela laget är med på det.

Trlogin finns det detaljer om båtincidenten som blivit bortklippta och som förklarar varför det är rimligt att ljuga. Kanske inte lurade att ljuga men de gick i en fälla och med rådande klipning så ser det mycket konstigt ut. Vi vet inte allt här iaf.

Tyckte också att frågan från Anders var malplacerad. Min teori här är att Anders frågar vad de skal säga til resten av laget är att plantera fröet om att det kan vara taktiskt för dom att inte säga något. Sen kan ju produktionen räkna med att Emilio och Lucas som inte är de mest IQ-begåvade parhästarna nappar direkt. Nästa vecka verkar ju dock balla ur helt. Väntar med spänning.
Citera
2019-04-28, 23:26
Medlem
greta75s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zyxel04
Alltså det känns nästan som om deltagarna var beredda på detta, "Det kommer ändå komma en twist så vi behöver inte göra något" alternativt "Det spelar ingen roll vad vi deltagare gör, det är ändå produktionen som styr allt":

Exakt, alla dubloner, svarta röster, dödskallar och funna skrin har gjort det fullständigt meningslöst för deltagarna att kämpa. Produktionen bestämmer ALLT den här säsongen, det är helt nytt faktiskt.

3 ggr nu har Lucas och Emilio paktat och haft övertag i örådet för att sedan bli uppfuckade av produktionen.
Senast redigerad av greta75 2019-04-28 kl. 23:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in