Citat:
Ursprungligen postat av
JavalangII
Jag håller med. sexnovell.se och sexiganoveller.se var bättre en gång i tiden men på senare år tycker jag att det bara publiceras skräp där så jag är nästan aldrig inne längre. Det finns säkert bättre engelskspråkiga sidor, men det är ju trevligare att läsa på sitt modersmål.
Ja problemet är ju att de som betygsätter på sidorna knappast vet vad bra prosa är. Så betygsättningen kan vara helt off. En dåligt skriven novell kan få bra betyg för att samma personer följer dem. Men folk delar ju iallafall med sig gratis. Att det är så dåligt med noveller betyder att vi alla borde lägga in ett försök åtminstone. Men språk är så personligt använder någon dåliga metaforer om erektioner etc så är det ju avtändande liksom. Vill inte läsa om mastar som åker in i grottor men hur fan annars ska man skriva, men ibland hittar man en schyst bekännelse-stil novell som är bra. Men kunde kvaliten vara konsistent så hade man nog orkat läsa noveller mer.
Efter en diskussion med en vän så bestämde jag mig för att skriva en men som de mesta av mina projekt övergavs det halvvägs. Var någon sida inget beskrivet sex, för många karaktärer, för nära tripprapport. Hoppar i tiden och kvasifilosofiskt existensalism, och försuppen diskbordsrealism . Ja, jag försökte iallafall men jag kunde inte ens skriva något värt att runka till om en fantastisk egenupplevd trekant med två tjejer. Jag vet ärligt inte hur jag skulle beskriva själva sexet på ett erotiskt sätt. Då skrev jag ändå på engelska för att svenska låter bara osexigt.
Ska man skriva snusk ska man ju kunna hålla sig till snusket
Fan om det fanns ett IMDB för sexnoveller så jävlar. Jag föredrar det framför porr men vem hinner hitta en bra en?
(orkade inte kolla hur gammal och oaktuell denna tråd är men någon annan har redan återupplivat den så here I am).