Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2019-04-28, 19:04
  #205
Avstängd
wwrs avatar
Vad jag kunnat se ur gamla bloggar så verkar relationen mellan Ola och HF vara äldre, 2004-2006. De träffades när Ola kom tillbaka för att öppna lokalkontor i Sverige 2008. Men intressant koppling.
Citera
2019-04-28, 20:27
  #206
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av wwr
Vad jag kunnat se ur gamla bloggar så verkar relationen mellan Ola och HF vara äldre, 2004-2006. De träffades när Ola kom tillbaka för att öppna lokalkontor i Sverige 2008. Men intressant koppling.

Du menar att dom hade en relation 2004-2006 och träffades igen 2008?

Men den exakta statusen på deras relation 2010 menar jag är mindre relevant.

Det finns ju en alldeles uppenbar möjlighet att Ola och Julian har beröringspunkter utöver att Ola åkte till ambassaden i London ett antal gånger.

Och det är en sån sak som media borde ha tittat på.

(det är ju bara gå till sig själv, även om en relation man har tar slut så innebär ju inte det att hela ens umgänge upphör)

Samtidigt som det ligger så nära maktkretsen i dom regimtrogna medierna i Sverige att det väl aldrig kommer hända.

När det begav sig, då runt 2010, så var jag också helt säker på att JA jobbade för USA, jag slogs över hur märkligt det var att han kom från ingenstans, men att han ändå accepterades, något jag menar bara händer om någon är pre-approved.

Men idag..jag vet inte. Om han faktiskt gör det, så har han (enligt mig) antingen haft möjlighet att vid tillfällen lämnat ambassaden i London under dom här 7 åren, eller så är han inte själv medveten om att han jobbar för USA (något jag menar kan gälla alla som isf. gör det, inkl. Ola).

Men att han skulle sitta där i 7 år, som ett jobb, det tror jag faktiskt inte.
__________________
Senast redigerad av AndersJoh 2019-04-28 kl. 20:29.
Citera
2019-04-29, 01:46
  #207
Avstängd
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJoh
Du menar att dom hade en relation 2004-2006 och träffades igen 2008?

Men den exakta statusen på deras relation 2010 menar jag är mindre relevant.

Det finns ju en alldeles uppenbar möjlighet att Ola och Julian har beröringspunkter utöver att Ola åkte till ambassaden i London ett antal gånger.

Och det är en sån sak som media borde ha tittat på.

(det är ju bara gå till sig själv, även om en relation man har tar slut så innebär ju inte det att hela ens umgänge upphör)

Samtidigt som det ligger så nära maktkretsen i dom regimtrogna medierna i Sverige att det väl aldrig kommer hända.

När det begav sig, då runt 2010, så var jag också helt säker på att JA jobbade för USA, jag slogs över hur märkligt det var att han kom från ingenstans, men att han ändå accepterades, något jag menar bara händer om någon är pre-approved.

Men idag..jag vet inte. Om han faktiskt gör det, så har han (enligt mig) antingen haft möjlighet att vid tillfällen lämnat ambassaden i London under dom här 7 åren, eller så är han inte själv medveten om att han jobbar för USA (något jag menar kan gälla alla som isf. gör det, inkl. Ola).

Men att han skulle sitta där i 7 år, som ett jobb, det tror jag faktiskt inte.
Jag uttryckte mig oklart. Av gamla bloggar tror jag de hade en relation 2004-2006. Ola drog till London ~2007 med ny flickvän. HF bloggar då fortfarande extremt positivt ("Expressenklass") om Ola. Ola kom tillbaka 2008 då HF och Ola i alla fall fikade en gång tillsammans enligt blogg. Öppnade kontor här, sedan kom åren i Chicago och Quito. Det vore naturligtvis intressant att få fram mer.

Flyktingar är vår tids Trojanska Hästar, se bara på Sverige. Jag finner det fullt möjligt att USA kan ha skapat flyktingen Julian för att i samordning med Ola attackera oljelandet Ecuador.

I just detta Tweet används Assange av Correa som slagträ mot Moreno.
Citat:
The greatest traitor in Ecuadorian and Latin American history, Lenin Moreno, allowed the British police to enter our embassy in London to arrest Assange.
Moreno is a corrupt man, but what he has done is a crime that humanity will never forget.
__________________
Senast redigerad av wwr 2019-04-29 kl. 02:01.
Citera
2019-04-29, 13:18
  #208
Medlem
08-55331000s avatar
https://freeolabini.org/sv/

Om att frige Ola Bini, multi-språklig sida med flera aktiviteter för att påskynda en frigivning.

Hanna Friden skriver om världens mest kompetente man (2007) intressant att blicka tillbaka på
https://frankincense.blogg.se/2007/m...tenta-man.html
__________________
Senast redigerad av 08-55331000 2019-04-29 kl. 13:21.
Citera
2019-04-29, 13:40
  #209
Medlem
Är Ola Bini en politisk fånge
och vad i så fall står han för?
Citera
2019-04-29, 16:18
  #210
Medlem
08-55331000s avatar
JULIAN ASSANGE WORLD EXCLUSIVE: Secrets from inside the embassy | 60 Minutes Australia

https://www.youtube.com/watch?v=RDDJza3J2I4
Tycker att Julian Assange's far har en ganska grundläggande analys om att Equador just fått lån vilka måste godkännts av US för att kunna gå igenom, och därmed politiskt-ekonomiska orsaksmönster - Vilka går igen hos Ola Bini - Dvs det finns andra orsaker än de rent legala för att Ola Bini sitter i häktet. Exakt vad och i vilken grav av alla tänkbara komponenter är nog ganska svårt att avgöra just nu, annat än att insatserna är höga liksom spelet.
Assanges tidigare historia grumlar verkligen upp bottenslammet så det är svårt att kunna se något om man försöker dyka ned i de komplexa orsaksmönstren... Ola Bini släpps utan åtal eller så dör han påpassligt i fängelset. Annars förlorar nog någon ansiktet så in i helvete (gissar jag med tanke på insatserna)
Gissar att Ola Bini inte är direkt politiskt förutom det högst uppenbara i hans arbete
Citera
2019-04-30, 15:06
  #211
Medlem
08-55331000s avatar
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...allet-ola-bini
Ok pod från aftonbladet som bl.a förtydligar hur stor och het Potatis Julian Assange/Wikileaks varit i Ecuador & hur detta kan ha kommit att påverka Ola Bini's liv i Ecuador.
Belyser också rättsvidrigheterna som Ola Bini utsatts för samt varför man tvekar inför att sätta hårt mot hårt och kräva omedelbr frigivining av Ola Bini som en ren politisk fånge.
Citera
2019-04-30, 15:18
  #212
Medlem
Hur blev Ola Bini en politisk fånge..?

Vilken befrielserörelse stödjer han..?
Citera
2019-05-01, 08:56
  #213
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Hur blev Ola Bini en politisk fånge..?

Vilken befrielserörelse stödjer han..?

CIA's och västerländska underrättelseorganisationers rätt att lägga sig i suveräna nationers inre angelägenheter.

#freecianow
__________________
Senast redigerad av AndersJoh 2019-05-01 kl. 09:01.
Citera
2019-05-01, 09:26
  #214
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersJoh
CIA's och västerländska underrättelseorganisationers rätt att lägga sig i suveräna nationers inre angelägenheter.

#freecianow


Vilken organisation representerar då Ola Bini ..?
Citera
2019-05-01, 09:49
  #215
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 2006
Vilken organisation representerar då Ola Bini ..?

Det är fel fråga att ställa, vi vet ju att han representerar Centro de Autonomía Digital, frågan är fortfarande vilka dom jobbar för, vilka som finansierar dom.

Jag gissar fortfarande på CIA/NSA.
Citera
2019-05-01, 10:12
  #216
Medlem
Centro de Autonomía Digital är knappast en politisk organisation
men ändå vill vissa påskina att Ola Bini är en politisk fånge.
Kan någon förklara logiken..?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback