2019-04-27, 22:13
Medlem
PixelGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Inte nog med att du inte kan läsa FUP, du kan ju inte läsa öht.

Polis 1: Ser gm höja vapnet mot henne, då skjuter hon.

Polis 2: Ser gm höja vapnet mot kollegan, då skjuter han.

Polis 3: Har noterat att gm har ett vapen, han ser denne höjer handen han har vapnet i, sen hör han smällar, då skjuter han.

Sluta knarka, medans du fortfarande har några hjärnceller kvar

Haha, 10 års träning i trollning och du är lika kass som vanligt. Gå till Arbetsförmedlingen och se om det finns en AMS kurs i trollning för arbetslösa nollor.

Om du själv hade läst och förstått FUP, så hade du sett att kvinnan har ändrat sin utsago tre gånger. Det är inte heller säkert att det var kvinnan som började skjuta. Den som kan läsa ser att ingen av dem är säker på vem som började skjuta. Personligen så tror jag att poliserna råkade skjuta mot varandra. Alternativt så har gänget fabricerat ihop hela historien. Det märks att det hela inte har gått rätt till, för hela gänget försöker slingra sig i utredningen.
Citera
2019-04-27, 22:27
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PixelGuy
Haha, 10 års träning i trollning och du är lika kass som vanligt. Gå till Arbetsförmedlingen och se om det finns en AMS kurs i trollning för arbetslösa nollor.

Om du själv hade läst och förstått FUP, så hade du sett att kvinnan har ändrat sin utsago tre gånger. Det är inte heller säkert att det var kvinnan som började skjuta. Den som kan läsa ser att ingen av dem är säker på vem som började skjuta. Personligen så tror jag att poliserna råkade skjuta mot varandra. Alternativt så har gänget fabricerat ihop hela historien. Det märks att det hela inte har gått rätt till, för hela gänget försöker slingra sig i utredningen.

Hur var det med matten nu, 2016 var tio år sedan?

Och du har bara varit reggad 3 månader men slår redan rekordet i att vara foliehatt/ korkad rättshaverist.

Grattis

Om du hade haft förmågan att läsa och ta till dig information i kronologisk ordning så hade du sett att det gör hon inte alls, möjligen att hon lägger till information allt eftersom att förhörsledare ställer frågor.

Faktum kvarstår att alla tre sköt pga vapnets närvaro.

Poliskvinnan för att hon fick det riktat mot sig, polismannen för att mannen riktade det mot kollegan, och polisman 3 ser att gärningmannen höjer armen/ handen och hör smällar han inte vet vart dom kommer ifrån.

Att det är svårt att lokalisera smällar, och minnas exakt tidpunkt för i vilken ordning dom kommer, vid sådana lägen är inte konstigt, det är inte heller så intressant, det intressanta är huruvida det är nödvärn då personen skjuter eller inte och det är det när en idiot riktar ett vapen emot en, eller annan.

Nej det är inte uppenbart någonstans in i möjligtvis din, och resten av begåvningsreservens fantasi.

Jag har ju förstått att i eran värld så fick dom bara, för sig, på en lattjo och av ren tillfällighet att skjuta lite på ett mongo, och leksakvapnet, som var en neongrön vatten pistol med rosa elefanter på nästlade dom sig in i killens pojkrum därefter och lade dit, när dom förstod att dom mördat ett oskyldigt mongo

Tror bannemig den intellektuella eliten fått sig för mkt av det goda ikväll, redan
Senast redigerad av aFvRenOndskA 2019-04-27 kl. 22:30.
Citera
2019-04-28, 04:59
Medlem
0.999...s avatar
Blir det även åtal för övergrepp i rättssak nu pga. "fikastunden"? Varför häktade man inte regimlojalisterna med restriktioner tills dödsskjutningen var utredd?
Citera
2019-04-28, 09:20
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Lille Eric hade alltså ett mycket högre intellekt än både dig och poliserna tillsammans.

Nu ditt cp skadade hjon så har jag plöjt igenom hela FUP. Hela 427 sidor med lögner och undanflykter. Det påminner om ett dåligt manus till en tragikomedi där någon på slutet dör.

Lille Eric blev alltså ihjälskjuten för att några beväpnade stolpskott började inbilla sig en massa saker.

Det här försvarar du alltså din onde jävel.

Du är alltså ytterligare en som inte begripet vad åtalet handlar om.
Skriver det en gång till:
Verkanselden var befogad. Alla tre poliser hade bevisligen befogenhet att nedkämpa hotet.

Trist att den här tråden inte kan få handla mer om själva åtalet och vad det faktiskt handlar om.
Citera
2019-04-28, 09:47
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av s.i.d.d.
Jag misstänkte att du inte upplevde en sådan skillnad.
Och jag klassar deras position som god före reträtt.

Vi har olika psyken, olika erfarenheter och olika träning. Vi kommer aldrig att nå samsyn.

Jag tror det blev en liten kortslutning när första kontakten sker.
Jag ser att Appelgren (den ni benämner polisman 2?) drar tag i Bäckström och startar på det viset ett flyktbeteende. Agnes är i det här läget inne i portaltunneln och vet ju därmed inte hur nära Eric är, eller hur han beter sig.
Appelgren verkar också vara först att dra vapen, vilket i sig också lägger till ett smittat beteende.

Klart att dom skulle fortsatt agera mot gatan, och alla tre har varsitt ansvar för att inte backa undan till en trängd position.
Dom lämnade ju innergården strax tidigare utav just den anledningen att dom kände att det inte var en bra plats.
Det borde inte bli en reträtt till denna plats.

Men deras direktiv är att finna larmringaren, och det krockar nog litet med att stöta på den eftersökta personen på gatan. Dom vet ju också att dom helst bör gå på distans med tanke på misstänkt vapen och objektmarkören.

Jag kan mot det faktiskt förstå om det blivit kortslutning, men det är lite i det som PICens order kommer in.
Med facit i hand skulle man lugnat sig lite och låta två patruller gemensamt söka larmringaren. En patrull som söker, den andra patrullen som skyddar.
Larmringaren var ju i säkerhet.
Citera
2019-04-28, 11:19
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Jag tror det blev en liten kortslutning när första kontakten sker.
Jag ser att Appelgren (den ni benämner polisman 2?) drar tag i Bäckström och startar på det viset ett flyktbeteende. Agnes är i det här läget inne i portaltunneln och vet ju därmed inte hur nära Eric är, eller hur han beter sig.
Appelgren verkar också vara först att dra vapen, vilket i sig också lägger till ett smittat beteende.

Klart att dom skulle fortsatt agera mot gatan, och alla tre har varsitt ansvar för att inte backa undan till en trängd position.
Dom lämnade ju innergården strax tidigare utav just den anledningen att dom kände att det inte var en bra plats.
Det borde inte bli en reträtt till denna plats.

Men deras direktiv är att finna larmringaren, och det krockar nog litet med att stöta på den eftersökta personen på gatan. Dom vet ju också att dom helst bör gå på distans med tanke på misstänkt vapen och objektmarkören.

Jag kan mot det faktiskt förstå om det blivit kortslutning, men det är lite i det som PICens order kommer in.
Med facit i hand skulle man lugnat sig lite och låta två patruller gemensamt söka larmringaren. En patrull som söker, den andra patrullen som skyddar.
Larmringaren var ju i säkerhet.

Det hade i läget då dom var på innergården, och får veta att det är en beväpnad man utanför på gatan någonstans, varit bättre att stanna på innergården. Det vet vi ju nu med facit. I det läget så ser gm inte dom, men dom ser gm om denne dyker upp genom portalen.

Det bästa hade ju varit om man lyckats med att finna en annan position där man kunnat backa, vilket dom försökte med. Men att springa ut på gatan, i det läget som uppstod låter som en mkt dum ide med en beväpnad person där ute.

Citat:
Verkanselden var befogad. Alla tre poliser hade bevisligen befogenhet att nedkämpa hotet.

Trist att den här tråden inte kan få handla mer om själva åtalet och vad det faktiskt handlar om.

Kommentarer av en person, som är för efterbliven för att förstå att 19-16 aldrig kan bli 10, kan vi nog lugnt lämna därhän
Senast redigerad av aFvRenOndskA 2019-04-28 kl. 11:22.
Citera
2019-04-28, 11:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Blundetto
Realityserier. Herregud...

Vad är det som är sinnessjukt med att öppna eld mot en beväpnad motståndare då du hör skottlossning?

Men du har rätt i att en älg är ett stort djur som knappast bör jagas med Sig Sauer. Jag skulle även vilja påstå att poliser är auktoriteter som inte bör jagas med leksakspistol. Det kan gå illa då.

Att man drar upp argument som " älgjakt i skogen" och " realityserier" ens vi ju vilken kunskaps, och IQ nivå man ligger på

Likheten mellan situationen i skogen, och den som uppstod här är väl att dom båda involverar skjutvapen, men där slutar likheterna.

Och i Realityserier händer det ju aldrig att det uppstår saker man aldrig får se

Det är inte sinnessjukt någonstans utan helt och fullt inom ramen för det som kallas nödvärn att skjuta en beväpnad gärningsman, även om det i efterhand visar sig att personen är en mongoloid med leksakspuffra.
Senast redigerad av aFvRenOndskA 2019-04-28 kl. 11:38.
Citera
2019-04-28, 13:24
Medlem
PixelGuys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau

Snick snack, både du och den onde får för fan gå och kamma er. Förklara det här då era pellejönsar!!!

Citat:
Nej, som jag har beskrivit tidigare så, alltså man har ju ett väldigt tunnelseende liksom och
fokus är ju på korn och sikte och man… det är ju liksom flamman från min pistol, man vet ju
liksom inte om det är jag som skjuter eller om det också kommer en eldgivning från honom,

Idioterna tror ju för fan att någon skjuter på dem när det är deras egen eldgivning.

Ni är sinnessjuka hela bunten och ska enbart hålla igen käften era förbannade stolpskott.
Citera
2019-04-28, 14:31
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Snick snack, både du och den onde får för fan gå och kamma er. Förklara det här då era pellejönsar!!!

Idioterna tror ju för fan att någon skjuter på dem när det är deras egen eldgivning.

Ni är sinnessjuka hela bunten och ska enbart hålla igen käften era förbannade stolpskott.

Men nu började dom agera för dom kände sig hotade av vapenviftningar och efterföljande, följt av upplevt hot direkt riktat mot kollegan Agnes.
Dom sköt inte pga någon upplevd inbillning att Eric skjutit först.
Det var ju först när skjutningen startat som dom inte kunde urskilja om Eric också sköt. Det är en fullt förståelig upplevelse som renderar i att man inte kan svara med säkerhet om vem som skjuter, och jag tycker ditt ifrågasättande ligger i periferin.

Anledningen till skjutningen är legal, vad som inte bedöms ok är dom allra sista skotten.
Citera
2019-04-28, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aFvRenOndskA
Det hade i läget då dom var på innergården, och får veta att det är en beväpnad man utanför på gatan någonstans, varit bättre att stanna på innergården. Det vet vi ju nu med facit. I det läget så ser gm inte dom, men dom ser gm om denne dyker upp genom portalen.

Det bästa hade ju varit om man lyckats med att finna en annan position där man kunnat backa, vilket dom försökte med. Men att springa ut på gatan, i det läget som uppstod låter som en mkt dum ide med en beväpnad person där ute.

Kommentarer av en person, som är för efterbliven för att förstå att 19-16 aldrig kan bli 10, kan vi nog lugnt lämna därhän

Hänger inte med. Var står de om de inte syns när gärningsmannen tittar in i portalen utifrån gatan?
Citera
2019-04-28, 15:23
Bannlyst
Citat:

Återigen, lär dig läsa. Polismannen beskriver att killen höjer vapnet (detta är så mkt nödvärn det kan bli) sen vet han att han skjuter verkanseld, och att det skjuts på annat håll. Det är ingen som tror något i att killen höjde vapnet, det är det väsentliga, att du i ett sådant läge inte kan avgöra om smällar kommer från gärningsmannen vapen eller kollega s är fullkomligt naturligt, det vet vi alla som har annan kunskap om detta än från filmer och tv spel

Citat:

Säkert att Eric var den enda med en exteakromosom? Eftersom du själv tror att 19-16 är tio så börjar man ju undra
Citera
2019-04-28, 15:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av s.i.d.d.
Hänger inte med. Var står de om de inte syns när gärningsmannen tittar in i portalen utifrån gatan?

Utifrån gatan och genom portalen, en. Mindre tunnel in på innergården, kan han väl inte haft full insyn på innergården väl?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in