2019-04-26, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agnetax
Fast de har ju inga redskap att ens få upp kokosnötterna med, samt att de sitter ihop. Nej, det där är omänskligt, påminner om slavhandel, även om de kan välja att åka hem. Tror dock alla får viss mat som inte visas. Förr om året pratades det om att de hade ris i fri tillgång.

Det har jag aldrig sett, men har inte tittat på alla avsnitt precis. Tycker det är rörigt; för många olika platser, lag, deltagare och för många chanser för dem som åkt ut.

Min kompis arbetar med Robinsoninspelningen, han har berättat och NEJ de får verkligen inte mat bakom kulisserna. De får fri tillgång till dricksvatten och solskydd. THATS IT.
Citera
2019-04-26, 12:28
Medlem
Alltså vem vinner hela konkarongen?
Vad händer på söndag?
Citera
2019-04-26, 12:40
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tengill
Maten är ju redan utplacerad. Titta bara när de "hittar casava" och drar upp plantorna. De far upp på en gång för de grävdes ner av produktionen två dagar innan. Testa själva att gå ut i skogen och försök dra upp en levande, 1.5meter hög planta och notera att det är rätt tungt.

CH har redan sagt att produktionen lägger ut kokosnötter på marken åt deltagarna.

Sen ger ju produktionen dem ris/olja/mjöl med viss regelbundenhet, antagligen för lag syd är så lata och käkar upp allt på en gång.

Man kan även jämföra med engelska the island, där britterna glatt pratar om hur de inte har skitit på 20 dagar. Samtidigt sitter svenskarna i robinson och har diarre och går på toa flera gånger om dagen. Om det inte fanns mat finns det ingen anledning att gå på toa efter någon dag.

När man tittar på Robinson lite syniskt ser man hur klart produktionen gör allt för att det ska vara "jämt". Titta bara hur lag nord blev fuckade helt random, trots att de dominerat alla lagtävlingar. De var 3 fler ett tag, sen genom diverse påhitt blev de en färre än syd.

Riktigt tröttsamt. Nu efter sammanslagningen kommer alla medelmåttor gå ihop i en megapakt och rösta ut "de starka" som vanligt.
Instämmer, reagerade också på det när den där kapitalförvaltare ryckte upp en fet casava som om den växte i bomull. Kan ändå inte låta bli att tycka att det är ett intressant program
Citera
2019-04-26, 13:50
Medlem
Citat:
Om det inte fanns mat finns det ingen anledning att gå på toa efter någon dag.
Man skiter fortfarande ut bakterier och döda celler från matspjälkningskanalen.
Citera
2019-04-26, 13:52
Medlem
Crashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fanny_59
Alltså vem vinner hela konkarongen?
Vad händer på söndag?

Tror de från gränslandet dyker upp innan örådet, så att pakten inte håller från lag syd
Citera
2019-04-26, 13:53
Medlem
Citat:
Maten är ju redan utplacerad. Titta bara när de "hittar casava" och drar upp plantorna. De far upp på en gång för de grävdes ner av produktionen två dagar innan. Testa själva att gå ut i skogen och försök dra upp en levande, 1.5meter hög planta och notera att det är rätt tungt.
Det beror på hur marken är beskaffad, det är lätt att dra upp växter ur lätt jord men omöjligt ur lera. Det är möjligt att produktionen placerat ut manioka men lika möjligt att den bara växte i gamla löv och sandjord.
Citera
2019-04-26, 13:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Nick och Sebastian anländer väl innan örådet (?) så det lär hända en del. Klas t.ex. la ju inte sin röst på Sebastian när han röstades ut så där finns nog en öppning.

Kan inte ni junisar som inte vet att man kan göra upp eld googla lite.
Nä, det kan vi inte. Tråden handlar ju om TV-programmet Robinson, olika sätt att göra eld är totalt irrelevant.
Citera
2019-04-26, 15:10
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SierraBlue
Flashback-kollektivet har en underbar förmåga att zooma in på det som är verkligt viktigt

Under misär-säsongen i träsket var det väl någon kvinnlig deltagare som valde att åka hem pga en jobbig underlivsinfektion. Jag har för mig att hon sa något ganska kärnfullt om statusen på sina blygdläppar, när Paolo blev sur för att hon gav upp.

På temat, så känns det som överhängande risk för "infanterield" (rövskav) när man bor på sand och bara kan tvätta sig i saltvatten. Vi får hoppas att grabbarna slipper det!

Du tänker nog på Angelica Höglund. Hon fick en livmoderinflammation och blev tvungen att avbryta av läkarna. Hon gav inte upp.
Citera
2019-04-26, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ganonito
Du tänker nog på Angelica Höglund. Hon fick en livmoderinflammation och blev tvungen att avbryta av läkarna. Hon gav inte upp.
Njäe... lite efterforskning visar att Queen Klåda hette Josephine Myren, och att det var Linda Isaksson som blev arg. Verkar ha varit lite drama queen. Det finns en flashback-tråd om Jossans förlupna toplessbilder

För att ta det tillbaka on topic, så hoppas jag att årets deltagare lyckas bättre med sin hygien. Lukas fick ju öronen rensköljda från sand i bakom kulisserna, så läkarteamet verkar vara på hugget även för synbart triviala bekymmer. Jag är dock lite bekymrad för risken för skäggsvamp (skägg-vurmen är ju stor i vissa läger).

På temat, så var det riktigt smart av Bonnie att ta med en pincett. Att kunna plocka en sticka eller bambuflisa på fel ställe kan antagligen rädda hela tävlingen.
Citera
2019-04-26, 15:33
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDope
Besvärlig? Kanske. Omöjlig? Nej.
Ja det har vi sett i många tidigare Robinson? Men kanske var ni inte födda då. Tändtråd har blivit poppis i Robinson för de har urusla deltagare de senaste tio åren.
Ok. Du driver. Kul.

I Survivor får de inget tändstål utan bara en bit flinta.
Citera
2019-04-26, 15:44
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HatarSkolan
Usch vilken dålig smak du har, Åsa ser som jag tidigare nämnt ut som en glad liten tjej som ska börja 6an till höst och Anna, blä..kolla hennes ögonbryn Jag skulle kunna göra en persisk matta utav dem, så stora är de. Hon är verkligen oattraktiv, ingen karisma what so ever , ful röst och platta bröst.

Fattar inte hur hon kan påstå att hon hållit på med kampsport och presterar så dåligt på de fysiska momenten och balans.

Vi har förstått att du inte tycker Åsa är snygg nu utan du föredrar träsktroll som Suzanna och Jannike. Du behöver inte nämna det som svar till varenda skribent som tycker Åsa är snygg.
Citera
2019-04-26, 15:49
Medlem
Ganonitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sofand1987
Min kompis arbetar med Robinsoninspelningen, han har berättat och NEJ de får verkligen inte mat bakom kulisserna. De får fri tillgång till dricksvatten och solskydd. THATS IT.

Din kompis ljuger. Vi såg ju tydligt i förra avsnittet att de fick olja, mjöl och något till som jag inte kommer ihåg vad det var.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in