2019-04-24, 23:01
Medlem
CarolusXIIs avatar
Hej! Har precis laddat ner en TV-serie på min dator men problemet är att jag vill kika på den på min iPad eller telefon när jag ligger i sängen eller reser. Hur bör jag göra? Testat att ladda upp på YT (lagt klippet privat) men den identifierar innehållet och tar ner för copyright vilket jag hade väntat mig, dock värt ett försök då det funkat förr. Finns någon hemsida för detta där man kan ladda upp innehåll för privat bruk och sedan titta i andra enheter?
Citera
2019-04-24, 23:13
Medlem
Om det är från en Mac kan du ju köra Airdrop mellan enheterna!
Det är smidigt tycker jag:Men sedan finns ju andra sett med
Citera
2019-04-24, 23:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av CarolusXII
Hej! Har precis laddat ner en TV-serie på min dator men problemet är att jag vill kika på den på min iPad eller telefon när jag ligger i sängen eller reser. Hur bör jag göra? Testat att ladda upp på YT (lagt klippet privat) men den identifierar innehållet och tar ner för copyright vilket jag hade väntat mig, dock värt ett försök då det funkat förr. Finns någon hemsida för detta där man kan ladda upp innehåll för privat bruk och sedan titta i andra enheter?

Nej.
Går att ha localt nätverk och se videor genom vlc och andra varianter.
t.ex kan Du kan göra en egen server /hemsida där du privat kan göra vad du vill, men då måste datorn vara igång.
Citera
2019-04-24, 23:16
Medlem
Det smidigaste är att ladda ned dem, flytta över filerna till telefonen och spela upp dem med VLC.
Citera
2019-04-24, 23:33
Medlem
Om pengar inte är ett problem så rekommenderar jag Plex.

Är alldeles för trött för att utveckla, men kolla in www.plex.tv
Citera
2019-04-24, 23:53
Medlem
WSEs avatar
Har du Samsung är det bara att flytta över filerna till mappen "movies" i telefonen. Det är svårare med "användarvänliga" Apple. Är filerna m4v, mp4, eller mov, går det att importera dom till itunes. Har du tur går det sedan att flytta över dom till din ipad
Citera
2019-04-26, 11:56
Medlem
CarolusXIIs avatar
Tack för alla svar! Tror jag hittat en lösning nu
Citera
2019-04-26, 18:45
Medlem
W.Irvings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarolusXII
Tack för alla svar! Tror jag hittat en lösning nu