2019-04-26, 01:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Källa på det fetade?

Avser nog Johaneeee från fjolårets säsong. Det framstod rätt tydligt att han var homo.
Citera
2019-04-26, 02:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDope
Vem har sagt att de har ris? Jag pratade om kryp, kokos och kassava.
Klart man kan få upp en eld på en varm ö utan tändstickor men fri tillgång till pinnar och brännvänligt kokosfiber och torkade löv. Är du dum eller?

Jaha, du skrev "förr om året" vilket jag feltolkade som förra.
Intervjuer jag har läst från förra säsonger så säger de att matbristen var värre än vad som visades på tv.

Dum behöver hon väl inte vara för att hon antar att eldfrågan är besvärlig utan tändstål? Har vi sett många som lyckats göra upp eld enbart med hjälp av pinnar genom åren?
Undrar förresten om Renen får använda sina flaskbottnar till att fjutta på en brasa. Har för mig det pratats om just brillor i forna säsonger men minns inte vad som sades.
Månsson hade bara sagt ”varde eld” och så hade det brunnit.
Hell Månsson.
Citera
2019-04-26, 02:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tomkartong
Jag tror att man med stor sannolikhet käkar piller så att man skjuter upp sin mens. Mens i Robinson är nog inte att föredra. Tampong inte heller då man knappast vill använda i sådan värme och ohygien (TSS)

Jag är visserligen karl men jag hade ju gjort som du säger.
För övrigt tror jag ändå att mensen kanske kan utebli pga svält, för vissa iaf. (Vet att elitidrotterskor upplever det, men häng mig inte, kära kvinnor här, jag ”killgissar” bara lite) 😊
Citera
2019-04-26, 02:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AlexandraIda
Undrar också hur det funkar med hygien, det kan man ju inte bara strunta i. Annars förstår jag att det är många som vill vara med i hopp om att bli kända. Frågan är ju hur många som egentligen lyckas? Det är väl spännande att att ha varit med, något nytt i vardagen och ett sätt att utmana sig själv och se hur man fungerar under tuffa förhållanden tillsammans med helt nya människor. Någon lyx är det ju knappast tal om så det måste vara andra saker som lockar. Har också tänkt på det här med mat, det blir ju rentav skadligt för kroppen. Så nej, det mesta verkar rätt äckligt och jobbigt.

Hade jag blivit antagen till Robinson så hade jag några veckor innan sett till att min kropp hamnade i ketos, dvs fettdrift. Suget efter kolhydrater försvinner och energin tas från fettcellerna. Intressant att läsa om, för den som är nyfiken 😊
Men skadligt för kroppen att svälta lite är det då rakt inte, snarare tvärtom.

Hygienen torde väl heller inte vara omöjlig att hålla koll på då de har ett hav av saltvatten att tvaga sig i? Våra förfäder klarade sig ju innan tvålen uppfanns.
Senast redigerad av MrBollocks 2019-04-26 kl. 02:16.
Citera
2019-04-26, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HatarSkolan
Varför bygger de inte kuben så här, man börjar med basen, är inte den hel så ingen mening fortsätta, sen kan det inte vara så svårt. Så skulle jag ha gjort, "lager för lager".

Sant. Samt verkar bitarna vara vitmålade på de sidor som ska vara ytterst, vilket torde underlätta.
Citera
2019-04-26, 02:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agnetax
Håller med! Vidrigt och inte ens värt att plåga sig för. En halv miljon minus skatt, nej inte värt besväret.

Jo, om jag fick vara på en strand med Åsa och Anna så vore det värt det 😃
Tror att de som söker vill utmana sig själv, likt de som vill genomföra en svensk klassiker, tex. Planerar själv att söka till nästa säsong. Jag ska bli nya Agent CH har jag tänkt. Fast med Nicks kropp och Renens balans. 😆
Citera
2019-04-26, 02:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBollocks
Dum behöver hon väl inte vara för att hon antar att eldfrågan är besvärlig utan tändstål? Har vi sett många som lyckats göra upp eld enbart med hjälp av pinnar genom åren?
Undrar förresten om Renen får använda sina flaskbottnar till att fjutta på en brasa. Har för mig det pratats om just brillor i forna säsonger men minns inte vad som sades.
Månsson hade bara sagt ”varde eld” och så hade det brunnit.
Hell Månsson.

Besvärlig? Kanske. Omöjlig? Nej.
Ja det har vi sett i många tidigare Robinson? Men kanske var ni inte födda då. Tändtråd har blivit poppis i Robinson för de har urusla deltagare de senaste tio åren.
Ok. Du driver. Kul.
Citera
2019-04-26, 04:16
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VincentLel
Gillar Emilios hållning https://gyazo.com/75dac25f5046ab004f825107dbda6dc4

Kul om det blir lite twistar och sånt så inte laget som är 5 st röstar ut de som är 4 st en efter en.
Nick och Sebastian anländer väl innan örådet (?) så det lär hända en del. Klas t.ex. la ju inte sin röst på Sebastian när han röstades ut så där finns nog en öppning.

Kan inte ni junisar som inte vet att man kan göra upp eld googla lite.
Citera
2019-04-26, 07:28
Medlem
Citat:
Jo, om jag fick vara på en strand med Åsa och Anna så vore det värt det 😃
Tror att de som söker vill utmana sig själv, likt de som vill genomföra en svensk klassiker, tex. Planerar själv att söka till nästa säsong. Jag ska bli nya Agent CH har jag tänkt. Fast med Nicks kropp och Renens balans. 😆

Usch vilken dålig smak du har, Åsa ser som jag tidigare nämnt ut som en glad liten tjej som ska börja 6an till höst och Anna, blä..kolla hennes ögonbryn Jag skulle kunna göra en persisk matta utav dem, så stora är de. Hon är verkligen oattraktiv, ingen karisma what so ever , ful röst och platta bröst.

Fattar inte hur hon kan påstå att hon hållit på med kampsport och presterar så dåligt på de fysiska momenten och balans.
Citera
2019-04-26, 09:11
Medlem
Maten är ju redan utplacerad. Titta bara när de "hittar casava" och drar upp plantorna. De far upp på en gång för de grävdes ner av produktionen två dagar innan. Testa själva att gå ut i skogen och försök dra upp en levande, 1.5meter hög planta och notera att det är rätt tungt.

CH har redan sagt att produktionen lägger ut kokosnötter på marken åt deltagarna.

Sen ger ju produktionen dem ris/olja/mjöl med viss regelbundenhet, antagligen för lag syd är så lata och käkar upp allt på en gång.

Man kan även jämföra med engelska the island, där britterna glatt pratar om hur de inte har skitit på 20 dagar. Samtidigt sitter svenskarna i robinson och har diarre och går på toa flera gånger om dagen. Om det inte fanns mat finns det ingen anledning att gå på toa efter någon dag.

När man tittar på Robinson lite syniskt ser man hur klart produktionen gör allt för att det ska vara "jämt". Titta bara hur lag nord blev fuckade helt random, trots att de dominerat alla lagtävlingar. De var 3 fler ett tag, sen genom diverse påhitt blev de en färre än syd.

Riktigt tröttsamt. Nu efter sammanslagningen kommer alla medelmåttor gå ihop i en megapakt och rösta ut "de starka" som vanligt.
Senast redigerad av Tengill 2019-04-26 kl. 09:15.
Citera
2019-04-26, 09:19
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Avser nog Johaneeee från fjolårets säsong. Det framstod rätt tydligt att han var homo.

Jag missade att användaren avsåg -18. Då är jag med.
Citera
2019-04-26, 10:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av HatarSkolan
Usch vilken dålig smak du har, Åsa ser som jag tidigare nämnt ut som en glad liten tjej som ska börja 6an till höst och Anna, blä..kolla hennes ögonbryn Jag skulle kunna göra en persisk matta utav dem, så stora är de. Hon är verkligen oattraktiv, ingen karisma what so ever , ful röst och platta bröst.

Fattar inte hur hon kan påstå att hon hållit på med kampsport och presterar så dåligt på de fysiska momenten och balans.

Ja, Annas kolsvarta ögonbryn påminner om en iranska. Hon är platt, manhaftig och osexig. Finns INGET attraktivt eller snyggt med henne. Typisk PT med manlig kropp.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in