Citat:
Ursprungligen postat av
sebastian_
Det är ganska roligt med snacket om de slitna spelarna när man ser på NHLs spelschema. Carolina spelade den tredje längsta match 7 i historien inatt. På fredag natt börjar de nästa omgång i New York mot Islanders. Samtidigt är spelare som inte spelat en match på över en månad för "slitna" för att spela VM.
Det är ju spelschemat som gör att dom är slitna. Så länge dom är kvar så kör dom på. När det tar slut så är det som att köra in i en vägg. Då ska man alltså börja om igen, och det är då man känner hur trött man är. Men framför allt så sker beslutet i dialog med klubben. Om klubben bedömer att det är bättre för spelaren att vila eller rehaba, så blir det oftast så.
Citat:
Ursprungligen postat av
Pol9gif
Ovechkin, Kuznetsov och Orlov klara för Ryssland.
Ovetjkin säger ja på stört som vanligt. Vilket lag Ryssland får i år! Ska Ovetjkin ta sitt fjärde VM-guld tro?
Citat:
Ursprungligen postat av
400Ben
Riktigt fint med Elias Lindholm. I värsta fall så centrar Elias Lindholm och Elias Pettersson varsin toppkedja. I bästa fall kommer Bäckström och han och Elias Pettersson centrar varsin toppkedja och Elias Lindholm går ut på kanten. Eller annars så centrar Bäckström, Pettersson, Lindholm och Kruger varsin kedja. Men det ska till riktigt bra YF som kommer för att vi ska kunna få ett så bra djup med Elias Lindholm i en 3:e kedja.
Synd att Forsberg inte kommer men inte oväntat. Hade jag fått välja en hade jag tagit Lindholm, så jag är ändå nöjd totalt sett. Men jag vill ha honom på en kant. Han har producerat bättre sen han började spela ytterforward. Bäckström vore drömmen, men kommer inte han så vill jag nog hellre peta upp EP i förstakejdan och hitta någon annan som kan spela center i en andrakedja.
Att sätta Lindholm som center i en tredjekejda går FETBORT. Så bra YF får vi inte. Aldrig i livet.