Du verkar vara fullkomligt fokuserad vid att lämna utlåtande om mig i stället för att hålla dig till topik - varenda stycke handlar om mig! Att du orkar!
Så gör någon vars argumentation är alltför svag.
Bjärredsfallet är intressant för alla oss som har kriminologi som intresse eller yrke. Det kommer att diskuterar, refereras och analyseras i dessa kretsar under lång tid i framöver.
Hur gärna du och några envisa person än skriker om att det hela ska tystas ner kommer det inte att ske.
Bjärredhändelsen är egentligen inte unik, tyvärr sker familcid, men
polisens beskrivning är fullkomligt unik. Det är underlagen till den
beskrivningen som är intressanta.
Jag tycker att mer ska offentliggöras därför att fallet är unikt som det presenteras och för att det är mycket svårt att förstå att två psykiskt friska föräldrar samtidigt seglat så snett. Dessutom med hänvisning till framtiden vid barn-ME.
Hade polisens utredare kommit fram till att detta var ett vanligt fall av familicid som de brukar se ut - att O mördat sin familj under en psykos utlöst efter längre depression, hade de flesta här antagligen inte funderat mer. Vi hade förstått, beklagat, men accepterat beskrivningen av den tragiska händelsen. Precis som vi inte heller traktar efter mer detaljer med spårvagnsföraren i Göteborg eller fadern i Danmark som också mördade sina familjemedlemmar.
Men denna polisens slutsats stämmer inte överens med fynd av tre stryp- och kvävningsmördade personer, varav två fullt medvetna. Därför borde underlagen för den unika slutsatsen offentliggöras så att fler kan ta del och lärdom.
Kriminologer, studerande och forskare kommer i vart fall att nagelfara den här händelsen och utredningen kommer aldrig kunna mörkas för dem som söker.
Nu tycker jag att den här debatten här på FB har nått sin ände. Personangrepp och oförskämdheterna har visserligen mest pågått hela tiden från det läger du tillhör, men numera handlar nästan varje inlägg mest om andra postares otillräcklighet och brister. Helt ointressant och OT. Förstår inte hur man kan posta inlägg där var och varannan mening innehåller en beskrivning hur en annan anonym postare är, tänker och tycker. Gör man så vid en vanlig diskussion i verkligheten tror jag att man anses som rätt hopplös.
För den som vill posta sånt trams går det bra, jag sällar mig till skaran som avstår.
Citat:
Ursprungligen postat av
Flashig78
Du förstår inte och lär aldrig förstå. Att hänga ut en människa som inte ens får tala för sig är inte i samstämmighet med hur vårt rättsväsende fungerar. Skall man ställa någon till svars, så gör man det inte när någon är död - framförallt inte i det här fallet. Två barn skall skyddas. Förövarna kan inte ställas till svars eftersom de är döda. Och kom inte dragande med spaningsmord och annat skit nu, för det är inte relevant och går inte att jämföra. Här finns barn att skydda. Här finns anhöriga att skydda. Du skulle, om du fått hela omaskade fupen, gapa ännu mer än nu, om det är möjligt. Du hade ifrågasatt vartenda dugg eftersom du inte har kunskapen att värdera de bevis som faktiskt finns. Det har du visat hittills. Det lilla vi fått veta har du lyckats vrida till något som inte ens finns i sinnevärlden. Helt fantastiskt.
Jag föreslår att istället för att sitta här och vrida till en massa falska scenarios så skriv till polismyndigheten. Att sitta här och gapa om att du vill ha bevis är inte speciellt kreativt. Har du överklagat FUP? [b]Har du skrivit en gång till och adresserat kanske till ACA? Ring henne! Hon pratar säker med dig - eller t o m ringer upp. Kanske bjuder hon hem dig på middag så ni får prata en hel kväll i lugn och ro?
EDIT: Fallet är polisiärt uppklarat. Den hjälp polisen begärt för att få kriminaltekniska bevis, den hjälpen har de fått. De har fått hjälp med svar på varenda fråga man haft. Att sen lägga ut det till vissa foliehattar som du, för att få ytterligare "hjälp" känns ganska skrattretande.
Nej, jag behöver verkligen inte veta mer. Och man får hänga här utan att vara sjukligt nyfiken. För det är det du är. Detta handlar inte om att du misstror polisen.Det handlar om att du har alldeles för mycket fritid och dessutom gärna vill ha de allra snaskigaste detaljerna och dessutom fria Hanna.
Citat:
Ursprungligen postat av
Flashig78
Svar på Trollhättan: här är en person som går in och mejar ner folk på en skola. Självklart måste man kartlägga en sådan person. Här finns inget skydd för den mördare som går in och genomför en terrorhandling.
Du påstår att det "faktiskt finns inget som måste hemlighållas för att skydda någon nu levande person". Hur i hela friden vet du det av de mer än 367 sidorna där vi sett bara några stycken? Det kan finnas massor i det materialet som lämnar ut släktingar bl a. DU HAR INGEN ANING! Hela tiden skriver du att man skall lära sig något om man släpper materialet. Polisutredningar är till för att lösa mord, ha som underlag till åtal. Kan man inte väcka åtal, läggs utredningen ner. Det är inte något sorts undervisningsmaterial för nyfikna pensionerade läkare som har karriären bakom sig. Helt fantastiskt vilka argument du tar för att få rätt.