2019-04-25, 17:42
Medlem
Klosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Greta får prata med påven & JÅ får prata med Malou Von Sivers 😂 snacka om att Greta blir ägd.

Citat:
Ursprungligen postat av Postino
Kan ju vara så att Åkesson blir inbjuden till påven efter detta genialiska utspel. Många internationella organ spetsar säkert öronen efter uttalandet.
Är ju inte så att Greta fick personlig audiens precis. Hon stod på torget med tusentals andra som skulle se påven, fast Greta hade förstås bästa och dyraste platserna längt fram. Fortsätt med det du gör sa påven och gick vidare. Vilken succé!
Citera
2019-04-25, 17:50
Medlem
DeMo_Ds avatar
Han sa ju tydligt att han respekterar hennes engagemang.
Citera
2019-04-25, 17:51
Medlem
Logique88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Trolltestet
Greta är ett "Poster Child" och att Jimmie ens bryr sig om att kommentera hennes enkilda fall säger mer om honom än om henne. Jimmy needs to focus on what's important, not on what's popular. Such nonsense is for media, not politicians...

Vill Jimmie fortsätta på detta spår så kan han söka jobb på Hänt i Veckan istället snarare än att ha en position som belastar skattekassan.
Du verkar förstå föga om politik.

Folket styr politiken (oftast), dvs man får vad man förtjänar. Att så många lyssnar till Greta säger faktiskt mycket om oss i väst, samtidigt som hon tillåts styra diskursen, vilket gör Åkessons kommentar befogad. Tänk så här, om vi inte påpekar galenskaper; vad blir då alternativkostnaden? Svaret är enkelt: de fyra senaste decennierna i Sverige.
Citera
2019-04-25, 17:52
Medlem
Vedträs avatar
Tragiskt. Här visar Åkesson att han inte har alla hästar hemma. Klimatförnekare borde fan spärras in. Efterblivna innavel.
Citera
2019-04-25, 17:53
Medlem
MDrives avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PutinsPutain
Motbevisat? Inte överhuvudtaget, det du länkar till har lika mycket värde som ditt "bevisad statestik""
för global warming. Global cooling down fortsatte in på 80talet och hade sin källa i kärnkrafts- förespråkande vänstern på sena 50 talet. Det då liksom nu baserades på politiska motiv är poängen om du missat?. Handlar ju om du som har fel i din ideologi och inte vi andra som talar sanning om global warming som ett verktyg för en totalitär världs stat som du tycker är så bra.
Fast för tredje gången nu, jag har redan motbevisat det där med min länk.
https://www.skepticalscience.com/ice-age-predictions-in-1970s.htm

En till: https://ams.confex.com/ams/pdfpapers/131047.pdf

Citat:
A review of the literature suggests that, to the contrary, greenhouse warming even then dominated scientists’ thinking about the most important forces shaping Earth’s climate on human time scales. More importantly than showing the falsehood of the myth, this review shows the important way scientists of the time built the foundation on which the cohesive enterprise of modern climate science now rests.
Samtliga källor visar genom att faktiskt undersöka journalistismen och vetenskapen från den tiden för att stödja sina argument. Det du säger är bokstavligt talat fel, och tydligen är det för mycket begärt att be dig hålla med om detta.
Citera
2019-04-25, 17:57
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedträ
Tragiskt. Här visar Åkesson att han inte har alla hästar hemma. Klimatförnekare borde fan spärras in. Efterblivna innavel.

Ja verkligen. Spärra in Jimpan och låt alla våldtäkts-Mohammeds bli fria. Sen höjer vi skatten på el och bensin 300% mer.

Heja heja!
Citera
2019-04-25, 17:58
Medlem
jay.simpsons avatar
Han sa att han respekterade Gretas engagemang men att hon borde gå i skolan det får Strandhäll till en attack

https://mobile.twitter.com/strandhall/status/1121389479909105664

En minister som tar till förtal.

Citat:
Ursprungligen postat av aftonbladet.se
”Allmänt känt”
På frågan hur Åkesson kan vara så säker på sin sak svarar han:

– Jag är tvärsäker på att hon inte gör det ensam. Det är iscensatt av människor som vill att det här ska bli något.

Uppgiften att det ligger en reklambyrå bakom förnekas av Helena Iles, som har hand om pressförfrågningar till Greta Thunberg. Hon driver visserligen en reklambyrå, men den har inget med Greta Thunberg att göra.

Msm valde att ge Åkesson rätt
Citera
2019-04-25, 18:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MDrive
Fast för tredje gången nu, jag har redan motbevisat det där med min länk.
Samtliga källor visar genom att faktiskt undersöka journalistismen och vetenskapen från den tiden för att stödja sina argument. Det du säger är bokstavligt talat fel, och tydligen är det för mycket begärt att be dig hålla med om detta.

Det enda du bevisar är just hur du använder dig av sama material för att påstå ett bevis emedans du undviker svara på mot frågor, vilket är en typisk vänster strategi. Och när det inte funkar så spelas rasist, imigrant etc etc korten ut.

Jag har av naturliga själ inte fel utan rätt ochså rätt nar jag bevisar planetär oskillering som en orsak
till global change vilket du medvetet undviker eftersom det bevisar din vänster agenda du har här.

Du tvingar mig att påtala att jag har rätt, ochså en typisk vänster strategi.

Exempel din polare AOC säger att jorden går under om 12år, hurställer du dig till detta?
Citera
2019-04-25, 18:02
Medlem
jay.simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vedträ

Alla som förnekar massinvandringens negativa effekter och kostnader bör spärras in. Ifrågasätta och bedriva en diskussion går inte.

Är du kommunist? Kommunister gillar att spärra in oliktänkande.
Citera
2019-04-25, 18:03
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av bl1nk
Tror inte att Greta bryr sig så mycket om JÅ. Hon är en större politisk kraft. Hon jobbar på den globala scenen medan han pratar till några få miljoner svenskar. Inget mer.
Men såja. Ta i lite till, Greta kanske blir president i USA så småningom?
Citera
2019-04-25, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Ja verkligen. Spärra in Jimpan och låt alla våldtäkts-Mohammeds bli fria. Sen höjer vi skatten på el och bensin 300% mer.

Heja heja!
Repatriera en miljon så kan vi sänka skatten med 300%
Citera
2019-04-25, 18:04
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lund-NoGo-zone
Det finns en känd saga om Kejsarens nya kläder som säger mycket om oss svenskar i nutid. Några bluffmakare gör kläder av ingenting som de säljer dyrt till kejsaren. Han är en fegis och sucker för smicker, så han låtsas som han ser kläderna. Och ingen vågar göra bort sig och säga emot kejsaren. Utom ett litet barn, som ropar att han är naken. Och då släpper förtrollningen, och alla vuxna vågar se sanningen som den är. Kejsaren är naken.

Är det Greta som avslöjat att kejsaren är naken när vi inte kan ta hand om vår miljö, eller är det Jimmie Åkesson när han kallar Greta för barn och att hon inte tillför någonting?

Greta gör inget fel, all cred till henne. Men faktum för mig är att Greta är ett barn, hon kan ingenting särskilt om miljön, och ändå behandlar vuxna henne i media som Jesus. Media verkar behöva och tro på Greta mer än Jimmie, partiledare för det näst största partiet.

Ja, visst är det sanning. Barn ska gå i skolan.

Allehanda makthavare bara nyttjar Greta som nyttig idiot. Påvar och vad det än är refererar till att de träffat Greta, eller rättare sagt den karaktär hon skapat, och kan då påvisa att de dragit sitt strå till stacken i "miljöfrågan" trots att inte ett skit varken hänt eller behövts.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in