Citat:
Ursprungligen postat av
Yukno
Hej!
Försöker hjälpa en kompis i ett ärende. Han har blivit blåst av en person på Facebook som verkar gå under olika namn och swish-namnet + andra namn och address har han. Vad rekommenderar ni att man gör? Polisanmälan leder aldrig till något. Vill försöka samla in mer info om personen då vissa namn/alias är uppbart fejkade.
Nehe, är falsk urkund, bedrägeri, osann försäkran m.m. något som polisen inte berör? Det var ta mig fan nytt. Det är ju t.o.m. flerårigt fängelsestraff på dem kombinerat.
Citat:
Ursprungligen postat av
Yukno
Det rör en så liten summa men personen verkar ha gjort det förut mot andra så måste gå att stoppa på något sätt.
Ja, då är en anmälan helt onödig, håller med ... 100% - not.
Citat:
Ursprungligen postat av
sonny crocket
Nuförtiden görs polisanmälningar bara för att försäkringsbolaget kräver det. Polisen har inte längre nån annan funktion.
Det var nytt för mig. Jag har förvisso aldrig haft en försäkring mer än på bilen, då dessa aldrig lönar sig i längden.
Betala per månad för att kanske få betalt om något händer, om beloppet överstiger försäkringskassans indexerade belopp per händelse så tar de till advokater för att bestrida betalningen, advokater som får betalt för de pengar man själv gett bolaget, fett värt.