2019-04-25, 15:40
Bannlyst
Produkten fungerar genom att metaboliseras till Pregabalin utav levern. Upptagningsförmågan ligger på runt 80-85%

Någon mer än jag som är ruskigt pepp? Äntligen ett vettigt alternativ till gabapentin.
Citera
2019-04-25, 16:25
Medlem
Hur skiljer sig denna substans gentemot vanligt pregabalin, tex lyrica?
Citera
2019-04-25, 18:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av skrunk
Hur skiljer sig denna substans gentemot vanligt pregabalin, tex lyrica?

Det får vi se nästa vecka

Kommer många kopiera denna funderar jag på.

Edit2. Och kommer det bli en lika stor hit som pregabalin en gång var? Jag hoppas verkligen på det bästa. Att lyrica blev klassat pajade ett vettigt billigt alternativ.
Senast redigerad av LauraPalmerIsAlive 2019-04-25 kl. 18:51.
Citera
2019-04-26, 08:49
Medlem
Du menar alltså att den här ska vara ett lagligt alternativ?
Minns också för något år sen att det var en uppföljare på gång till Pregabalin.
Den här? Elller är det någon som minns?
Citera
2019-04-26, 11:01
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Westdess
Jag ställer mig tveksam till vad detta är öht. Finns ingen som helst info om produkten på nätet, vilket är väldigt ovanligt när det gäller RC.

Känns som något eget hopkok och den lagliga statusen är ju därför oklar, liksom vilken effekt substansen kan ha.
Giftighet osv.
Citera
2019-04-26, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Morfar-52
Jag ställer mig tveksam till vad detta är öht. Finns ingen som helst info om produkten på nätet, vilket är väldigt ovanligt när det gäller RC.

Känns som något eget hopkok och den lagliga statusen är ju därför oklar, liksom vilken effekt substansen kan ha.
Giftighet osv.
Även om det enligt uppgift funnits en testpatrull som utvärderat produkten så är ju risken stor att den kan komma att klassas som hälsofarlig eller något liknande....
Citera
2019-04-26, 13:06
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J.P.Werk
Även om det enligt uppgift funnits en testpatrull som utvärderat produkten så är ju risken stor att den kan komma att klassas som hälsofarlig eller något liknande....
Det är inte den lagliga statusen som är problemet utan vad fan är det för substans öht?
Finns ingenting att hitta om den vad gäller den kemiska sammansättningen eller var den den kommer ifrån.

Således ett eget hopkok med helt okända effekter och biverkningar. Helt oansvarigt att sälja detta imo, hoppas verkligen ingen råkar illa ut pga av detta.
Citera
2019-04-26, 13:07
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Westdess

Nja denna har det ej snackats om förän december förra året. Men ja helt ny så förmodligen laglig.

Citat:

Giftighet osv.

Det är ett eget hopkok. Vendorn som säljer den har betalat för att den ska tas fram. Lagliga statusen är väl attt den är laglig. Den ska ju ej säljas på apotek. Som vilken rc som helst.

Citat:
Ursprungligen postat av J.P.Werk

Ja denna testpatrull. Jag förväntade mig att någon av dem skulle skriva här.

Edit. Vill bara pointera att jag inte har något samröre med vendorn utöver kund relation.
Citera
2019-04-26, 14:05
Medlem
Jag får känslan av att pga klassningen på pregabalin så fortsätter dom sälja just pregabalin under ett annat namn för att gå runt klassningen. Finns absolut noll info om methyl-e-pregabalin förövrigt.
Citera
2019-04-26, 16:02
Medlem
caecos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cloudovthunder
Jag får känslan av att pga klassningen på pregabalin så fortsätter dom sälja just pregabalin under ett annat namn för att gå runt klassningen. Finns absolut noll info om methyl-e-pregabalin förövrigt.
Känns ju väldigt dumt då det knappast kommer dröja lång tid innan polisen upptäcker att så är fallet.

Ännu dummare känns det att inta en substans som aldrig testats på djur tidigare, än mindre människor. Jag har själv testat RC-droger tidigare, vilket knappast kan ses som något smart beslut.

Men det har åtminstone funnits info om substansen sedan tidigare. Antingen så har den tagits fram något decennium tidigare, men aldrig ”tagits i bruk” av anledningar som gått att finna. Eller så har den testats av ett antal människor så man kan utesluta att den har biverkningar som på kort sikt kan vara riktigt farliga vid rekreationella doser. MT-45 är ju ett väldigt bra exempel på när det vill sig riktigt illa. Nu var det inte substansen i sig som orsakade håravfallet och att det växte ut vitt igen, utan något hade blivit fel vid tillverkningen. Därav drabbades de som intog substansen av akut talliumförgiftning.

Om den nu har effekt i stil med pregabalin och inga oväntade biverkningar man märker av så tror jag det blir en storsäljare. Räkna med att det som säljs som pregabalin kommer vara bankat med detta om denna substans är billigare. Men det är ju alltid någon som ska vara först ut. De som beslutar sig för att testa den får se till att vara väldigt försiktig bara, när ingen information finns. Förhoppningsvis är den så lik pregabalin som möjligt. Det har ju hänt att folk blivit positivt överraskade och tyckt att den ”nya” substansen varit bättre än den ursprungliga.

Citat:
Det är inte den lagliga statusen som är problemet utan vad fan är det för substans öht?
Finns ingenting att hitta om den vad gäller den kemiska sammansättningen eller var den den kommer ifrån.

Således ett eget hopkok med helt okända effekter och biverkningar. Helt oansvarigt att sälja detta imo, hoppas verkligen ingen råkar illa ut pga av detta.
Att det inte finns något om den kemiska sammansättningen är ju väldigt misstänksamt. Om någon annan hittar info om denna substans vore det intressant att läsa. Jag hittar ingenting alls, kanske är jag som googlar dåligt.
Senast redigerad av caeco 2019-04-26 kl. 16:13.
Citera
2019-04-26, 16:56
Moderator
Morfar-52s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caeco
Att det inte finns något om den kemiska sammansättningen är ju väldigt misstänksamt. Om någon annan hittar info om denna substans vore det intressant att läsa. Jag hittar ingenting alls, kanske är jag som googlar dåligt.
Det finns inget att hitta. Det som LauraPalmerIsAlive skriver ovan gör det ju ännu mer misstänkt:
Citat:
Det är ett eget hopkok. Vendorn som säljer den har betalat för att den ska tas fram. Lagliga statusen är väl attt den är laglig. Den ska ju ej säljas på apotek. Som vilken rc som helst.
Att en vendor på eget bevåg kokar ihop en substans som ska fungera enl.:
Citat:
"Produkten fungerar genom att metaboliseras till Pregabalin utav levern. Upptagningsförmågan ligger på runt 80-85%."
tror jag inte ett skit på.

Hur i helvete kan det påstås något sådant utan omfattande medicinsk utprovning?

Nej det här känns mer än lovligt skumt. I bästa fall är det väl Lyricapulver som säljs under täckmantel av en ny produkt, en i så fall narkotikaklassad produkt.

I sämsta fall är det verkligen ett hopkok utan någon som helst verifiering eller utprovning.
Citera
2019-04-26, 20:28
Medlem
VictoryOrValhallas avatar
4-Methylpregabalin verkar finnas, så jag tror absolut inte att det är någon omöjlighet att en annan pregabalin-variant med denna beteckning kan plockas fram. Men som vanligt så får folk käka och sen se vad som eventuellt händer i hjärnan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in