Citat:
Ursprungligen postat av
cloudovthunder
Jag får känslan av att pga klassningen på pregabalin så fortsätter dom sälja just pregabalin under ett annat namn för att gå runt klassningen. Finns absolut noll info om methyl-e-pregabalin förövrigt.
Känns ju väldigt dumt då det knappast kommer dröja lång tid innan polisen upptäcker att så är fallet.
Ännu dummare känns det att inta en substans som aldrig testats på djur tidigare, än mindre människor. Jag har själv testat RC-droger tidigare, vilket knappast kan ses som något smart beslut.
Men det har åtminstone funnits info om substansen sedan tidigare. Antingen så har den tagits fram något decennium tidigare, men aldrig ”tagits i bruk” av anledningar som gått att finna. Eller så har den testats av ett antal människor så man kan utesluta att den har biverkningar som på kort sikt kan vara riktigt farliga vid rekreationella doser. MT-45 är ju ett väldigt bra exempel på när det vill sig riktigt illa. Nu var det inte substansen i sig som orsakade håravfallet och att det växte ut vitt igen, utan något hade blivit fel vid tillverkningen. Därav drabbades de som intog substansen av akut talliumförgiftning.
Om den nu har effekt i stil med pregabalin och inga oväntade biverkningar man märker av så tror jag det blir en storsäljare. Räkna med att det som säljs som pregabalin kommer vara bankat med detta om denna substans är billigare. Men det är ju alltid någon som ska vara först ut. De som beslutar sig för att testa den får se till att vara väldigt försiktig bara, när ingen information finns. Förhoppningsvis är den så lik pregabalin som möjligt. Det har ju hänt att folk blivit positivt överraskade och tyckt att den ”nya” substansen varit bättre än den ursprungliga.
Citat:
Ursprungligen postat av
Morfar-52
Det är inte den lagliga statusen som är problemet utan vad fan är det för substans öht?
Finns ingenting att hitta om den vad gäller den kemiska sammansättningen eller var den den kommer ifrån.
Således ett eget hopkok med helt okända effekter och biverkningar. Helt oansvarigt att sälja detta imo, hoppas verkligen ingen råkar illa ut pga av detta.
Att det inte finns något om den kemiska sammansättningen är ju väldigt misstänksamt. Om någon annan hittar info om denna substans vore det intressant att läsa. Jag hittar ingenting alls, kanske är jag som googlar dåligt.