2019-04-23, 18:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skrattgrabben
Gäller både Negrer och Araber, är alla så pass dåligt uppfostrade så att ingen har lärt dom vett och ettiket?

Alla gånger jag besökt resturanger och fik så har ingen av dom haft särskilt trevligt bordsskick eller hygien. Tuggar med överdrivet öppen mun, tappar aptiten varenda gång dom sitter i närheten. Alla gånger - pratar överdrivet högt på deras modersmål och tar ingen hänsyn till andra gäster, pratar mycket ofta i högtalare av någon märklig anledning.

En annan sak jag funderar på är att ingen av dom heller är särskilt allmänbildade, kortsiktigt tänkade verkar ligga i deras natur och dom förstår inte skämt.

Jag vill diskutera detta här eftersom det inte går att tas irl med dom, har redan frågat vederbörande och det blir ett jävla liv, går inte hålla en normal konversation. Jag kan knappast vara ensam om dessa upplevelser?

Utan att behöva låta taskig så upplever jag dom som rent efterblivna, saknar även förmågan att känna medkänsla.

du menar som att man står där och letar efter det man ska ha på hyllan så kommer det ett vidrigt äckel som tränger sig före fast du uppenbarligen är kund och drar så fort du hittat din produkt, eller att de står efter dig och knuffar på dig att du ska röra dig framåt snabbare för de anser att de själva är smartare eller att du börjar lägga upp dina varor snabbt och smutslimen efter dig anser att han ska lägga upp sina varor samtidigt som du...vad ska man med dessa muslimska skitar till som uppenbarligen är retarderade...sådana som hatar icke smutslimer, som inte följer skitskriften koranen.

eller att de har vinterjackor på fast det är runt 25 grader varmt ute och folk går i Tshirts, så att de stinker svett. Även en blind hatar en muslim och kan identifiera en smutslim, fransman eller latnamerikan.

eller att negern eller smutslimen har mycket hög volym på sin telefon och spelar muslimsk skräp på kommunalt färdmedel för att han är en stinkande skit och kommer frn ett ställe där han bott bland löss och kackerlackor, eller att smustlimen kommer på att hon ska prata högt i sin skittelefon och sätter sig intill dig fast jon suttit någon annanstans men du som vit och icke muslim räknas inte, dessa vidrigaste oh ckligaste varelser och vildar ska deporteras så kan de betee sig som de öckliga och vidriga muslimska varelser oh vildar de är.
Senast redigerad av toxicnegro 2019-04-23 kl. 18:30.
Citera
2019-04-23, 18:24
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gefundenes
Du låter ju ändå rätt välkomnande och öppen men praktiskt taget alla svenskar vill ha segregering och då kan de inte klaga på när invandrare inte integrerar sig.

Svenskar hatar själva utseendet. De hatar undvikande utseenden och därför spelar det ingen roll hur smart eller integrerad invandraren är. Man måste inse att svenskar är rasister från början. Det handlar om vardagsrasism som finns med i bilden hela tiden.

Svenskar är inte rasister från början men de kanske inte gillar hur samhället har förändrats och det har blivit mer kriminalitet iom invandringen. Men det har mer med att det är många kriminella som kommit hit från andra länder. Det är ju knappast så att de var laglydiga medborgare fram till gränsen till Sverige och sen blev de gangsters så fort de kom hit utan de var säkert kriminella även i sitt hemland.

Hade det enbart varit barnfamiljer som kom så hade det inte blivit det kaos som vi nu ser följderna på.
Citera
2019-04-23, 18:30
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snobird
Det i början av tråden är något av en överdrift. Jag har personligen liten erfarenhet av att invandrare beter sig så illa som skrivs. Vissa gör det säkert men jag har inte upplevt mycket av det. Detta trots jag bor i stad med mycket mångkultur.
Svenskar uppviglar till hat genom att peta på björnen och när björnen vaknar så säger svensken, men gud vad arg du är, "titta vad arg björnen är (invandraren alltså)".

Citat:
Men detta att svenskar stänger ute invandrare..
På vilket sätt? Min upplevelse som svensk är att svenskar överlag behandlar invandrare mycket bra.
Omöjligt att som invandrare komma in i en gemenskap. Svenskar är skeptiska, hopplöst tillbakadrgna, stela och avgudar rutiner och drömmer om nya ända fram till sin död. Att då släppa in en invandrare är ett gigantiskt avstamp från sin livsrutin.

Citat:
Det är inte bara min upplevelse men även en studie som visade att diskriminering i arbetslivet är mycket låg. Även en internationell studie om hur rasistiska folk i olika länder är. Sverige hamnade mycket långt ner på den listan.
Förekommer rätt mycket sånt.
Citat:
Svenskar är inavlade? Rent nonsens... Svenska kvinnor räknas bland de vackraste i världen. Sverige har inom idrotten nått stora triumfer vilket knappast tyder på inavel. Utöver detta är och var Sverige väldigt framstående inom många områden. Vetenskap, litteratur, industri och musik. Detta tyder väl knappast på en inavlad befolkning?

Citat:
Det som står på slutet är också rent nonsens. Svenskar kanske är något mindre sociala än vissa andra folk. Detta är dock kanske för att svensken traditionellt är artig, strikt och proper. Bemöts folk korrekt är det dock inte ovilliga att vara sociala. Detta beror förstås på individ också.

Så det du skriver om svenskar stämmer inte eller är överdrivet negativt. Att svenskar är apatiska? Ja, svenskar är så artiga och faktiskt ofta så snälla att de överlag tar väldigt mycket skit innan de reagerar.
Svenskar döljer det bara. Men de är hatiska, rasistiska, undvikande, stänger ut invandrare och vill inte ha med dem att göra.

Det är svenskar som vill ha segregation.
Citera
2019-04-23, 18:34
Medlem
Citat:
Han var muslim och väst har ställt till nog med skit mot muslimer.

Som exakt vaddå?
Citera
2019-04-23, 18:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Svenskar är inte rasister från början men de kanske inte gillar hur samhället har förändrats och det har blivit mer kriminalitet iom invandringen. Men det har mer med att det är många kriminella som kommit hit från andra länder. Det är ju knappast så att de var laglydiga medborgare fram till gränsen till Sverige och sen blev de gangsters så fort de kom hit utan de var säkert kriminella även i sitt hemland.

Hade det enbart varit barnfamiljer som kom så hade det inte blivit det kaos som vi nu ser följderna på.
Fattigdom skapar kriminalitet men inte enbart, det är dålig miljö och erfarenhet. Jag tror inte så mycket på genetik. Tror inte genetik har någonting med kriminalitet att göra.
Citera
2019-04-23, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus

I enlighet med det skrev är det ett svenskt särdrag att klaga mycket. På svenskar, på Sverige, regeringen och invandrare. Det är kanske ett sätt att få utlopp för frustration...

Överlag är svenskar inte rasister som du skriver även om det såklart finns svenskar som är det. När svenskar pressas, ser att samhället utvecklas i en negativ riktning kan de såklart även rikta sin ilska mot invandrare.

Det är också egentligen sunt att diskutera problemen men jag gör det på en mer sansad nivå. Vissa kanske får utlopp för något genom att skriva om "sandapor" och "primater" men det ger inget särskilt seriöst intryck. Det är dessutom lätt att för meningsmotståndare att avfärda allt som skrivs innehållande sådana epitet som ren rasism.
Citera
2019-04-23, 18:38
Medlem
Citat:
Svenskar tror att de är några högstående och välutvecklade människor men när han förlorar sin trygghet så kommer det otåliga barnet i honom fram, våldsam och arg och skyller på helt fel saker.

Skulle de låtit invandrarländerna vara ifred och inte skapat så mycket krig och kaos så hade inte invandrarna flytt därifrån, men å andra sidan skulle svenskar känma sig underlägsna för att i vandraren låg före i utvecklingen och skapat krig i alla fall.

Sådan är den vita rasen. Ligger en annan nation före så måste de plundra och förstöra. Och när invandraren då förstör deras länder i form av terror så kan de inte härleda skiten till att det var deras regering som först skapade kaos i invandrarländerna.

Väst ska få skit för vad de gör.

Du har inte siffra rätt. Som vanligt. Väst är näppeligen ett samlat begrepp vad gäller krig. Mena är det däremot.
Citera
2019-04-23, 18:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Som exakt vaddå?
Kriget i Irak? Allt på falska grunder? Iran/Irak kriget på 80-talet? Väst stödjer israel som krigar mot palestina? Väst installerar regimer som förstör landets utveckling som till exempel Iran på 80-talet. Man förstör libyen för att ghadaffi ville lämna petrodollarn och handla olja i annan valuta osv.

Finns mycket skit från väst som appliceras med tvång och våld på militär nivå.
Citera
2019-04-23, 18:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emtor
Precis! En dansk psykolog som forskat på fenomenet säger det samma. Hos oss blir vårt beteende internaliserad från spedbarnsåldern och friheten blir större och större med tiden. Straff för brott blir därför mildt.
Hos dom finns ingen strama tyglar . . . helt till dom kommer i vuxen ålder. Då är straffet för att inte sköta sig stenhårdt. Avgugna händer . . . tretti år i ett fängelse där fångarna dör efter ett år etc.
När dom kommer hit skrattar dom av våra fängelser. Hotellrum med internet och matservering där man kann titta på porr och runka till snoppen blir blå.
Inte konstigt att dom beter sig illa i våra samhällen.
Lösningen är att låta dom få sitt jävla shariasystem . . . gällande för DOM och inte oss.

Absolut inte. Lösningen är återflytt för de som är här, återtagande av medborgarskap och stängda gränser.
Citera
2019-04-23, 18:49
Medlem
Citat:
Svenskar uppviglar till hat genom att peta på björnen och när björnen vaknar så säger svensken, men gud vad arg du är, "titta vad arg björnen är (invandraren alltså)".

Att få bidrag från start, lägenheter, livslång tillgång till tolkar, instegsjobb, behandlas med silkesvantar av polis och rättsväsende...

Ja, det är är lätt att förstå att detta väcker väldig vrede (eller inte).

Citat:
Omöjligt att som invandrare komma in i en gemenskap. Svenskar är skeptiska, hopplöst tillbakadrgna, stela och avgudar rutiner och drömmer om nya ända fram till sin död. Att då släppa in en invandrare är ett gigantiskt avstamp från sin livsrutin.

Återigen... Inte på det sätt jag behandlat invandrare och inget jag sett mycket av.

Citat:
Förekommer rätt mycket sånt.

Gör det? Vi har en hel myndighet (DO) som finns att tillgå för en invandrare som anser sig diskriminerad.

Citat:
Svenskar döljer det bara. Men de är hatiska, rasistiska, undvikande, stänger ut invandrare och vill inte ha med dem att göra.

Det är svenskar som vill ha segregation.

Återigen... Inte min upplevelse. Möjligen har svenskar blivit mer försiktiga genom åren p.g.a. hur samhället har blivit.

Jag är så gammal så jag minns en tid då rasism mot de med utländsk bakgrund i stort sett inte förekom i Sverige. Sen har vi vänstervridna journalister som troligen överdriver p.g.a. sin agenda.

Sen segregation... Svenskar vill inte bo i områden där deras barn riskerar överfallas och sten kastas mot utryckningsfordon. Det handlar om ren överlevnad...

Att sen invandrare bor där? De vill bosätta sig nära sina landsmän och får ebo som möjliggör detta.
Senast redigerad av Snobird 2019-04-23 kl. 18:56.
Citera
2019-04-23, 18:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Du har inte siffra rätt. Som vanligt. Väst är näppeligen ett samlat begrepp vad gäller krig. Mena är det däremot.
Väst har ställt till med massa skit. Det är bara att kolla historiskt. Så fort ett land blir starkare så kommer väst och USA med sina sanktioner som dumsvenneland ställer upp på.
Citera
2019-04-23, 18:52
Medlem
För att deras pappor gnäller på svenskar som har tagit hit honom och mamman bara står i köket eller är upptagen med att ta ut 10 syskon och skrika i parken.
Sen vet inte ens utlänningar hur man torkar sig i arslet med toapapper så det kan ha med ren efterblivenhet att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in