2019-03-17, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grandioso
Artikel i Kvällsposten igår:

Citat:
Nu överväger Mattias att sluta med politiken. Han beskriver att hatet har gjort att han tappat både glöden och energin för att engagera sig.

– Jag tar inget beslut nu utan vi får se vad det utmynnar i efter valet. Men jag orkar inte helt enkelt. Jag måste koncentrera mig på min familj, mina barn och vår egen läkandeprocess.

Han poängterar att han inte tror att misshandeln var riktad mot honom som lokalpolitiker men att händelsen ändå i kombination med det överväldigande hatet fått honom att tappa orken.

– Jag tänker framåt och är glad över att den svenska sjukvården fungerar så väl så att jag kan bli någorlunda återställd. Jag har samtidigt tur. Om de hade slagit en gång till så hade benen i ansiktet kunnat gå upp i hjärnan, så jag är glad att jag lever.

https://www.expressen.se/kvallsposten/mattias-47-blev-misshandlad-nu-overskoljs-han-av-hat-och-hot/

Hmm, man tycker att det ska rubriceras som mordförsök. Skador på livsviktiga organ och/eller stor blodförlust ska klassas som mordförsök, PK-Svinen kan kalla det vad de vill. Men jag kallar det för mordförsök. Kasta in MGM på 8-10 år på kåken, MGM visade dessutom avsevärd likgiltighet för offret

Citat:
Ursprungligen postat av Bilingualbvern2.0
Utredningen läggs ner, inget åtal. Låsta artiklar, men någon som bor i Karlskrona/Blekinge kanske vet mer.

http://www.blt.se/karlskrona/utredning-laggs-ner-efter-svar-misshandel/

http://www.sydostran.se/karlskrona/inget-atal-efter-misshandeln-liedholm-overklagar/

Det var ju en väntad utveckling, kunde man ju redan ana, över att det blev så fort knäpptyst i MSM. Man trodde att detta skulle bli en större medial händelse, men icke sa nicke, PK-Patrasket lyckades lägga locket på på tryckkokaren igen... PK-Patrasket får fullt upp att täta läckor annars så pyser det över igen, typ... Vad händer när de får slut på tätningslappar ?

Ja, det skulle kunna vara så att MGM befinner sig utomlands som anges tidigare i tråden som troligt. Att MGMs släktingar skickade iväg denne/dessa, direkt efter misshandeln

Så svårt vore det ju inte att gripa dessa om de befinner sig kvar i Karlskrona tycker man ju.
Så man kan ju gissa att de är försvunna

Liedholm får nog på något sätt veta att det finns ett avgrundsdjupt avstånd mellan de vanliga svenskar som drabbats av mångkulturen och hans eget skitparti

Inte konstigt att folk i den här tråden varit skadeglada över att en politiker blivit svårt misshandlad.
Med tanke på vad hans skitparti har ställt till med,
så är det väl bara för Nya Moderaterna att tacka och ta emot
Senast redigerad av MuhammedsArsle 2019-03-17 kl. 02:17.
Citera
2019-03-18, 23:09
Medlem
Grandiosos avatar
Ett av inslagen i kvällens "Trolljägarna" handlade om Liedholm.

Citat:
Efter misshandeln fick Mattias Liedholm motta både hat och hot.
Nu ska TV3:s Trolljägarna konfrontera några av hatarna.

Förra veckan kom beskedet att åklagaren John Dagnevik valt att inte väcka åtal i misshandelsfallet. Motiveringen var att åklagaren John Dagnevik inte ansåg sig kunna motbevisa den misstänktes nödvärnsinvändning.
http://www.blt.se/karlskrona/fick-motta-nathat-nu-soker-tv3-upp-nattrollen/

Det blev ett "troll" som konfronterades och detta "troll" var inte på nåt vidare språksamt humör om man säger så...en dörr drogs igen snabbt och så bidde det inte mer av det.

"Nödvärnsinvändning"??? Märkligt. Det var ju en ytterst grov misshandel som kunde slutat mycket tragiskt, med att offret inte klarat sig.
Senast redigerad av Grandioso 2019-03-18 kl. 23:13.
Citera
2019-03-18, 23:33
Avslutad
Citat:
Ett av inslagen i kvällens "Trolljägarna" handlade om Liedholm.

http://www.blt.se/karlskrona/fick-motta-nathat-nu-soker-tv3-upp-nattrollen/

Ett citat ur den artikeln:
– Många som skrivit önskar att jag aldrig hade överlevt slaget. Troligtvis är dessa kommentarer kopplade till mitt och min hustrus engagemang för mångfald, bland annat genom våra framträdande roller i Karlskrona Pride, sade Mattias Liedholm till SVT Nyheter Blekinge i augusti.
En medveten lögn, måste man nog tyvärr konstatera. De allra flesta som uttryckt skadeglädje i tråden har kopplat denna till det faktum att killen är moderat, och därigenom har förespråkat en politik som inneburit en stor invandring.

Det där med Pride har knappast någon hållit emot honom; inte mer än att man uttryckt misstanken att det där "engagemanget" nog suttit jävligt mycket på ytan, i synnerhet som han väl med frugan dragit in en del stålar på att föreläsa om "mångfald", eller nått annat liknande projekt (kommer ej ihåg detaljerna, men de finns ju i tråden.) Han har helt enkelt gett intrycket av en tvättäkta opportunist, som tjänat själv på en politik i stort och i smått som annars normalt innebär nackdelar för helt andra folkgrupper. Fast just i detta fall fick han smaka på några av dessa nackdelar. Därav alla kommentarerna om "karma".

Han och hans fru verkar annars rätt fixerade av det där narrativet om deras engagemang för "mångfald och pride", vilket ju sattes i fokus också direkt i samband med misshandeln:

Citat:
Ursprungligen postat av tryggtochbra
Vad får moderathustrun att tro att gärningsmännen skulle vara det minsta intresserade av att hennes man ”brinner och kämpar för mångfald”? Är det något hon föreställer sig att kriminellt invandrarslödder brinner starkt för? Mångfald? Eller är det bara godhetssignalerande, för att visa att hennes man minsann inte är någon rasist? Som om det bara vore rasister som blev misshandlade av Mångfalden...

Så enligt honom fick han både spö och blev näthatad för att han älskar mångfald.

Sen tror jag att jag noterade tidigare att ja, vissa kommentarer i tråden var rätt hatiska. Men de allra flesta var tämligen återhållsamma, och begränsade till att notera ironin i att han själv blev offer för något han själv ställt till med, tex:

Citat:
Ursprungligen postat av stoppsmäll
Snubben blev utsatt för den rasism som han och hans partikamrater importerat.

Annars hade man ju för övrigt kunnat tänka sig ett upplägg i det där programmet där de konfronterat killen som spöade skiten ur honom med ett knogjärn, såpass allvarligt att han hamnade på sjukhuset, och egentligen också hade kunnat dö på kuppen. Men tydligen är det värre att glädjas åt detta dåd än att utföra det.
Citera
2019-03-18, 23:54
Medlem
Moderater kan inte slåss, pinsamt att ens försöka. Skulle såna skojare försvara detta land?? Hahahahahah
Citera
2019-03-23, 21:11
Medlem
Denna man, fru och denna tråd är med på trolljägarna. Haha. https://www.viafree.se/program/reality/trolljagarna/sasong-3/avsnitt-8

Edit: Såg vid en andra titt att det redan var nämnt.
Citera
2019-03-24, 10:16
Medlem
Haha, borde inte skratta. Vet bättre.
Men är bra att dom lokala multikulti vurmande politikerna blir strykta mothårs av sin egna politik.
Tyvärr krävs det fler fall av sånt för att hissen ska gå ända upp till rosenbad.
Citera
2019-03-24, 16:14
Medlem
Citat:
"Nödvärnsinvändning"??? Märkligt. Det var ju en ytterst grov misshandel som kunde slutat mycket tragiskt, med att offret inte klarat sig.

Haha, nödvärnsinvändning ? Krumbuktar sig inte PK-Patrasket lite för mycket nu ?
Navelskåderiet i Lagboken tar bisarra former
Hur kan ett slag bakifrån med knogjärn kallas för nödvärn ?
Eller är det alltid "nödvärn" så snart sk "hederskultur" eller "mångfaldskultur" är inblandad ?
Perfekt anledning att arkivera ärendena...
Åklagaren måste ju vara en komplett idiot och jubelåsna
Åklagaren kan troligen inte knyta sina skor själv, bor i mammas källare, och sover på en luftmadrass med en punkterad kudde ?

Rulla åklagaren och Aschberg i tjära och fjädrar och låt bägge sitta kedjad vid ICA 24/7 med en tiggarmugg utanför ICA

Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
– Många som skrivit önskar att jag aldrig hade överlevt slaget. Troligtvis är dessa kommentarer kopplade till mitt och min hustrus engagemang för mångfald, bland annat genom våra framträdande roller i Karlskrona Pride, sade Mattias Liedholm till SVT Nyheter Blekinge i augusti.
En medveten lögn, måste man nog tyvärr konstatera.
...
Så enligt honom fick han både spö och blev näthatad för att han älskar mångfald.

Ja en slags teoretisering av förloppet, en teoretisering som både ska försvara, den förda politiken, GM och mångfalden.

Citat:
Annars hade man ju för övrigt kunnat tänka sig ett upplägg i det där programmet där de konfronterat killen som spöade skiten ur honom med ett knogjärn, såpass allvarligt att han hamnade på sjukhuset, och egentligen också hade kunnat dö på kuppen. Men tydligen är det värre att glädjas åt detta dåd än att utföra det.

Ja Aschberg borde fan i mig ha fokuserat på varför åklagaren lade ner utredningen och varför inte Polisen omedelbart beslagtog GMs kläder mm ? Att hävda nödvärn med ett slag bakifrån låter ju så dumt att man allvarligt funderar på om Aschberg är helt slut som reporter ?
Och att det är definitivt dags för Aschberg att stämpla ut ?

Det skulle ju vara ett bra upplägg annars om Aschberg besökte GM
Och att GM svamlar om sitt nödvärn ?
Är det egentligen normalt att använda ett knogjärn i en nödvärnssituation ?
Det finns nog inte ett enda känt fall vågar jag påstå
som har dragits i rättegång
Men det kan ju vara så att GM tex alltid sover med knogjärnet på handen,
bara ifall att...., typ

Citat:
Ursprungligen postat av Slim-m
Tyvärr krävs det fler fall av sånt för att hissen ska gå ända upp till rosenbad.

PK-MSM har ju noggrant plockat bort alla knappar i hissen som leder högst uppåt. Hissens nödknapp har man också plockat bort, mest för säkerhets skull - den behövs ju inte längre - Sverige är ju ändå tryggare än någonsin - det har vi ju Landsfader Röfvéns ord på
Citera
2019-03-25, 23:07
Medlem
Soda--Pops avatar
Vad jag inte lyckats koppla i Trolljägarna är vad ryska påverkanstrollen i St Petersburg skulle ha att göra med sodomiterna bakom socialmediadrevet mot Liedholm. Kan nån fötklara ?
Citera
2019-03-26, 18:02
Avslutad
Citat:
En medveten lögn, måste man nog tyvärr konstatera. De allra flesta som uttryckt skadeglädje i tråden har kopplat denna till det faktum att killen är moderat, och därigenom har förespråkat en politik som inneburit en stor invandring.

Det där med Pride har knappast någon hållit emot honom; inte mer än att man uttryckt misstanken att det där "engagemanget" nog suttit jävligt mycket på ytan, i synnerhet som han väl med frugan dragit in en del stålar på att föreläsa om "mångfald", eller nått annat liknande projekt (kommer ej ihåg detaljerna, men de finns ju i tråden.) Han har helt enkelt gett intrycket av en tvättäkta opportunist, som tjänat själv på en politik i stort och i smått som annars normalt innebär nackdelar för helt andra folkgrupper. Fast just i detta fall fick han smaka på några av dessa nackdelar. Därav alla kommentarerna om "karma".

Han och hans fru verkar annars rätt fixerade av det där narrativet om deras engagemang för "mångfald och pride", vilket ju sattes i fokus också direkt i samband med misshandeln:

Sen tror jag att jag noterade tidigare att ja, vissa kommentarer i tråden var rätt hatiska. Men de allra flesta var tämligen återhållsamma, och begränsade till att notera ironin i att han själv blev offer för något han själv ställt till med, tex:

Försäkringsbolaget vägrar betala, moderatmannen är mkt upprörd, se hans fb.
Citera
2019-04-21, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Twilight zone
Försäkringsbolaget vägrar betala, moderatmannen är mkt upprörd, se hans fb.

Ja Det Nya Sverige visar sin riktiga sida, Absurdistan i sitt esse, PK-Folket kan gärna få suga på den karamellen riktigt länge, och njuta av sitt mångkulturella paradis ?
Citera
2019-04-21, 23:03
Medlem
Jag fattar inte och orkar inte tröska igenom hela tråden, kan någon förklara för mig varför denne man misshandlades av gänget?
Citera
2019-04-21, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Jag fattar inte och orkar inte tröska igenom hela tråden, kan någon förklara för mig varför denne man misshandlades av gänget?
Det kan du läsa om i början av tråden. Inte mycket jobbigare för dig än för mig att skriva detta. Gör ett försök
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in