Citat:
Ursprungligen postat av
Prutten12
Om du kollar undersidan sitter troligen en fläkt, den ska transportera bort värmen.
Tack. Ja alltså hällen är ju ganska djup, men någon fläkt sitter det inte undertill, såvida den inte är inuti själva hällen, men nu är jag inte hemma och kan kolla om det finns hål i själva lådan. Borde vara troligt att det är. Däremot en metallplåt som installeras med en luftspalt som förhindrar fingrar från att peta på hällen underifrån.
Citat:
Ursprungligen postat av
Dr Tinnitus
Du menar alltså att den gamla tätningslisten som satt där inte tätade utan släppte upp värme.... Har du tänkt till nu...? Varför ha en tätningslist där om det inte är tänkt att den ska hålla tätt...
Lär dig att inte söla runt spisen i onödan
Tack.
Försökt tänka, men frågar ju här eftersom jag inte vet.
Blotta bilden av den får mig att tro att värme kan släppas igenom den porösa listen och att syftet är att tillåta detta, men kanske inte. 🤔
Det är ju ingen gummilist. Hade varit mycket smidigare med en gummilist för att stoppa vätska, men det är det alltså inte. Ny list har iaf beställts för just hällar.
Jag är duktig på att inte söla, men andra som använder spisen är inte lika kompetenta...
Och jag vill gärna slippa städa och skrubba bort hårt fett i framtiden.
Tack alla för era svar!