Citat:
Ursprungligen postat av
legaim
Hej! Är intresserad av en bil som jag har funnit hos följande bilhandlare:
Car Trade Sweden AB, Haninge
Är det någon som har handlat där tidigare?
Enbart namnet ger mig vibbar av en firma som bara säljer en produkt den har noll kunskap om.
Men jag tänker nu gå mot strömmen o försvara blattehandlarna.
Är själv lite av en stammis hos en av dessa. Dock inte som bilköpare utan som verkstadskund.
Vid några tillfällen har jag varit intresserad av att köpa bil hos dem o i höstas lät jag återigen bli.
Så här i efterhand var det ett dåligt beslut då jag i stället köpte en bil av en Svensk, hederlig privatsäljare. Återkommer till detta.
Men jag "kan" bilar. Innan köpet från Svensken så var det, Jag kan bilar.
Men den jag tittade på hos blattefirman var en motorstark Volvo. Det visade sig att kamrem skulle bytas för 8-10 000mil sedan alt ett flertal år.
Fanns ingen dokumentation på detta.
Detta gjorde att jag, säljaren samt en kompis till honom hade en argumentation om en kamrem kan hålla så länge eller inte. Blev självklart inget bilköp vilket jag i dag ångrar.
I stället köpte jag en bil jag blev lurad på o lärde mig att jag inte kan bilar så bra som jag tror.
Japp, även Svenskar med defekta bilar kommer lura dig lika mkt som en blatte. Även jag som Svensk har lurat en ziegenare vid bilförsäljning. Detta slutade med att jag fick köpa en biljävel till att ha över vintern.
Nu till det fina.
Jag ratade en bil pga kamremmen men när vintern var över så köpte jag mig en Volvo V40 med motorstyrka o även denna gång upptäckte jag kamremmen. Priset var ändå bra så jag slog till.
Beställde delar o åkte ner till handlaren jag inte köpt bil av pga kamremmen. Bad om prisförslag.
Han var fortfarande lika serviceminded som alltid o även att han kunde ge igen så byttes kamrem för 1500kr.
Samma 1500kr kunde jag ha betalat för att byta kamrem på den Volvon jag inte köpte av honom.
Här är fördelen med blattefirmorna.
Ja, de luras. De luras lika mkt som Svenskar gör om de kan. Men blatten går vidare i livet medan Svensken slänger sig på tangentbordet för att skriva hatinlägg om blattar.
Faktum är att det är inte säljaren som luras i en bilaffär utan det är köparen som lurar sig själv.