2019-04-19, 22:37
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Imnsho
Plåstret ska dras av snabbt från det håriga rövhålet Sverige så det gör riktigt ont! En riktig brasiliansk vaxning med kletig gaffatejp där smärtan påverkar varenda nervcell. Först då kan Svenne Sexpack vakna.
Och tråden hoppas jag på något sätt är signifikant för hur diskussionen går i SKL och i Sverige mellan alla politiker. Vi behöver på alla sätt fingerpekande och bespottande mellan sosse- och moderatkommuner. Jag hoppas innerligt att hatet växer mellan svensk och svensk, mellan kommun och kommun, mellan region och region.

Detta triggar den nödvändiga dödsspiral av omvända "auktioner" som nu behövs för att vända utvecklingen. De kommuner som är jävligast, snålast och mest trakasserar det dagdrivande bidragsproletariatet kommer att bli vinnare, och dessutom katalysera renandet av konungariket Sverige.
Halleluja!

Fetat: Det pågår sedan länge i det fördolda, Staffanstorp är tydligast genom att placera dem i husvagnar men t.ex. Solna har också varit hårda och slängt ut migranterna efter statens tvåårsprojekt vilket ledde till att de låtsades sova i tält (En lögn media spred som fake news).
Citera
2019-04-19, 22:42
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avengersson
Jag kommer ihåg en siffra på ca 217 miljoner i stadsbidrag som betalades ut till Norrköpings kommun under 2017-2018.
Helt sjuka belopp, mycket av detta (läs allt) går till att finansiera flyktingar och ensamkommande...
Siffror i länken för er som tvekar om det jag skriver om:

Resebidrag för att få hem anhöriga om du är flykting!

https://www.migrationsverket.se/Privatpersoner/Skydd-och-asyl-i-Sverige/Efter-beslut/Om-du-far-stanna/Familjeaterforening/Resebidrag-for-anhoriga.html

Utbetalda ersättningar 2017

https://www.migrationsverket.se/download/18.4a5a58d51602d141cf41c6b/1516865065179/Statlig%20ersättning%202017.xlsx

Utbetalda ersättningar 2018

https://www.migrationsverket.se/download/18.748d859516793fb65f9c45/1548768925853/Utbetalad%20statlig%20ersättning%202018.xlsx

"Norrköping har historiskt tagit emot fler nyanlända än många andra av länets kommuner. Samtidigt som man har berett plats för de nyanlända som staten anvisat till kommunen, har en stor andel så kallade egenbosättare sökt sig till Norrköping.

Egenbosättarna har tackat nej till att bli kommunplacerade av staten. Eftersom de står utanför det statliga mottagningssystemet är Norrköpings kommun inte skyldig att ordna fram bostad åt dem. Men precis som alla andra nyanlända har de rätt att få hjälp med att etablera sig i Sverige."https://norrkopingnews.se/nyheter/fa-flyktingar-till-norrkoping-nasta-ar/

Det är bäddat för en riktigt mörk ond rasism när alla har tröttnat på att ha klimatångest och upptäcker att deras snöflingebarn inte får den skola de betalar för, och de själva inte får höften och knät utbytta. Samt att de plötsligt måste se till att mamma o pappa får vård o tillsyn...

Redan nu är många förbryllade över polisbrist och märkliga domar...

Det är ju så lätt att peka ut personer från Afrika och mellanöstern både till hudfärg och klädsel.

Norrköping finns sedan med på listan. Villket är lite märkligt och oroande då det är i de större städerna tillväxten sägs skapas.
Citera
2019-04-19, 22:43
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hivnegativ
Det är redan så. I mycket stor omfattning. Och det kommer att bli bra mycket värre.

Att vissa inte märker hur illa det redan är beror på att de kokas lånsamt som grodor.
Jo, till sist är det bara negrer, gammgubbar och feta kärringar med el-allergi kvar på landet. Jag hoppas på något sätt att Danderyd och liknande ställen får ta emot sin beskärda del somalier och afghaner, eftersom det ju ska vara rättvist i Sverige. Eller, gör jag det? Det är ju bra om det finns några platser kvar som kan protestera mot utjämningspolitiken.

Jag tror nog att de allra flesta vet hur illa det är, men många skiter i det eftersom de inte tycker att de drabbas personligen, än. Vi får höra hur det låter om några år.
Citera
2019-04-19, 22:45
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av speedskater
Det är verkligen där det klämmer. Vi pratar här om kvinnor som är helt illeterata och kan knappt tala sitt eget språk, dom kommer till Sverige och får t.o.m retroaktiva bidrag.

Väl i Sverige så välkomnas dom rakt in i världens kanske mest avancerade barnavårdstänk.

Hade jag vart etiopisk kvinna och 25 år hade jag spänt upp fittan med björntråd och bara kört på.

Jo, men både VAB och föräldradagar utöver minstabeloppet (180 kr/dag) förutsätter anställning. Hur stor blir diffen för ett rent socialbidrag vs. de ovanstående? Barnbidrag och det synnerligen idiotiska flerbarnstillägget kan ryka åt fanders vad mig anbelangar, men just de komponenter du tar upp skulle nog inte göra någon större skillnad.
Citera
2019-04-19, 23:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Dock är detta intressant: Vid samma möte ska fullmäktige också ta ställning till om kommunstyrelsen beviljas ansvarsfrihet, något som revisorerna rekommenderar att så sker

På vilka grunder anser revisorerna att kommunstyrelsen ska beviljas ansvarsfrihet?
Citera
2019-04-19, 23:03
Medlem
Danderyd och Vallentuna har underskott.
Citera
2019-04-19, 23:06
Medlem
MrBulldoggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rudel-Stuka-Ace
Absolut. Och det är planerat. De nya kolsvarta "svenskarna" blir självklart röstboskap åt sossarna så S kan sitta kvar vid makten.

Ja, visst är det så. Men som alltid när man gjort affärer med djävulen, så kommer räkningen till slut ändå. Enda frågan är om det blir nästa val eller det därpå som S-topparna kommer att stå som oförstående fågelholkar när de kuppats ut av Mohammed och hans glada gäng. Vips har vi då ett oförblommerat islamistiskt parti med färdig infrastruktur för att införa alla möjliga skojiga reformer. Vi kan se S i Malmö som ett högaktuellt case study.
Citera
2019-04-19, 23:13
Medlem
Snarkarens avatar
Det verkar gå fort nu, när kommer media börja rapportera om det här ? Alldeles för sent gissar jag ?
Citera
2019-04-19, 23:16
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snarkaren
Det verkar gå fort nu, när kommer media börja rapportera om det här ? Alldeles för sent gissar jag ?
det diskuteras nog på redaktionerna, skall de gynna främlingsfientliga krafter? Kanske rapporterar de och skyller på de gamla som hittills.
Citera
2019-04-19, 23:17
Medlem
Blot-Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrBulldogg
Ja, visst är det så. Men som alltid när man gjort affärer med djävulen, så kommer räkningen till slut ändå. Enda frågan är om det blir nästa val eller det därpå som S-topparna kommer att stå som oförstående fågelholkar när de kuppats ut av Mohammed och hans glada gäng. Vips har vi då ett oförblommerat islamistiskt parti med färdig infrastruktur för att införa alla möjliga skojiga reformer. Vi kan se S i Malmö som ett högaktuellt case study.
Men "egentligen" spelar det ingen roll vad som händer inom toppolitiken när det ekonomiska systemet håller på att haverera. Jag tror inte riktigt att det är läge för jihad om stora delar av de grupper som röstar S och tillber Allah står utan tak över huvudet och riksdagen får ta sig en funderare på hur man ska göra med alla dessa människor som bara kostar och inte ger något i gengäld. Om S-planen från början var att importera analfabeter från tredje världen för att hålla liv i bidragssystemet och inhösta några hundratusen röster på kuppen, då kan jag inte se annat än att den planen håller på att gå i stöpet. Sossarna lär få det obehagligt hett om öronen, med Muhammed på sin sida eller inte.
Citera
2019-04-19, 23:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blot-Sven
Jo, till sist är det bara negrer, gammgubbar och feta kärringar med el-allergi kvar på landet. Jag hoppas på något sätt att Danderyd och liknande ställen får ta emot sin beskärda del somalier och afghaner, eftersom det ju ska vara rättvist i Sverige. Eller, gör jag det? Det är ju bra om det finns några platser kvar som kan protestera mot utjämningspolitiken.

Jag tror nog att de allra flesta vet hur illa det är, men många skiter i det eftersom de inte tycker att de drabbas personligen, än. Vi får höra hur det låter om några år.

Det är ju som i gamla Sovjet. Ingen säger ju offentligt vad man tycker, i och med att det är impopulärt att kritisera vår politik på många arbetsplatser. Dessutom känner nog många att det är kört ändå och skiter i allt och hoppas på det bästa för egen del. Är ju också så pass segregerat i samhället redan att man i många storstäder kan leva i sin egen bubbla.
Citera
2019-04-19, 23:22
Medlem
Snapcounts avatar
Så hur kommer kommunerna att klara sig ur detta ekonomiska moras ?

Staten sparkar ju som bekant över notan till kommunerna.., så varifrån skall pengarna komma ifrån ?

+ Mera intäkter (dvs skatter)
- Mindre utgifter.

På intäkter misstänker jag att bilister kommer att få en smäll, detta då pga "miljön". I Norge som bekant, så är sk bomringar (dvs trängselsavgift) vanligare. Det kostar idag en 50 lapp att köra in till Oslo. Tror att trängselvavgiften kommer att bli en norm inom 5-10 år, i många utav Sveriges kommuner.

På statligt plan tror jag på att momsen kommer att höjas, samt skatten på energi (el och bränsle) kommer att höjas, då även med motiveringen "miljö".

Kommer att bli mycket "miljö-prat" de närmaste åren tror jag, det är ett listigt sätt att öka beskattningen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in