2019-04-19, 09:14
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Oj vad många som får äta upp sina ord efter igår. Både motståndare men även djurgårdens egna. Ni har kallat dem för mentalt svaga och ett lag som viker ned sig. Hur förklarar ni gårdagen då? Underläge efter minuten efter 2 förnedringar. Ett lag som är mentalt svaga förlorar den. Men djurgården vänder och vinner. Var dessutom lika bra, om inte bättre spelmässigt än färjestad. Så lätt att bara kasta skit på spelarna hela tiden när det går fel. Spelarna var lika taggade och redo igår som dem två förnedringarna. Men dem är människor, inte maskiner. Ibland går det åt helvete. Sen glömmer man hela tiden bort att det finns en motståndare på andra sidan. Så jävla löjligt att kasta skit så. Hoppas djurgårdarna som lämnade globen efter period 2. DU som kastade flaska vid straffen. Och ni som hånar och kastar skit på spelarna inte jublade och gladde er åt finalplatsen igår. Och att ni håller er borta från hovet i finalserien. Hellre en halvfull arena med RIKTIGA hockeysupportrar, än en full arena med en massa fjolliga fotbollshuliganer som hela tiden dyker upp i dessa stora sammanhang med sitt fotbollsbeteende och kastar flaskor, bränner pyro och hotar och hatar på spelare.
Citera
2019-04-19, 09:51
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm
Oj vad många som får äta upp sina ord efter igår. Både motståndare men även djurgårdens egna. Ni har kallat dem för mentalt svaga och ett lag som viker ned sig. Hur förklarar ni gårdagen då? Underläge efter minuten efter 2 förnedringar. Ett lag som är mentalt svaga förlorar den. Men djurgården vänder och vinner. Var dessutom lika bra, om inte bättre spelmässigt än färjestad. Så lätt att bara kasta skit på spelarna hela tiden när det går fel. Spelarna var lika taggade och redo igår som dem två förnedringarna. Men dem är människor, inte maskiner. Ibland går det åt helvete. Sen glömmer man hela tiden bort att det finns en motståndare på andra sidan. Så jävla löjligt att kasta skit så. Hoppas djurgårdarna som lämnade globen efter period 2. DU som kastade flaska vid straffen. Och ni som hånar och kastar skit på spelarna inte jublade och gladde er åt finalplatsen igår. Och att ni håller er borta från hovet i finalserien. Hellre en halvfull arena med RIKTIGA hockeysupportrar, än en full arena med en massa fjolliga fotbollshuliganer som hela tiden dyker upp i dessa stora sammanhang med sitt fotbollsbeteende och kastar flaskor, bränner pyro och hotar och hatar på spelare.

Vet inte om du hänger på vårt forum men varit olidligt senaste veckan. Alla ska sparkas fast vi har två raka säsonger med semi(nu till och med final). Jag har blivit osams med rätt många på grund av att försvarat Robban och Jocke. Som gjort ett fantastiskt jobb.
Citera
2019-04-19, 10:12
Medlem
asdfghjklzxcvbnms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoshTee
Vet inte om du hänger på vårt forum men varit olidligt senaste veckan. Alla ska sparkas fast vi har två raka säsonger med semi(nu till och med final). Jag har blivit osams med rätt många på grund av att försvarat Robban och Jocke. Som gjort ett fantastiskt jobb.
Vet inte vilket forum du pratar om men kikar in på Svenska fans ibland. Och där låter det likadant. Tycker också robban och gänget gjort ett toppenjobb. Verkar vara bra personer också, som verkligen brinner för laget. Förväntningarna och kraven är ju orimligt höga känner jag. Lätt att glömma vart laget befann sig när robban och övriga kom in. Kvart, semi och nu final. Med konkurrensen som är och förutsättningarna man har och jobba med ekonomiskt och allt runtomkring så är detta riktigt bra.

Sen tycker jag kritiken och skiten som kastas mot hockeyn oftast blir värre när det börjar gå bra, just för att alla fotbollssupportrar kommer in i bilden, som inte följer hockeyn och vet om hur förutsättningarna ser ut, utan ser bara "mesta mästare" och en massa bonngäng omkring sig. Tycker nästan dem riktar mer kritik mot hockeyn än fotbollen. Vilket är märkligt. Hockeyn har faktiskt bättre resultat, trots sämre förutsättningar. Lägg därtill att man inom hockeyn bygger ett mer genuint och lokalt lag. Hur många riktiga djurgårdare finns i fotbollen. Inte många. I hockeyn finns det massor. Flera egna stockholmsprodukter. Kommer knappt ihåg den senaste inom fotbollen.
Citera
2019-04-19, 10:25
Medlem
Citat:

Tycker Robban Olsson ger ett seriöst, proffsigt och ödmjukt intryck. Heder till den mannen!

Skrivet med förbehållet att jag inte har speciellt mycket koll på Djurgårn.
Citera
2019-04-19, 10:36
Medlem
shanghais avatar
Citat:

Tror det som vanligt är en liten klick som gapar väldigt högt (och lever för att få göra det). Ingen i min bekantskapskrets har något dåligt att säga om någon av dem. Tror gemenemans uppfattning är att djurgården har lyft sig ordentligt senaste säsongerna och detta tack vare Jocke o Robban.
Citera
2019-04-19, 10:36
Medlem
RobertoSavianos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfghjklzxcvbnm

Jag har varit på cirka 25 matcher på hovet i år och sjungit fram laget många gånger när andra inte orkat bland annat i nån skitig CHL match där vi bara hade 2000 på läktarna och merparten i klacken SATT ner.

Att du säger att jag inte får vara glad över finalplatsen för att jag lämnade globen vid 0-5 i lördags tänker jag inte acceptera.
Citera
2019-04-19, 14:31
Medlem
JoshTees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Palkranen
Tycker Robban Olsson ger ett seriöst, proffsigt och ödmjukt intryck. Heder till den mannen!

Skrivet med förbehållet att jag inte har speciellt mycket koll på Djurgårn.

Mycket kunnig och proffsig. Har utvecklat vårt lag oerhört mycket.

Citat:
Ursprungligen postat av shanghai
Tror det som vanligt är en liten klick som gapar väldigt högt (och lever för att få göra det). Ingen i min bekantskapskrets har något dåligt att säga om någon av dem. Tror gemenemans uppfattning är att djurgården har lyft sig ordentligt senaste säsongerna och detta tack vare Jocke o Robban.

Absolut är det så. Är väldigt sällan någon av mina hockeykompisar är speciellt kritiska mot Jocke eller Robban utöver det vanliga gnället när det går dåligt på matcher såklart.

Men tröttsamt när jättemånga följare på twitter och många på det officiella forumet håller på som vi åkt ur SHL.
Citera
2019-04-19, 16:29
Medlem
Tvonds avatar
Citat:
Mycket kunnig och proffsig. Har utvecklat vårt lag oerhört mycket.

Absolut är det så. Är väldigt sällan någon av mina hockeykompisar är speciellt kritiska mot Jocke eller Robban utöver det vanliga gnället när det går dåligt på matcher såklart.

Men tröttsamt när jättemånga följare på twitter och många på det officiella forumet håller på som vi åkt ur SHL.

Man glömmer fort hur "roligt" det vara att spela i HA
Citera
2019-04-19, 16:41
Medlem
Vobblers avatar
Det verkar bli som vanligt med IK Oskarshamn, spelarflykt så fort säsongen är över. Nu när de gick upp i SHL kunde man hoppas att de fick behålla några av profilerna. Men de tar sitt pick och pack och drar.
Är den stan så jävla tråkig att de inte står ut?
Citera
2019-04-19, 17:14
Medlem
J.R.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Det verkar bli som vanligt med IK Oskarshamn, spelarflykt så fort säsongen är över. Nu när de gick upp i SHL kunde man hoppas att de fick behålla några av profilerna. Men de tar sitt pick och pack och drar.
Är den stan så jävla tråkig att de inte står ut?
Har inte koll på vilka spelare som lämnar Oskarshamn, men det borde väl främst vara de som inte är att räkna med på SHL-nivå. Sen är det säkert någon utav dom bättre som går vidare till andra SHL-lag eller utomlands också, men det är ju vardag efter säsongen för alla lag.
Tror inte att stan är tråkigare än exempelvis Leksand eller Gävle.
Citera
2019-04-19, 17:17
Moderator
vfs avatar
Hittade detta på hockeysnack, skriven av en FBK:are.

Citat:
jo jag med flera tror detta bortdömda mål, godkända mål för motståndarna, blinda domare , utvisningar vid strategiska tillfällen etc. Jo cmore och kapitalet vill ha en final mellan storstäderna i Sverige och nu garanterar jag att Frölunda kommer att uppleva samma sak då intressena vill ha jurgarden som vinnare

DIF vinner.
Citera
2019-04-19, 18:28
Medlem
Bartman777s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MitchRapp
Djurgården behöver ett Guld för att bli lite relevanta igen.

Experten uttalar sig igen ser jag
DIF kanske inte känns relevant för er "växjö-kunder" med eran (avsaknad av) historia osv.
Och att ett Guld för DIF ska behövas för att "göra dom relevanta" igen säger ju också en del om ditt synsätt.

För mig, och jag tror jag pratar för många andra hockey-supporters i landet, så känns Djurgården alltid jävligt relevanta. Även när de åkte ner i HA för några år sedan. Guld eller inte.

Men det där förstår väl inte du
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in