2019-04-19, 15:36
Medlem
Kosmos.s avatar
Har fått upp den är ett antal gånger nu när jag försäker gå in på vanliga amerikanska internetsiter som har vanligt nyhetsinnehåll eller bara rena hobbyintressen.

Meddelanden som kommer allt mer på olika sidor jag försöker entra exempel:

Citat:
451: Unavailable due to legal reasons
We recognize you are attempting to access this website from a country belonging to the European Economic Area (EEA) including the EU which enforces the General Data Protection Regulation (GDPR) and therefore access cannot be granted at this time. For any issues, contact news@unionleader.com or call 603-668-4321.

Detta ger så svart på vitt att EU bara är en Diktatur för maktgalningar i Bryssel!. Vi måste stoppa detta...
Citera
2019-04-19, 15:44
Medlem
Musvilkenmusens avatar
EU kommer att bli nästa Kina. Men inte ett skit kommer att förändras för att människor är efterblivna. Vi är här pga demokrati, vi kan inte lösa det genom demokrati. Det är som någon med spelmissbruk som försöker lösa sina ekonomiska problem med ännu mer spelande.

Jag skiter numera i vad som händer med EU och Sverige, använder VPN och låter folk lida.
Citera
2019-04-19, 15:48
Medlem
Antivalents avatar
Skaffa VPN.
Citera
2019-04-19, 15:55
Medlem
xposures avatar
Vilka sidor är det du försöker besöka?
Citera
2019-04-19, 15:56
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xposure
Vilka sidor är det du försöker besöka?
diverse amerikanska sidor. Nyheter. Bilsidor. Etc.
Citera
2019-04-19, 15:57
Medlem
xposures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.
diverse amerikanska sidor. Nyheter. Bilsidor. Etc.

Jamen ge länk(ar) då så att jag kan se om samma sak händer för mig.
Låter knepigt att sidor som du anser som helt ofarliga ska vara spärrade. :S
Citera
2019-04-19, 15:57
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Musvilkenmusen
EU kommer att bli nästa Kina. Men inte ett skit kommer att förändras för att människor är efterblivna. Vi är här pga demokrati, vi kan inte lösa det genom demokrati. Det är som någon med spelmissbruk som försöker lösa sina ekonomiska problem med ännu mer spelande.

Jag skiter numera i vad som händer med EU och Sverige, använder VPN och låter folk lida.
Jag är inte insatt i det där. Finns det en bra guide för hur man skaffar och vad kostar det?
Citera
2019-04-19, 16:06
Medlem
StigAllans avatar
https://dailystormer.name/
Den sidan fungerar åtminstone för mig och den borde väl vara spärrad om det finns någon spärr.
Citera
2019-04-19, 16:11
Medlem
Kosmos.s avatar
jag har fått liknande meddelanden på ett antal andra sidor gällande mina hobbys.

här är sidan jag försökte entra; unionleader.com
Citera
2019-04-19, 16:15
Medlem
StigAllans avatar
Den länken funkar inte för mig så det blir till att börja nyttja VPN för dig.
Citera
2019-04-19, 16:18
Medlem
Kosmos.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StigAllan
Den länken funkar inte för mig så det blir till att börja nyttja VPN för dig.
jag är inte så noga med att komma in på just den sidan..

Men jag börjar irritera mig på att jag inte tillåts komma in på diverse amerikanska sidor. Det börjar bli mer och mer så att säga och jag känner att det är ett steg närmare total diktatur.
Citera
2019-04-19, 16:28
Medlem
constants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kosmos.
Men jag börjar irritera mig på att jag inte tillåts komma in på diverse amerikanska sidor. Det börjar bli mer och mer så att säga och jag känner att det är ett steg närmare total diktatur.
Skulle du kunna tänka dig att nämna några sådana sidor, tack.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in