2019-02-01, 12:17
Medlem
rödkatts avatar
Klart det är en blåsning när det kostar pengar att svara. Anonym kan hon ju vara på andra ställen om hon nu önskar det.
Citera
2019-04-19, 06:31
Medlem
Hej. Varit aktiv på Vp under några år, är övertygad att allt är fejk. Ingen av tjejerna jag varit i kontakt m kan skicka en unik bild till mig. Alla backar ur när man kommer till att träffas på riktigt, oftast m kort varsel.
Citera
2019-04-19, 12:02
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SlowScarecrow
I veckan blev jag medlem på nåt som heter vuxenportalen.com och påminner om badoo, bodycontact etc.
För att ens kunna skriva med nån måste man punga upp pengar som bara räcker till 10 meddelanden, sen måste man ladda på. Ingen fast prenumeration vilket låter jävligt fishy.

Skrivit frekvent med en tjej som bor i en annan stad och hon är supersnygg. Hon svarar på det jag skriver men ställer inte många frågor till mig. Har föreslagit att vi ska skriva nån annanstans men hon är jävligt enveten om att stanna där vilket får mig att undra vilken tjej som frivilligt pungar upp för att vistas på en betaltjänst.
Så jag har börjat tvivla på om det är en riktig människa.

Vet hennes förnamn och utseende, vilken period hon fyller år, bostadsort och vad för jobb hon har men får ingen träff på söktjänster som går att jämföra med sociala medier. De träffar jag fått är inte hon.

Vad kan man göra för att utesluta att det är en bot man kastat bort sin tid på? Hon skriver på korrekt svenska och det är unika formuleringar och inga inövade standardrepliker. Men känns ändå mysko.

Det är förmodligen en riktig människa bakom. Det är kriminella nätverk som vill sno dina pengar och förmodligen också ditt kreditkortsnummer mm.
Citera
2019-04-19, 14:59
Medlem
Sett annonser för denna typ av jobb. De betalade per ord som jag skrev till killar på siter Tänkte det var bra extrainkomst när jag är arbetssökande. Men sökte aldrig

Så tyvärr ofta bluff
Citera
2019-04-20, 03:29
Medlem
Charitas avatar
Det är en människa som får betalt för att prata med dig.
Citera
2019-04-20, 03:39
Medlem
kraftfoders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lavande
Sett annonser för denna typ av jobb. De betalade per ord som jag skrev till killar på siter Tänkte det var bra extrainkomst när jag är arbetssökande. Men sökte aldrig

Så tyvärr ofta bluff

Tror till och med "Plus" på SVT hade ett reportage om det här. Betalt folk (behöver inte ens vara en tjej) som svarar på sajten. Tror Plus gjorde en bildsökning på en tjejs bild, och den dök upp lite varstans på internet, visade sig vara en "stock photo", dvs. generisk bild.

Edit: Exempel på generiska bilder.
Senast redigerad av kraftfoder 2019-04-20 kl. 03:41.
Citera
2019-04-20, 10:37
Medlem
HighwayDelights avatar
Citat:
I veckan blev jag medlem på nåt som heter vuxenportalen.com och påminner om badoo, bodycontact etc.
För att ens kunna skriva med nån måste man punga upp pengar som bara räcker till 10 meddelanden, sen måste man ladda på. Ingen fast prenumeration vilket låter jävligt fishy.

Skrivit frekvent med en tjej som bor i en annan stad och hon är supersnygg. Hon svarar på det jag skriver men ställer inte många frågor till mig. Har föreslagit att vi ska skriva nån annanstans men hon är jävligt enveten om att stanna där vilket får mig att undra vilken tjej som frivilligt pungar upp för att vistas på en betaltjänst.
Så jag har börjat tvivla på om det är en riktig människa.

Vet hennes förnamn och utseende, vilken period hon fyller år, bostadsort och vad för jobb hon har men får ingen träff på söktjänster som går att jämföra med sociala medier. De träffar jag fått är inte hon.

Vad kan man göra för att utesluta att det är en bot man kastat bort sin tid på? Hon skriver på korrekt svenska och det är unika formuleringar och inga inövade standardrepliker. Men känns ändå mysko.

När ett sliddjur själv skriver till dig på en "dejtingsajt" måste varenda karl med förståndet i behåll förstå att det är fake, av poster att döma, skriver en desperat kille, och sliddjuret läser och skiter i att svara, eftersom vederbörande tycker att hon är lite för fin (spysmiley), värsta sortens bröte.

Denna typen av sida bekräftar mitt förakt för mänskligheten, as som bara är ute efter att ljuga o förstöra.
Citera
2019-04-29, 08:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av kraftfoder
Tror till och med "Plus" på SVT hade ett reportage om det här. Betalt folk (behöver inte ens vara en tjej) som svarar på sajten. Tror Plus gjorde en bildsökning på en tjejs bild, och den dök upp lite varstans på internet, visade sig vara en "stock photo", dvs. generisk bild.

Edit: Exempel på generiska bilder.

Men sökte på brudens bilder och visade ingen träff alls på nätet.
Citera
2019-04-29, 11:23
Medlem
Citat:
Men sökte på brudens bilder och visade ingen träff alls på nätet.
Enda sättet att skydda sig är att gå rakt på sak o berätta att man vill testa personen man skriver med.
Kan de inte ställa upp på det så går man vidare.
En sak jag lärde mig under min senaste singelperiod var att det vara samma tjejer på alla sidor. Därför valde jag snabbt bort betalsidorna. Det roliga är att jag fick bra kontakt på dessa sidor men hittade de intressanta på helt andra sidor. Den jag lever med i dag är från den perioden o vi träffades via ett onlinespel. Schack av alla jävla ställen.

Är man ute efter seriösa förhållanden är datingsidor värdelöst. Dessa duger om man är ute efter ett snabbt, töm o glöm.
Citera
2019-04-30, 16:18
Medlem
Har varit flera trådar om detta.

Jag har själv sett en annons för ett sådant jobb och tänkte söka...
Tror det finns äkta människor där men de är nog inte många.
Citera
2019-09-28, 08:39
Medlem
15minFames avatar
Har sett spam för denna sida och andra dejting sidor både här på flashen och andra sidor. Så jag bumpar denna tråd för jag är nyfiken på hur ni som betalade för medlemskap gjorde ni det genom Swish eller kort? Har någon lyckats få sina pengar tillbaka då det här måste väl ändå vara bedrägeri?:
https://www.svt.se/nyheter/konsument/dejtingsajter-anstaller-chattoperatorer
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in