2019-04-19, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vidar17
Hur brukar döda vila?
Alla de döda jag sett har haft ansiktet uppåt och ligger de då i en säng med fotänden mot dörren så kan det väl beskrivas som det har gjorts?
Vad är konstigt?

Ja, precis, ansiktet uppåt.
Fotänden? Nej, den högra sidan av dubbelsängen är den som man tittar in på. På andra sidan sängen, från dörren sett, så ser du ut mot husets baksida.
Hon var ju strypt så det ligger ingen normal tanke bakom hur hon fick ligga.
Citera
2019-04-19, 13:03
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fallskarmsjagare
Ja, precis, ansiktet uppåt.
Fotänden? Nej, den högra sidan av dubbelsängen är den som man tittar in på. På andra sidan sängen, från dörren sett, så ser du ut mot husets baksida.
Hon var ju strypt så det ligger ingen normal tanke bakom hur hon fick ligga.
Har du sett många döda - innan de iordningsställs av antingen personal eller begravningsentreprenör?

Hon är nedbäddad.
Hon ligger på rygg.
Hon har ansiktet vänt åt ena sida.

Vilket resonemang... vilka slutsatser.
Citera
2019-04-19, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Har du sett många döda - innan de iordningsställs av antingen personal eller begravningsentreprenör?
Vilket resonemang...

Nej, bara tre. Jag skulle aldrig lämna någon utan att räta till det jag kan.
Citera
2019-04-19, 13:10
Medlem
develis avatar
Citat:
Nej, bara tre. Jag skulle aldrig lämna någon utan att räta till det jag kan.
Det här är vad du började med:
Citat:
Att Hanna inte låg med näsan i vädret skulle tyda på något?Att lik hittas med ett skynke upp till näsan kan betyda mycket. Att Hanna låg mera ovärdigt än döttrarna kan tyda på mycket.
Citat:
Med tanke på att hon låg med ansiktet mot dörren så har hon absolut aldrig "bäddats ned". Möjligtvis delvis täckts över.
Varav det är beskrivet följande:

Hon är nedbäddad (FUP, intervju) Hon ligger på rygg (FUP) Ansiktet är vänt åt ena sidan eftersom han beskriver följande:

"- jag ser är att det ju ligger en kvinna i sängen nedbäddad med ansiktet mot mig"
Senast redigerad av develi 2019-04-19 kl. 13:48.
Citera
2019-04-19, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 57Emma
De är så dumt att använda ordet arvslösa när det gäller föräldrarna, de har helt klart gått vi förbi dom och testamenterat till sina syskon, helt normat med tanke på i vilken ålder samtliga är i.

Att skriva att en egendom skall vara enskild egendom är ett skydd för den rättmätiga arvstagaren. Den ingifta parten har inget med den att göra, vilket är fullständigt normalt och friskt.

Hannas bror och Oskars syster kan ju ha varit flickornas gudföräldrar. Om något skulle hända Hanna o Oskar så blev det ett startkapital för att ta hand om dem, och flickorna fick sin laglott.

Skulle vara intressant att veta när testamentet skrevs. Allt innan den 3 januari tippar jag.
Citera
2019-04-19, 13:14
Medlem
develis avatar
Citat:
Hannas bror och Oskars syster kan ju ha varit flickornas gudföräldrar. Om något skulle hända Hanna o Oskar så blev det ett startkapital för att ta hand om dem, och flickorna fick sin laglott.

Skulle vara intressant att veta när testamentet skrevs. Allt innan den 3 januari tippar jag.
Så då går man över ån för att hämta vatten - när de minderåriga barnen hade per automatik varit arvtagare?

De är uteslutna - för att de planeras att mördas av Hanna och Oskar.
Citera
2019-04-19, 13:19
Medlem
Solglittrets avatar
Citat:

Hon är nedbäddad.
Hon ligger på rygg.
Hon har ansiktet vänt åt ena sida.

Vilket resonemang... vilka slutsatser.

Den som bäddad ner den strypmördade kvinnan har arrangerat hennes döda kropp. Men av något skäl inte brytt sig om att lägga huvudet tillrätta i viloläge med slutna ögon.
Det är det ”personalen” omtänksamt brukar göra med avlidna för att det helt enkelt ser trevligare och vackrare ut.

Den person som ”bäddade ner” Hanna och drog till dörren till rummet hon låg i uppvisade inte någon sådan omtanke. Hennes ansikte var vänt mot dörren och bar så tydliga spår av mordet att polismännen direkt reagerade, såg att hon var död utan att gå nära eller röra vid kroppen och omedelbart tänkte på mord.

En strypmördad person har spår lufthunger och panik i ansiktsuttrycket. Genom att försluta ögonlocken, stänga munnen, lägga huvudet tillrätta kan den dödas ansiktet i stället uppfattas som hon dött lugnt och stilla eller sover. Så hade Oskar tydligen inte gjort med Hanna.
Senast redigerad av Solglittret 2019-04-19 kl. 13:23.
Citera
2019-04-19, 13:22
Medlem
Citat:
Så då går man över ån för att hämta vatten - när de minderåriga barnen hade per automatik varit arvtagare?

De är uteslutna - för att de planeras att mördas av Hanna och Oskar.

Precis vad jag skrev.

Ganska vanligt att föräldrarnas syskon blir gudföräldrar. Vi vet faktiskt inte när testamentet är skrivet. Bara när det är daterat med handstil.
Citera
2019-04-19, 13:27
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Den som bäddad ner den strypmördade kvinnan har arrangerat hennes döda kropp. Men av något skäl inte brytt sig om att lägga huvudet tillrätta i viloläge med slutna ögon.
Det är det ”personalen” omtänksamt brukar gör med avlidna för att det helt enkelt ser trevligare och vackrare ut.

Den person som ”bäddade ner” Hanna och drog till dörren till rummet hon låg i uppvisade inte någon sådan omtanke. Hennes ansikte var vänt mot dörren och bar så tydliga spår av mordet att polismännen direkt reagerade, såg att hon var död utan att gå nära eller röra vid kroppen och omedelbart tänkte på mord.

En strypmördad person har spår lufthunger och panik i ansiktsuttrycket. Genom att försluta ögonlocken, stänga munnen, lägga huvudet tillrätta kan den dödas ansiktet i stället uppfattas som hon dött lugnt och stilla eller sover. Så hade Oskar tydligen inte gjort med Hanna.
Mycket möjligt att O lagt sin fru tillrätta. På samma sätt som de troligen lagt sina barn tillrätta dess innan.
Det brukar vara ett tecken på omsorg, inte alls ovanligt när det kommer till anhöriga.
Stoppar under en kudde, lägger på ett täcke.

Jag gav exempel på familicide där det arrangerats kramdjur vid barnen. Mamman är det troligen eftersom hon dog sist och maken också hade en blomma i handen förutom en lapp.

Inte var de tätt ihopslingrade heller. Barnen i sängen, gubben i hallen och frun i närheten av honom.

Det som står om Hanna är inte ett dugg märkvärdigt:
Nedbäddad, i ryggläge och huvudet vänt åt sidan.

Klar de såg hon var död. De gjorde de direkt gällande barnen likaväl.

.... oavsett dina sedvanliga dramtiska ordval som du använder som förstärkelse.
Citera
2019-04-19, 13:28
Medlem
develis avatar
Citat:
Precis vad jag skrev.
Ganska vanligt att föräldrarnas syskon blir gudföräldrar. Vi vet faktiskt inte när testamentet är skrivet. Bara när det är daterat med handstil.
Nej - du försöker rädda Hanna via att gå över ån efter vatten i långsökta förklaringar som inte håller.
Det blir bara pinsam läsning.
Citera
2019-04-19, 13:28
Medlem
[quote=kusinvitamin65|67351604]
Citat:
Jag sökte via google på den mening du skrev - varav det då visar sig att det inte rör sig om att han skrivit en propostion om narkolepsi.

Propositioner skriver regeringen, motioner skriver oppositionen. En privatperson kan inte skriva en proposition överhuvudtaget.

Jag vet, slarvigt av mig.
Förslag till regeringen, ska det givetvis stå.
Citera
2019-04-19, 13:39
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Solglittret
Det är det ”personalen” omtänksamt brukar göra med avlidna för att det helt enkelt ser trevligare och vackrare ut.

Poliser kan nog se direkt om någon är död utan att personen bär tydliga spår av mord. Jag har ofta påträffat människor döda i mitt arbete och jag ser direkt på ansiktet, på några meters håll om en person är död eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in