Retroaktivt och med artikeln i åtanke (samt datum när det är skrivet) samt FUP så är dessa funderingar intressanta att ta del av. Första källan mig veterligt.
imlikenono 11 jan 08.09:
Citat:
"Hinner inte läsa igenom sista sidorna i tråden och vet inte vad som kommit fram eller inte.
Enligt källor så låg barnen nerbäddade i sängen samt mamman. Pappan ska ha hängt sig. Barnen svårt sjuka.
Jag tror detta är ett beslut från föräldrarnas sida, alternativt att pappan har gjort allt men har svårt att se det.
Hur som helst är det väldigt tragisk. Vila i frid."
imlikenono 11 jan:
Citat:
"Mjo, men samtidigt så får det mig också att undra. Hur begick mamman självmord och samtidigt hamnade nerbäddad i sängen?
Överdos av sömntabletter givetvis, men eftersom det varit jul och nyår, vilket betyder att det är ledighet, så tyder det på att familjen också varit samlad. Givetvis så kan pappa springa iväg på ärenden eller dylikt, men att överdosera och dö på sömntabletter krävs väl ändå lite tur?
Jag har en känsla av att antingen är det ett gemensamt beslut från mamma och pappan, eller så är det ett beslut från pappans sida? Och då vill jag nog tro att han gjort det genom gift. Men då kommer också följdfrågan - varför förgiftade han sig inte själv? Varför valde han då hängning?
Är det mamman som fått tag i gift, och pappan kom hem och såg detta och valde då att också avsluta sitt liv, men giftet var slut och pappan valde hängning?"
Citat:
"Jag skrev idag 07 att båda barnen och mamman hittades nedbäddad i sängen, och att pappan hittades hängd. Detta är vad min källa säger och så länge inte jag hör något annat så står jag fast vid den.
Jag har inte hängt med i media, men misstänkte man först inte ett dödsfall? Det stärker tesen att pappan hittades hängd, men vid noggrannare koll så hittades övriga familjemedlemmarna."
imlikenono 13 jan:
Citat:
"Blod och liknande är inget jag känner till.
- Pappa hittades hängd
- Barn och mamman hittades i säng nerbäddade - lägg märke till detaljen nerbäddade."
imlikenono 19 januari:
Citat:
"Jag har en känsla att det är mamman som tog första steget och frågade sin man. Det ryktas att pappan var deprimerad och det gjorde kanske så mamman vågade ta steget och ta upp det?"
Artikeln:
Citat:
"I ficklampans sken såg han tallrikar staplade på diskbänken, som om familjen precis ätit middag och låtit disken stå."
"Det var så lugnt och stilla att ingen av dem tänkte att det kunde finnas något hot."
"Hoppas hustrun och barnen är bortresta. Hoppas de är hos mormor och morfar."
"Här ligger mamman." De båda poliserna tittade in i ett sovrum där en avliden kvinna låg nerbäddad i en säng."
"Fan! Vi har hela övervåningen kvar!"
"När de tittade in i flickrummen, var det som att luften gick ur Hampus och Fredrik. Som att allt med ens blev tomt. I varsin säng låg två döda flickor."
"Vad fan är det vi har sett?"
https://tidningensvenskpolis.se/arkiv/hallarsida-artiklar/2019/nr-1-2019/vad-fan-ar-det-vi-har-sett/
FUP:
Citat:
"i hallen hängde det en man"
"Det visar sig vara parets gemensamma sovrum, min kollega puttar upp dörren och i sängen påträffas en kvinna. Hon ligger nerbäddad (..)"
"Patrullen sökte igenom övriga utrymmen innan de gick upp för trappan till övervåningen."
"I rummen så låg det varsin flicka "nedbäddade" så att enbart ansiktet syntes."
"att vid rättskemisk undersökning påvisats;
[maskat] sömnmedel [maskat]"