2019-04-18, 13:01
Medlem
Cantorass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzar.bomba
Lösningen torde vara att ställa högre krav. T.ex. när man har fått uppehållstillstånd får man jobba i en verksamhet enligt ovan eller dylikt alternativt arbeta för att skapa sig en annan inkomst.
Funkar inte - det går inte att tvinga någon att jobba i Sverige.
Vi tillåter inte att folk svälter eller fryser ihjäl.
Är någon nöjd med existensminimum finns det inget att göra.
Citera
2019-04-18, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Europe
Var ska vi då "ösa in" alla dessa hundratusentals vi ska ta emot enbart de närmaste åren? I de norrländska skogarna? Hur ska de lära sig språket bra? T.ex. medelålders analfabeter som inte ens kan läsa och skriva sitt eget språk? Hur ska vi lära dem svenska seder, samt varför tror du att de skulle vara intresserade av att lära sig dem?

Precis! (Se det fetade ovanför).
Kloka funderingar som våra politiker och invandringsvänner tycks ha missat.
Varför tror "vi" att de skulle byta sina värderingar mot våra?
När deras religion trummar in i deras skallar att vi är otrogna och således är paria.
Citera
2019-04-18, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AXKYA131313
Jag tycker att vi anlägger en ordentlig "integrations-förläggning" i Filipstad.

Kan inhysa och sätta invandrade i arbete och fungera som integrationsmaskin.

Tänk ungefär ett ekologiskt jord- och naturbruk med inackordering som lär nyinflyttade svenskar Sveriges Kultur.
Arbetsmoralen kommer att spira och kunskapstörsten väcks, det är jag övertygad om.

Varför inte producera livsmedel och andra produkter samt lära bruka landet man anländer till?
I ödelagda Filipstad kan man nog göra underverk!

Visst är det en lockande och enkel lösning av en svår situation. En lösning som framförs som en tillfällig lösning. Som riskerar att permanentas. Jag ser framför mig humana koncentrationsläger som omskrivs med finare ord som "integrations-förläggning" Filipstad. Där andra orter följer. En farlig väg när politikerna kommer på att integrera oss andra i dessa förläggningar.

Jag ryser när du beskriver jordbruk och andra produkter, arbetsmoral, för historien borde ha visat oss att de slags tankar, slutar aldrig väl. Vi vet alla att dessa personer som nu trycker i Filipstad inte komme bli produktiva medborgare så som det tänktes ut av den store tänkaren Reinfeldt.

Sverige som land sitter i skiten, och det måste till verkställighet av utvisningar, och hemresor för alla som inte har asylskäl. Nolltolerans mot kriminella. Vi kommer annars förlora vår humanism, av all denna felriktade och falska humanism som förstört Sverige. Om Löfven hade varit smartare, hade han hittat ett sätt att dumpa problemet på EU, helst Angela Merkel som ställt till det för oss.

Politikers feltänkt är att de utövar sin makt fel, över miljoner medborgare, som är nödvändiga för att samhället ska gå runt. Det är de arbetsföra och arga männen som politikerna alienerat och det var korkat. Det bekymrar mig, när jag ser Annie Lööf och likasinnade flina. Det kan sluta mycket illa med kravaller när pengarna är slut.
Citera
2019-04-18, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Filipstad har tydligen en vänort i Kina, kanske dessa kan komma till undsättning med lite råd.

Googlade för ett tag sedan och då fann jag att folk från Räddningsverket i Shanghai hade varit på studiebesök hos Brandkåren i Filipstad. Det var nog inte mycket lärdomar de tog med sig hem. Shanghai kan väl ändå inte vänort tio Filipstad?
Citera
2019-04-18, 13:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cantoras
Funkar inte - det går inte att tvinga någon att jobba i Sverige.
Vi tillåter inte att folk svälter eller fryser ihjäl.
Är någon nöjd med existensminimum finns det inget att göra.

Förvisso sant som nuvarande lagstiftning ser ut. Och jag håller med om att det nog är svårt att ändra på, som det ser ut just nu. Att dra åt remmen behövs såklart också vad gäller viss typ av invandring.
Citera
2019-04-18, 14:03
Medlem
NorthernAngels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vresrosen
Om det ändå vore så väl att dessa globalister och liberaler vore valutaexperter. Hi.Hi.

Det som sker i Filipstad är microperspektivet i ekonomin, som i macroperspektivet rör hela landet. Politikerna kan välja att reparera skadan de orsakat flera kommuner eller förstöra hela Sverige. Det värsta jag kan tänka mig är att alla arga män till slut kommer gör Sverige till ett helvete. De arga svenska männen bedömer jag som farligare än araberna, som har vanan att fly när deras terror besvaras.

Vad var det för politik att dränera en kommun som Filipstad på en hållbar framtid, när man satte tidsgränser för pengaregnet. Varför fanns det inte mer framsynthet inom den kommunen när de tog emot judaspengarna, är kärnfrågan i Filipstads nödrop, som trots allt är självförvållat. Lidingö har sett till att slänga ut folk efter 2 år, och satt staten på pottan. Om man ska tänka konspiratoriskt tror jag att staten vill få bort den kommunala självbestämmanderätten och möblera om så det inte längre finns självständiga kommuner.

Det är ett skämt på alla medborgares bekostnad när kriminella frän andra länder är lika inför lagar de föraktar. Och att analfabeter ska ha samma rätt till härlighet de såg i hemlandet på sin Iphone, utan att förstå sambandet mellan arbete och välstånd. En sak dessa migranter har gemensamt med de politiker, som också fuskar med bidrag.

Fetning 1: Vad menar du? Reparerar de skadan i Filipstad med mer pengar påskyndar de bara samma sak för hela landet. Kranarna till det asylindustriella komplexet måste stängas av överallt. Inga mer bidrag till asylanterna om de inte betalar skatt på riktiga jobb. Ingen sjukvård eller skola heller. Inte ens till deras barn. Arbeta och betala skatt eller flytta hem måste vara de enda alternativen annars är det helt kört för Sverige. Välutbildade och de med pengar kommer att lämna landet. Det pågår redan.

Fetning 2: Jag tror det bara är S-staten som velat ge pengar till dysfunktionella S-kommuner men nu börjar det bli för dyrt. Att det fanns många lediga lägenheter i dessa S-kommuner är för att de varit bidragsberoende länge; nu fick man en ursäkt att ösa mer pengar över dem för asylinvandrare får man inte räkna i pengar inte ens enligt marknadsliberala C.
Citera
2019-04-18, 14:18
Medlem
Hexen666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yungG
Jag hade tagit det hela mer seriöst om det inte var just Filipstad det talades om. De som varit i Filipstad vet att befolkningen består av 95% rasister som vill kasta ut invandrarna med enda argumentet att de håller på att utrota våra svenska traditioner.
Haha, eftersom det uppenbarligen går åt fanders med Filipstad så verkar dessa rasister ha rätt, vilket dom givetvis har. Asylinvandringen ÄR en fet jävla katastrof för Sverige. Nu börjar kommun efter kommun betala det höga priset.
Citera
2019-04-18, 14:25
Medlem
Citat:
IS-jihadister, Al-Qaida-terrorister, Al-Shabaab-jihadister och tiotusentals andra krigsförbrytare har fått asyl i Sverige. Som du skriver, så har man bestämt att kommuner ska tvingas ta emot dessa migranter. IS-jihadister som redan har bott i Sverige får helt fritt komma tillbaka Sverige och har redan gjort det under lång tid. Du får gärna förklara vad du menar med att "Sveriges regering har inte bestämt ännu vad som skall ske med IS rextremisterna", då det är helt uppenbart vad som sker med dem som kommer hit (d.v.s. ingenting).
De skall förhöras och om brott föreligger skall de låsas in.
Regeringen har inte bestämt vad de skall göra med de som deltagit i kriget för IS. Kan du visa på en enda som kommit till Sverige efter att kriget slutade.
Min uppfattning är att vi skall omhänderta alla barn och sprida ut i Sverige. Inte en enda vuxen skall få komma tillbaka. De gjorde ett aktivt val då de lämnade Sverige så de får klara sug bäst de kan. Barnen har inte gjort något ont så de omhändertas och lämnas till svenska barnlösa som adoptivbarn.
Citera
2019-04-18, 14:33
Medlem
Citat:
Var ska vi då "ösa in" alla dessa hundratusentals vi ska ta emot enbart de närmaste åren? I de norrländska skogarna? Hur ska de lära sig språket bra? T.ex. medelålders analfabeter som inte ens kan läsa och skriva sitt eget språk? Hur ska vi lära dem svenska seder, samt varför tror du att de skulle vara intresserade av att lära sig dem?
I de skolor som vi kan hålla öppna till gagn för de svenska barnen. Bättre än att stänga skolor och frakta runt barnen långa sträckor. Svenska seder kch bruk läres genom att jobba/ vara med svenskar. Hur skall det annars GP till.

Förstår inte din aversion. De kommer och har kommit så de är här reda .. Varför tycker du att det är bättre att ha dem i getton i storstäder än att vi har nytta av dem i inlandet. Vi för betala i vilket fall.
Förstår att du tycker att ingen skall komma och att många skall kastas ut men det är inget alternativ i Sverige 2019. Förstör du inte det så är du .....
Citera
2019-04-18, 14:34
Medlem
Citat:
Vilka flyende familjer undan vilket krig?
Huvudsaken kristna från krigets Syrien är det dom är flyktingar.
Citera
2019-04-18, 16:02
Medlem
Livsstilsparasits avatar
Lägg ner Filipstad. Flytta invånarna till Karlstad och gör om staden till en paintballbana.
Citera
2019-04-18, 16:56
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Ja vilka tror du? Tror du att Agda 86år gammal verkligen har de fakta som krävs för att kunna göra en korrekt bedömning? Eller Olle 35 som bara vill behålla sitt kommunala jobb för att försörja sin familj? Folkvalda har det. Likaså ledare i diverse organisationer. Kändisar som nyttjar sin berömmelse för propaganda, massmedia. Osv. Var det så svårt att fatta?

Agda 86 vet jag inte men de flesta väljare är inte Agda 86.

Olle 35 ska definitivt se till att kolla vad fan partierna håller på med innan han röstar på dem. Annars kan vi lägga ned detta "demokrati".

Det är många medskyldiga som får gå fria och riskerar fortsätta sin svenska irrationalitet ifall vi gör den här processen till en lynchning av politiker och propagandajournalister. Det viktiga är inte att dessa torteras utan att vanliga människor ändrar sina tankar och värderingar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in