Citat:
Ursprungligen postat av
AXKYA131313
Jag tycker att vi anlägger en ordentlig "integrations-förläggning" i Filipstad.
Kan inhysa och sätta invandrade i arbete och fungera som integrationsmaskin.
Tänk ungefär ett ekologiskt jord- och naturbruk med inackordering som lär nyinflyttade svenskar Sveriges Kultur.
Arbetsmoralen kommer att spira och kunskapstörsten väcks, det är jag övertygad om.
Varför inte producera livsmedel och andra produkter samt lära bruka landet man anländer till?
I ödelagda Filipstad kan man nog göra underverk!
Visst är det en lockande och enkel lösning av en svår situation. En lösning som framförs som en tillfällig lösning. Som riskerar att permanentas. Jag ser framför mig humana koncentrationsläger som omskrivs med finare ord som "integrations-förläggning" Filipstad. Där andra orter följer. En farlig väg när politikerna kommer på att integrera oss andra i dessa förläggningar.
Jag ryser när du beskriver jordbruk och andra produkter, arbetsmoral, för historien borde ha visat oss att de slags tankar, slutar aldrig väl. Vi vet alla att dessa personer som nu trycker i Filipstad inte komme bli produktiva medborgare så som det tänktes ut av den store tänkaren Reinfeldt.
Sverige som land sitter i skiten, och det måste till verkställighet av utvisningar, och hemresor för alla som inte har asylskäl. Nolltolerans mot kriminella. Vi kommer annars förlora vår humanism, av all denna felriktade och falska humanism som förstört Sverige. Om Löfven hade varit smartare, hade han hittat ett sätt att dumpa problemet på EU, helst Angela Merkel som ställt till det för oss.
Politikers feltänkt är att de utövar sin makt fel, över miljoner medborgare, som är nödvändiga för att samhället ska gå runt. Det är de arbetsföra och arga männen som politikerna alienerat och det var korkat. Det bekymrar mig, när jag ser Annie Lööf och likasinnade flina. Det kan sluta mycket illa med kravaller när pengarna är slut.