2019-04-18, 11:42
Medlem
AXKYA131313s avatar
Jag tycker att vi anlägger en ordentlig "integrations-förläggning" i Filipstad.

Kan inhysa och sätta invandrade i arbete och fungera som integrationsmaskin.

Tänk ungefär ett ekologiskt jord- och naturbruk med inackordering som lär nyinflyttade svenskar Sveriges Kultur.
Arbetsmoralen kommer att spira och kunskapstörsten väcks, det är jag övertygad om.

Varför inte producera livsmedel och andra produkter samt lära bruka landet man anländer till?
I ödelagda Filipstad kan man nog göra underverk!
Senast redigerad av AXKYA131313 2019-04-18 kl. 11:45.
Citera
2019-04-18, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AXKYA131313
Jag tycker att vi anlägger en ordentlig "integrations-förläggning" i Filipstad.

Kan inhysa och sätta invandrade i arbete och fungera som integrationsmaskin.

Tänk ungefär ett ekologiskt jord- och naturbruk med inackordering som lär nyinflyttade svenskar Sveriges Kultur.
Arbetsmoralen kommer att spira och kunskapstörsten väcks, det är jag övertygad om.

Varför inte producera livsmedel och andra produkter samt lära bruka landet man anländer till?
I ödelagda Filipstad kan man nog göra underverk!

Det ligger nåt i det. De allra fattigaste analfabeterna skulle kunna platsa bra i nåt liknande. Man kan absolut lära dem läsa parallellt. Men bra om man kan få fart på folk på nåt liknande sätt.
Citera
2019-04-18, 12:15
Medlem
Cantorass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tzar.bomba
Det ligger nåt i det. De allra fattigaste analfabeterna skulle kunna platsa bra i nåt liknande. Man kan absolut lära dem läsa parallellt. Men bra om man kan få fart på folk på nåt liknande sätt.

Problemet är att de inte vill: varför ska man jobba eller lära sig att läsa när man inte behöver? Levnadsstandarden på socialbidrag i Sverige är ofantligt mycket bättre än de är vana med så det finns inget incitament för dem att försöka få det bättre.
De "nyalända" som faktiskt vill ska sig en framtid i Sverige var de första som drog från Filipstad. För dem var det helt klart vad som var på väg att hända.
Citera
2019-04-18, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjena_67
Mycket intressant slutsats.

En random fråga är hur många globalister som sitter på blankningspositioner på våra valutor? Västvärlden håller på att förvandlas till ett Filipstad Deluxe. Utgången av Filipstad säger mycket om framtiden.

Om det ändå vore så väl att dessa globalister och liberaler vore valutaexperter. Hi.Hi.

Det som sker i Filipstad är microperspektivet i ekonomin, som i macroperspektivet rör hela landet. Politikerna kan välja att reparera skadan de orsakat flera kommuner eller förstöra hela Sverige. Det värsta jag kan tänka mig är att alla arga män till slut kommer gör Sverige till ett helvete. De arga svenska männen bedömer jag som farligare än araberna, som har vanan att fly när deras terror besvaras.

De som driver olika agendor kan bara en konst i taget, och kunskaperna de har, är utan sammanhang. De tycker liberalism verkar bra. Hela ordet signalerar frihet och bra saker. Men utan sammanhang blir den slags politik ekonomiskt självmord för ett land när man inte förstår skillnaden mellan olika begrepp som likhet inför lagen, alla likas värde m.m.

Dessa ramsor om rättssäkerhet, har ett sammanhang för medborgare i ett land, och utgår ifrån likheter och skillnader på folks förmågor inom landet. Nu har dessa begrepp upphört att gälla för medborgarna, genom att man inkluderar hela världen och ingen person behandlas rättssäkert längre i Sverige när pengarna tar slut och myndigheterna är laglösa institutioner utan ansvar.

Vad var det för politik att dränera en kommun som Filipstad på en hållbar framtid, när man satte tidsgränser för pengaregnet. Varför fanns det inte mer framsynthet inom den kommunen när de tog emot judaspengarna, är kärnfrågan i Filipstads nödrop, som trots allt är självförvållat. Lidingö har sett till att slänga ut folk efter 2 år, och satt staten på pottan. Om man ska tänka konspiratoriskt tror jag att staten vill få bort den kommunala självbestämmanderätten och möblera om så det inte längre finns självständiga kommuner.

Det är ett skämt på alla medborgares bekostnad när kriminella frän andra länder är lika inför lagar de föraktar. Och att analfabeter ska ha samma rätt till härlighet de såg i hemlandet på sin Iphone, utan att förstå sambandet mellan arbete och välstånd. En sak dessa migranter har gemensamt med de politiker, som också fuskar med bidrag.
Citera
2019-04-18, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cantoras
Problemet är att de inte vill: varför ska man jobba eller lära sig att läsa när man inte behöver? Levnadsstandarden på socialbidrag i Sverige är ofantligt mycket bättre än de är vana med så det finns inget incitament för dem att försöka få det bättre.
De "nyalända" som faktiskt vill ska sig en framtid i Sverige var de första som drog från Filipstad. För dem var det helt klart vad som var på väg att hända.

Sant. När det gäller vissa grupper, typ Syrier, kommer det faktiskt en del läkare o ingenjörer, jurister. Men inte fan stannar de kvar där på förläggningen längre än vad de måste.
Lösningen torde vara att ställa högre krav. T.ex. när man har fått uppehållstillstånd får man jobba i en verksamhet enligt ovan eller dylikt alternativt arbeta för att skapa sig en annan inkomst.
Citera
2019-04-18, 12:22
Medlem
Europes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Restad
Det ör en myt! De sätter sprätt på sina surt förvärvade slantar på bilar, saker osv så moms pengarna flyter in till Sverige.

Momsen de betalar är med bidragspengar som de har fått från de svenska skattebetalarna. Du inser väl att de inte betalar in mer i moms än de erhåller från det offentliga systemet i form av bidrag?
Citera
2019-04-18, 12:22
Medlem
Europes avatar
Citat:
Nej men flyende familjer undan kriget

Vilka flyende familjer undan vilket krig?
Citera
2019-04-18, 12:29
Medlem
Europes avatar
Citat:
Inte konstigt, vi behöver dem i Sverige, upp med skylten!

Vad behöver vi dem till?
Citera
2019-04-18, 12:32
Medlem
Europes avatar
Citat:
Har skrivit i denna anda hela tiden men ni nassar ser inte skogen för träden.

Jag delar helt din uppfattning i om hur vi skall ” ta hand om” invandrarna. Vi kan inte fortsätta att ösa in dem i getton där de får leva sitt gamla liv. Först skall de lära sig språket bra sedan svenska seder och bruk. Då kan vi lära de bra sakerna ur båda kulturerna.

Var ska vi då "ösa in" alla dessa hundratusentals vi ska ta emot enbart de närmaste åren? I de norrländska skogarna? Hur ska de lära sig språket bra? T.ex. medelålders analfabeter som inte ens kan läsa och skriva sitt eget språk? Hur ska vi lära dem svenska seder, samt varför tror du att de skulle vara intresserade av att lära sig dem?
Citera
2019-04-18, 12:34
Medlem
yungGs avatar
Jag hade tagit det hela mer seriöst om det inte var just Filipstad det talades om. De som varit i Filipstad vet att befolkningen består av 95% rasister som vill kasta ut invandrarna med enda argumentet att de håller på att utrota våra svenska traditioner.
Citera
2019-04-18, 12:40
Medlem
Europes avatar
Citat:
Det är en lögn, Sveriges regering har inte bestämt ännu vad som skall ske med IS rextremisterna. Däremot har man bestämt vilka kommuner som kan tvingas ta mot migranter.

IS-jihadister, Al-Qaida-terrorister, Al-Shabaab-jihadister och tiotusentals andra krigsförbrytare har fått asyl i Sverige. Som du skriver, så har man bestämt att kommuner ska tvingas ta emot dessa migranter. IS-jihadister som redan har bott i Sverige får helt fritt komma tillbaka Sverige och har redan gjort det under lång tid. Du får gärna förklara vad du menar med att "Sveriges regering har inte bestämt ännu vad som skall ske med IS rextremisterna", då det är helt uppenbart vad som sker med dem som kommer hit (d.v.s. ingenting).
Citera
2019-04-18, 12:43
Medlem
Europes avatar
Citat:
Intelligens och nasse gör inte ihop så där ljög du. Du får vara nasse det respekterar jag för till skillnad frön dig så gillar jag olika.

Nu är du säkert bara ett troll, men om dina inlägg är seriöst menade, så verkar du ju onekligen lite förståndshandikappad. Hur skulle du då kunna bedöma andras begåvningsnivå? Jag refererar här givetvis till bl.a. Dunning-Kruger-effekten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in