Citat:
Ursprungligen postat av
Tjena_67
Mycket intressant slutsats.
En random fråga är hur många globalister som sitter på blankningspositioner på våra valutor? Västvärlden håller på att förvandlas till ett Filipstad Deluxe. Utgången av Filipstad säger mycket om framtiden.
Om det ändå vore så väl att dessa globalister och liberaler vore valutaexperter. Hi.Hi.
Det som sker i Filipstad är microperspektivet i ekonomin, som i macroperspektivet rör hela landet. Politikerna kan välja att reparera skadan de orsakat flera kommuner eller förstöra hela Sverige. Det värsta jag kan tänka mig är att alla arga män till slut kommer gör Sverige till ett helvete. De arga svenska männen bedömer jag som farligare än araberna, som har vanan att fly när deras terror besvaras.
De som driver olika agendor kan bara en konst i taget, och kunskaperna de har, är utan sammanhang. De tycker liberalism verkar bra. Hela ordet signalerar frihet och bra saker. Men utan sammanhang blir den slags politik ekonomiskt självmord för ett land när man inte förstår skillnaden mellan olika begrepp som likhet inför lagen, alla likas värde m.m.
Dessa ramsor om rättssäkerhet, har ett sammanhang för medborgare i ett land, och utgår ifrån likheter och skillnader på folks förmågor inom landet. Nu har dessa begrepp upphört att gälla för medborgarna, genom att man inkluderar hela världen och ingen person behandlas rättssäkert längre i Sverige när pengarna tar slut och myndigheterna är laglösa institutioner utan ansvar.
Vad var det för politik att dränera en kommun som Filipstad på en hållbar framtid, när man satte tidsgränser för pengaregnet. Varför fanns det inte mer framsynthet inom den kommunen när de tog emot judaspengarna, är kärnfrågan i Filipstads nödrop, som trots allt är självförvållat. Lidingö har sett till att slänga ut folk efter 2 år, och satt staten på pottan. Om man ska tänka konspiratoriskt tror jag att staten vill få bort den kommunala självbestämmanderätten och möblera om så det inte längre finns självständiga kommuner.
Det är ett skämt på alla medborgares bekostnad när kriminella frän andra länder är lika inför lagar de föraktar. Och att analfabeter ska ha samma rätt till härlighet de såg i hemlandet på sin Iphone, utan att förstå sambandet mellan arbete och välstånd. En sak dessa migranter har gemensamt med de politiker, som också fuskar med bidrag.